| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

جان کربی: در حال حاضر آمریکا تصمیمی برای مذاکره ندارد

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی انتخاب رئیس جمهور جدید ایران با بیان اینکه واشنگتن در حال حاضر تصمیمی برای مذاکره با ایران ندارد، گفت که باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

جان کربی: در حال حاضر آمریکا تصمیمی برای مذاکره ندارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است مذاکرات درباره توافق هسته ای ( برجام) یا سایر مذاکرات را با توجه به اینکه ایران رئیس جمهور جدیدی دارد، از سر بگیرد؟ گفت: «نه».

در این هنگام خبرنگار از او خواست بلندتر بگوید که او دوباره «نه» خود را تکرار کرد و ادامه داد: ما در موقعیتی نیستم که فقط به این خاطر که ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، به میز مذاکره بازگردیم.

کربی با بیان اینکه تغییری در موضع واشنگتن رخ نداده است، با تکرار مواضع و ادعاهای این کشور علیه ایران مدعی شد: «آنها چنان از گروه‌های تروریستی مانند حماس،حزب الله و حوثی ها (انصارالله یمن) حمایت می‌کنند. حوثی ها همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کند. ایران همچنان به ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد. مانند آنچه همین آخر هفته روی داد و … بنابراین پاسخ ما نه، نه است».

کربی در پاسخ به این خبرنگار که پرسید آیا کاخ‌ سفید انعطافی در موضع خود با توجه به انتخاب رئیس جمهوری جدید در ایران در نظر دارد، افزود که ما باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد با این حال انتظار تغییر رویکرد ایران را نداریم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: «باید ببینیم این آقا (رئیس جمهور جدید ایران) چه می‌کند. ما با این حال انتظاری درباره تغییر رویکرد ایرانیان نداریم».

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تکرار اظهارات مداخله جویانه با ادعای اینکه انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبوده است، گفت: نتیجه انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد آمریکا به ایران نخواهد داشت.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران "آزاد یا عادلانه" نبود و "به تغییر اساسی در مسیر ایران منجر نخواهد شد".

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با رسانه های آمریکایی مدعی شد که «در نتیجه، تعداد قابل‌توجهی از ایرانی‌ها تصمیم گرفتند به هیچ عنوان در آن شرکت نکنند» و دولت آمریکا انتظار ندارد که ین انتخابات به تغییرات اساسی در مسیر ایران یا احترام متقابل بیشتر به حقوق شهروندان منجر شود.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیام خود به رسانه های آمریکایی ادعا کرد: «انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد ما به ایران نخواهد داشت. نگرانی‌های ما در مورد رفتارهای ایران تغییری نکرده است. در همین حال،‌ تا زمانی که دیپلماسی منافع آمریکا را پیش می برد، ما همچنان به دیپلماسی متعهد هستیم.»

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعیدجلیلی، به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار