| کد مطلب: ۱۱۳۵۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

روزانه چند نفر دچار سکته مغزی می‌شوند؟

معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی و متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایع‌ترین علت مراجعه‌ها به مراکز درمانی سردرد است، گفت: روزانه نزدیک به ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

روزانه چند نفر دچار سکته مغزی می‌شوند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین «محمدرضا عزیزی» در یک نشست خبری در محل انجمن مغز و اعصاب ایران اعلام کرده، عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند و باید مردم را برای کاهش یا حذف عوامل بیماری‌های خطرزای آموزش داد. به گفته وی، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر دچار بیمار پارکینسون و ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر به ام‌اس مبتلا هستند و باید ورودی این بیماری‌ها را کم کرد.

«محمود معتمدی» رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب نیز تاکید دارد، برای پشیگیری از بیماری‌های مغزی باید کاری کرد که رسانه‌ها به صورت مستقیم درگیر شوند زیرا بیماری‌های مغز و اعصاب زیاد هستند. وی افزود: سردردها، صرع و عوامل تشدیدکننده صرع‌ها، سکته‌های مغزی و عوامل خطر و زمان طلایی رسیدگی به سکته‌های مغزی و بیماری زوال عقل از جمله بیماری‌هایی هستند که امسال بیاید بیشتر در مورد آن‌ اطلاع‌رسانی می‌شود.

«مجید غفارپور» عضو هیات مدیره انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب نیز با یادآوری شایع بودن «سردرد» در جامعه، گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بانوان و ۶ تا ۷ درصد آقایان به میگرن مبتلا هستند. برخی از سردرهای ناگهانی، سردردهایی که فرد را از خواب بیدار می‌کنند و سردردهای پس از بیداری، نیازمند مراجعه به پزشک است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار