| کد مطلب: ۱۰۷۴۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

ساخت هشت خطِ متروی تهران توسط شرکت های خوشنام چینی!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص احداث خطوط ۸ و ۱۱ مترو تهران گفت: شهرداری تهران برای پیشبرد عملیات اجرایی خط ۱۱ از محل منابع غیرنقدی تامین اعتبار می‌کند و اولین پرداخت این طرح به مبلغ ۶ همت پس از پیشرفت پنج درصدی ساخت این خط انجام خواهد شد.

ساخت هشت خطِ متروی تهران توسط شرکت های خوشنام چینی!

به گزارش آرمان ملی، محسن هرمزی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مشارکت در ساخت این ۲ خط توسط شرکت‌های چینی و ایرانی جزو برنامه‌هایی بود که در سفر اخیر شهردار تهران به چین دنبال و برای انجام آن تفاهمنامه‌هایی منعقد شد.

وی با بیان اینکه درصد پیشرفت و آغاز عملیات خط ۱۱ مترو تهران به گونه‌ای است که ظرفیت تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد را طی ۲ ماه آینده دارد، افزود: تا زمانی که خط اعتباری توسط دولت باز نشود یک شرکت چینی به همراه یک شرکت ایرانی که سابقه فعالیت در این حوزه را دارند کار را انجام می‌دهند.

هرمزی با بیان اینکه برای پیشبرد عملیات اجرایی خط ۱۱ شهرداری تهران از محل منابع غیرنقدی تامین اعتبار خواهد کرد، یادآور شد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با سازندگان اولین پرداخت این طرح به مبلغ ۶ همت پس از پیشرفت پنج درصدی ساخت خط ۱۱ که شامل تجهیز کارگاه و ورود ماشین آلات لازم است، انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مسیر خط ۱۱ نیز توضیح داد: این خط از منطقه ۲۲ آغاز و با عبور از مناطق ۲۱، ۱۸ و ۱۹ به دولت آباد و افسریه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خط هشت مترو تهران نیز جزو خطوطی بود که بر اساس یک تفاهم‌نامه به احتمال زیاد با همراهی یکی از شرکت‌های خوشنام و فعال چینی در ایران ساخته خواهد شد، تاکید کرد: نقشه این خط از بالا به شکل حرف «C» انگلیسی است و به جز خط ۱۰ با تمامی خطوط مترو پایتخت تلاقی دارد.

هرمزی ادامه داد: تمام تلاش خود برای بهبود وضعیت و سهولت در دسترسی شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص مترو خواهیم کرد تا مردم بتوانند در پایتخت از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، خط ۱۱ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه که از سه‌راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت.

این خط مترو غیر از تأثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به‌ شمار می‌آید چرا که امکان احداث ۳۰ مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده‌ همچنین این خط در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ایستگاه داشته و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث برخوردار خواهد بود ضمن اینکه بهره‌برداری از آن به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند کمک می‌کند.

همچنین خط هشت مترو تهران نیز یکی از خطوط طراحی شده در افق سال ۱۴۰۹ است که این خط هسته مرکزی تهران را به شکل حلقه « U» مانند پوشش می دهد.

این مسیر مترو پس از شروع در جنوب محله افسریه در ایستگاه دوم ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با خط ۹ مترو تهران دارای ایستگاه مشترک است و با عبور از بزرگراه بعثت، بزرگراه تندگویان، محدوده پادگان قلعه مرغی یا بوستان ولایت، محدوده شهرک شریعتی و عبدل آباد، سه راه آذری، بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان فتح، بزرگراه یادگار امام ، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بزرگراه جلال آل احمد، یوسف آباد، میدان آرژانتین، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی تا میدان رسالت؛ به صورت تقاطعی در ایستگاه متروی سرسبز از خط ۲ مترو تهران و خط ۹ مترو تهران خاتمه پیدا می‌کند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار