| کد مطلب: ۱۰۵۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان خبر داد

وجود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور/ 20 هزار میلیارد تومان برای درمان آنها نیاز است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان از بهره‌مندی 9 میلیون و 500 هزار نفر از بیمه سلامت خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون در دولت سیزدهم، این افراد در سه دهک و در صندوق‌های مختلف بصورت رایگان زیر چتر حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

وجود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور/ 20 هزار میلیارد تومان برای درمان آنها نیاز است

آرمان ملی آنلاین- ایرنا نوشت: محمد مهدی ناصحی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: حق بیمه سلامت برای هر فرد یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است که برای سه دهک اول جامعه رایگان و برای دهک های چهار تا ۱۰ نیز به ترتیب از ۱۰ تا ۸۰ درصد پرداختی از سوی آنها انجام می شود و مابقی را این سازمان تحت پوشش قرار داده است .

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری هزینه شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه خدمات برای درمان ناباروری در بخش بستری و ۸۰ درصد تعرفه در بخش سرپایی را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می کند و حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور داریم لازم است بودجه درمان آنها به ۲۰ همت افزایش یابد.

ناصحی تصریح کرد: هزینه درمان زوجهای ناباروری ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که با توجه به این مساله ضرورت افزایش بودجه را می طلبد.

بیماران خاص

وی اظهار داشت: ۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای درمان آنها هزینه شده و بودجه این صندوق امسال از پنج هزار به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

ادامه دارد

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار