| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

مشاوره رایگان ماهان گستر همگام جهت خرید کپسول آتش ‌نشانی

حوادث آتش‌سوزی در منزل، محل کار و یا خودرو، غیرقابل پیش‌بینی است. برای اینکه بتوان در زمان بروز سانحه آتش‌سوزی، تصمیم‌گیری درستی داشت؛ نیاز به تجهیزات اطفای حریق مناسبی است.

مشاوره رایگان ماهان گستر همگام جهت خرید کپسول آتش ‌نشانی
 یکی از تجهیزات اطفای حریق کاربردی، کپسول آتش ‌نشانی مناسب است. دریافت مشاره رایگان ماهان گستر همگام، به شما کمک می‌کند تا کپسول آتش نشانی مناسب را متناسب با نیازی که دارید، خریداری کنید. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین نکات برای خرید کپسول آتش نشانی اشاره کنیم.

کپسول آتش ‌نشانی در انواع مختلف و با ظرفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. بسیار مهم است که خرید کپسول آتش ‌نشانی، متناسب با خواسته و نیازهای افراد باشد.

در ادامه به انواع کپسول‌های آتش نشانی که در مجموعه و شرکت ماهان گستر همگام ارائه می‌شود و قابل استفاده در زمینه‌های مختلف است، پرداخته‌ایم.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز

کپسول آتش نشانی پودر و گاز برای خاموش کردن و اطفای حریق کلاس B کاربرد دارد. به طوری که با این کپسول‌ها، امکان خاموش کردن آتش سوزی‌‌های ناشی از مایعات قابل اشتعال وجود دارد.

در این نوع کپسول آتش ‌نشانی از دو نوع پودرهای شیمیایی و پودرهای خشک استفاده شده است. از پودرهای شیمیایی مورد استفاده در این کپسول‌های آتش ‌نشانی می‌توان به بی‌کربنات سدیم، بی‌کربنات پتاسیم و... اشاره نمود. هر کدام از پودرهای به کار رفته در این کپسول‌های آتش ‌نشانی برای سرکوب کردن آتش‌های مختلف ناشی از مایعات قابل اشتعال مختلف استفاده می‌شود.

این دسته از کپسول‌های آتش سوزی در وسایل نقلیه از جمله تانکرهای سوخت کاربرد دارد. از این کپسول آتش نشانی معمولا برای حفاظت از انبارها، کارگاه‌ها، مراکز صنعتی و... نیز استفاده می‌شود.

کپسول آتش نشانی آب و گاز

از کپسول آتش نشانی آب و گاز برای خاموش کردن آتش سوزی حریق A استفاده می‌شود. درحقیقت این دسته از کپسول‌های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش‌هایی با منبع چوب، پارچه و یا دیگر ماده‌ها که از خود خاکستر بر جای می‌گذارند، استفاده می‌شوند.

در این دسته از کپسول‌های آتش نشانی از آب و گاز نیتروژن با نسبت دو سوم آب و یک سوم گاز نیتروژن استفاده شده است.

کپسول آتش نشانی آب و گاز در دو نوع دستی و چرخدار تولید شده و به فروش می‌رسد. همینطور این دسته از کپسول‌ها بر اساس ظرفیت‌های مختلف تولید شده‌اند و میزان ظرفیت بر روی آن‌ها درج شده است.

کپسول‌های آتش‌ نشانی آب و گاز بسیار سبک هستند و به راحتی قابل حمل می‌باشند. معمولا از این دسته از کپسول‌های آتش نشانی برای استفاده در انبارها، کارخانه‌ها و... استفاده می‌شود. برای این مدل یک سوزن بین اهرم و دسته طراحی شده است که با برداشتن این سوزن، پلمپ و مهروموم کپسول از بین می‌رود. بدنه این مدل نیز با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده است که در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

آتش نشانی 2

کپسول آتش نشانی بیوورسال

کپسول آتش‌ نشانی بیوورسال برای خاموش کردن آتش سوزی در کلاس‌های حریق A،B و F استفاده می‌شوند.

کلاس‌های حریق Aبه مواد سوختنی جامد از جمله پارچه، چوب، کاغذ و هر ماده‌ای دیگری که قابلیت سوختن دارند و از خود خاکستر باقی می‌گذارند، گفته‌ می‌شود. گروه آتش‌سوزی‌های کلاس B به حریق مربوط به مایعات قابل اشتعال گفته می‌شود. این نوع کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش سوزی‎های مربوط به کلاس F که متعلق به آتش‌سوزی‌های روغن‌های خوراکی و مواد خوراکی هستند نیز کاربرد دارد.

این نوع خاموش کننده، یک کپسول با محتویات فوم می‌باشد که در مقایسه با دیگر کپسول‌های فوم، دارای کیفیت بالاتری است. 94 درصد این نوع کپسول آب و 6 درصد نیز QF-R است. گاز نیتروژن برای خروج بهتر و سریع‌تر فوم نیز در این کپسول‌ها استفاده شده است.

کپسول آتش نشانی بیوورسال در دو نوع دستی یا پرتابل و چرخدار و در ظرفیت‌های مختلف موجود است و معمولا در اماکن و فضاهای بزرگ که امکان ایجاد حریق‌های گسترده در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود. این نوع کپسول برای استفاده در ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، مراکز صنعتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، متروها، فرودگاه‌ها و درحقیقت در تمامی فضاها مناسب است.

کپسول‌ آتش نشانی CO2 

کپسول‌ آتش نشانی CO2 و یا کپسول دی اکسید کربن برای مهار آتش سوزی کلاس E کاربرد دارد. این آتش سوزی ناشی از سوختن تجهیزات الکترونیکی اتفاق می‌افتد. در محتوای این نوع کپسول آتش نشانی، فقط از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود که رسانای جریان الکتریکی نمی‌باشد و برای خاموش کردن آتش‌هایی که دارای منشاء برق هستند، کاربرد دارد.

بنابراین از کپسول آتش نشانی CO2  برای خاموش کردن آتش سوزی که در فیوزها، ژنراتورها، سرورهای کامپیوتر، وسایل برقی و... اتفاق می‌افتد، استفاده می‌شود. معمولا این دسته از کپسول‌های آتش نشانی در کارگاه‌ها، مراکز صنعتی، گاراژها و ... که احتمال حریق الکتریکی در آن‌ها بیشتر است، استفاده می‌گردد. به طوری که این کپسول در وزن بالا و به صورت چرخ‌دار برای استفاده در این مراکز مناسب است.

کپسول آتش نشانی ABC

از کپسول آتش نشانی ABC برای خاموش کردن حریق کلاس‌های A، B و C استفاده می‌شود. حریق کلاس A به حریق‌هایی با منشاء چوب، کاغذ و یا پارچه اشاره دارد. حریق کلاس B به آتش سوزی‌هایی با منشاء مایعات و حریق کلاس C نیز به حریق‌های با منشاء گاز گفته می‌شود.

درحقیقت کپسول آتش نشانی ABC توسط برخی برندهای معتبر به بازار عرضه می‌شوند که برای خاموش کردن هر سه نوع آتش سوزی نامبرده کاربرد دارند و به نوعی یک کپسول آتش نشانی همه کاره هستند.

در ترکیبات داخلی این دسته از کپسول‌های آتش نشانی از ترکیب یک پودر شیمیایی خشک تحت عنوان مونو آمونیوم فسفات استفاده شده است که در برابر آتش به عنوان یک مهار کننده عمل می‌کند و از گسترش آتش در فضاهای مختلف جلوگیری می‌کند.

کپسول آتش نشانی فوم و کف

کپسول آتش نشانی فوم و کف از دیگر کپسول‌های آتش نشانی متداول برای اطفای حریق است. این نوع کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش سوزی حاصل از سوختن مواد جامد و مایعات قابل اشتعال کاربرد دارد. مواد داخل این کپسول آتش نشانی یک لایه پوششی را بر روی آتش ایجاد می‌کنند تا به واسطه خفه کردن مواد در حال سوختن، از شعله‌ور شدن بیش از اندازه آتش جلوگیری شود.

از این دسته از کپسول‌های آتش نشانی، معمولا برای مهار آتش سوزی ناشی از موادغذایی، روغن‌های خوراکی و همینطور گازهای قابل اشتعال استفاده می‌شود. نکته قابل ذکر در مورد این نوع کپسول آتش نشانی، این است که از آن نمی‌توان برای خاموش کردن حریق‌های الکتریکی استفاده نمود، چراکه منجر به خرابی در وسایل برقی و یا برق‌گرفتگی می‌شود.

آتش نشانی 3

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی

در خرید کپسول آتش نشانی باید به نکاتی شامل موارد زیر دقت کنید:

  • نوع خاموش کننده
  • ظرفیت و تعداد خاموش کننده
  • زمان تخلیه و طول پرتاب مواد
  • شکل ظاهری و محل نصب
  • مکانیزم عملکرد
  • دما و شرایط محیطی نگهدارنده
  • جنس بدنه
  • فشارسنج
  • رنگ بدنه

دریافت مشاوره رایگان ماهان گستر همگام برای خرید کپسول آتش نشانی

ماهان گستر همگام، یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش کپسول آتش‌ نشانی است که انواع کپسول‌های آتش نشانی کاربردی در زمینه‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

در صورتی که پیش از اقدام برای خرید کپسول آتش نشانی نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ماهان گستر همگام در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره از طریق تلفن های تماس ۰۲۱۳۳۵۰۰۱۵۴ |  ۰۲۱۳۳۵۰۰۴۶۹  | ۰۹۰۱۳۷۴۰۱۱۶  | ۰۹۱۲۶۰۸۱۱۷۱

، کپسول آتش نشانی که دارای بیشترین سازگاری با نیازهای شماست را خریداری کنید. امیدواریم مطالعه این محتوا نیز راهنمای مناسبی در جهت خرید کپسول آتش نشانی برای شما بوده باشد. از همراهی شما متشکریم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار