| کد مطلب: ۱۱۳۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

وزیر اقتصاد در مجمع عمومی عادی سالانه بانک سپه:

امروز عملیات بانکی « بانک سپه »کاملاً یکپارچه است

دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک سپه از یکپارچگی کامل عملیات بانکی در بانک سپه خبر داد.

 امروز عملیات بانکی « بانک سپه »کاملاً یکپارچه است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک سپه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴٠۲ بانک سپه به منظور رسیدگی به صورت‌های مالی منتهی به پایان سال ۱۴٠۲ و گزارش عملکرد یکساله این بانک، روز یکشنبه هفتم مرداد ماه در محل ساختمان نگین بانک سپه و به ریاست سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و گزارش خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات بانک توسط آیت‌اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه ارائه شد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در این بانک اظهار کرد: بانک سپه در اواخر دهه ۹۰ دچار یک تصمیم و نقش‌آفرینی بسیار بزرگ و غیرمتعارف و پردامنه شد و از سال ۱۴۰۰ که دولت شهید رئیسی آغاز به کار کرد، با همتی که مدیران بانک و هیات عامل و معاونان در طول سه سال گذشته داشتند، موفق شدند با کمترین هزینه و تقریبا بدون تنش موضوع ادغام را به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: بانک سپه با اقدامات خود بارهایی را از روی دوش دولت برداشت و به یاری خدا وضعیت ترمیم و بازآفرینی این بانک در صورت‌های مالی ۱۴۰۲ کاملاً مشهود است.

خاندوزی افزود: امروز عملیات بانکی بانک سپه کاملا یکپارچه است و در صورت‌های مالی این بانک از سال گذشته که با تلاش فراوان حاصل شد، مشهود است و نه تنها در یکپارچگی و عملکرد بلکه در عبور از شرایط اضطرار اقدامات این بانک به خوبی انجام شده است و می‌توان انتظار داشت که امسال و سال‌های آینده، سال‌هایی باشد که بانک سپه بتواند در مورد «سپه نو»، به صورت کاملاً محقق شده صحبت کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: تلاش ما در وزارت اقتصاد کمک به عزم و همتی که مدیران بانک داشتند، چه در افزایش سرمایه ۲۵ هزار میلیارد تومانی و چه بابت مطالبات بانک در حوزه پروژه نانی نو و موضوع مصوبه تسهیل واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها است.

خاندوزی ادامه داد: موضوع افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۳ که بتواند موجب خروج از منفی بودن کفایت سرمایه شود، از موضوعات بسیار مهم است و البته برخی از پیشنهاداتی که نیازمند مجوز از مجلس شورای اسلامی و مصوبه است، کاملا آماده هستیم که متن پیشنهادی را به دولت ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قانون برنامه هفتم توسعه در خصوص موضوع مطالبات ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرده است که با تلاش بسیار زیاد بالاخره تبدیل به قانون شد تا حداقل بتوانیم در وضعیت جدید و کابینه جدید، متن اصلاحاتی که باید انجام شود را به هیات وزیران بدهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم تعیین تکلیف مطالبات باقیمانده بانک از ستاد کل و نیروی انتظامی، عنوان کرد: امیدواریم در پایان امسال بتوانم بگوییم که این موضوع نیز حل شده است.

وی ادامه داد: محور دیگر مورد تاکید نیز موضوع الگوسازی در دسترسی به تسهیلات خرد مردم و رفع نیازهای قرض‌الحسنه اقشار ضعیف و ابعاد بانکداری اسلامی است که لازم است روی این موضوع نیز تمرکز شود و بانک سپه می‌تواند در این زمینه در بین بانک‌ها پیشرو باشد.

خاندوزی با اشاره به راهبردهای بانک سپه در سال جاری بیان کرد: موضوع شرکت‌های تابعه و لزوم ورود به عرصه‌های سرمایه‌گذاری جدید و همچنین توسعه درآمدهای کارمزدی و استفاده کردن از ابزار اعتباری و … مانند اوراق گام و ال‌سی و … از مهم‌ترین راهبردهای بانک سپه در سال جاری باید باشد.وی بار دیگر از تلاش بی‌شائبه، بی سروصدا و جهادگونه مسئولان بانک سپه تشکر ویژه کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار