| کد مطلب: ۲۸۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پرداخت 290 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان فارس توسط بانك صنعت و معدن

استان فارس از جمله استانهایی است كه صنایع مختلفی از قبیل صنایع فولاد ، آلومینیوم ، كربنات سدیم ، تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی ، مواد غذایی صنایع تبدیلی بخش كشاورزی و صادرات محصولات فوق اقدامی مناسب در استان شكل گرفته و با توجه به مشكلات كمبود آب و اقبال سرمایه گذاران در حوزه های صنعتی ، رشد بخش صنعت با حمایت های بانك صنعت و معدن چشمگیر بوده است بصورتی كه صنایع استان به عنوان واحدهای مطرح در سطح كشور می باشند.

پرداخت 290 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان فارس توسط بانك صنعت و معدن

آرمان ملی آنلاین -در بخش معدن ،واحدهای فرآوری معدن با داشتن معادن سنگ های تزئینی ، سرب و روی و آهن، خاك نسوز واحدهای تولیدی در زمینه سنگ های ساختمان و كنسانتره سرب و روی و كاشی ایجاد شده است. لازم به ذكر است قریب به 290 هزار میلیارد ریال توسط بانك در استان تسهیلات پرداخت شده و زمینه اشتغال مستقیم 14600 نفر مهیا شده است؛

بر همین اساس روابط عمومی بانك صنعت و معدن در مصاحبه با نادر كاشانی مدیر استانی و رئیس شعبه شیراز در خصوص راهكارهای استفاده از ظرفیت های صنعتی و معدنی استان و بهره برداری از فرصت ها و مزیت های اقتصادی آن، روند اجرای طرح های تولیدی این استان و همچنین روش های بهبود عملكرد و عوامل مؤثر در موفقیت این شعبه به گفتگو نشسته است كه مشروح آن در ادامه می آید؛

1- در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" چه برنامه هایی دارید؟
سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ، پشتیبانی و مانع زدائی ها نام گذاری شده است و با عنایت به اینكه در سال های متوالی از سوی معظم له شعار سال به نام تولید مزین شده است ، می بایستی همه آحاد مردم بالاخص بانك صنعت و معدن در این خصوص تلاش نمایند تا در كمترین زمان منابع مورد نیاز در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار گیرد، هر چند كه به دلیل تورم های سالهای اخیر و تحریم های ظالمانه، سرمایه بانك با توجه به نیاز صنعتگران رشد ننموده از اینرو بانك نیازمند حمایتهای همه جانبه دولت و مجلس جهت تامین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی می باشد.

2- مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال 1400 چیست؟
سیاستهای استان می بایستی در راستای سیاستهای كلان بانك از جمله سیاستهای اعتباری بوده و در سال 1400 این سیاستها در چند حوزه متمركز شود. ابتدا تجهیز منابع و درآمد های كارمزدی ( از محل سپرده و وصول مطالبات) در مرحله دوم تخصیص منابع به واحدهای تولیدی كه توسط بانك تامین منابع شده اند و در حال اجرا می باشند از طرفی در سایه تعامل با مسئولین استانی در راستای سیاستهای فوق اقدامات لازم صورت پذیرد.

3- مهمترین اقدامات انجام شده در سال 99 چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید، دلایل موفقیتتان چه بوده است ؟
یكی از مهمترین اقدامات، افتتاح چندین واحد صنعتی بزرگ از جمله مجتمع ذوب آهن پاسارگاد كه در سال گذشته با افتتاح در خط آهن اسفنجی به ظرفیت 1.8 میلیون تن و گندله سازی آهن به ظرفیت 2.5 میلیون تن با سرمایه گذاری 130 هزار میلیارد ریال پنجمین واحد بزرگ كشور قلمداد شد و واحد تولید كربنات سدیم با ظرفیت 600 هزار تن واحدهای بزرگ این زمینه می باشد. آلومینیوم جنوب ، سیمان ، فرمالین ، كنسانتره سرب و روی و ساندویچ پانل و كاغذ ملامینه و .... كه با بهره برداری رسیدن این واحدها رشد صنعتی استان قابل توجه بوده است. كسب درآمدهای كارمزدی و وصول مطالبات و تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز از اقدامات موثر بوده است . برنامه ریزی و تلاش همكاران با حمایت های اعضای محترم هیات مدیره ، اعضای محترم هیات عامل ، مدیران ستادی از عوامل موفقیت می باشد.

4- با توجه به مشكلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس كرونا چه اقدامات و راهكارهایی برای حمایت از تولیدكنندگان استان خود دارید؟
این استان تلاش می نماید تا در جنگ اقتصادی و بیماری كرونا حداكثر مساعدت های لازم از جمله اعطای تسهیلات ، امهال و تامین ارز جهت مواد اولیه ، اعطای خدمات اعتباری به منظور تامین نیاز واحدهای تولیدی در حد توان بانك صورت پذیرد.

5- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانك در سال 1400، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابك سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟
ابتدا برنامه تبیین شده در قالب نرم افزاری كه توسط همكاران استان طراحی شده است را بصورت ماهانه جهت رسیدن به اهداف برنامه ریزی نمودیم و روند عملكرد را به منظور اجرای بهینه سیاستهای اعتباری در جلسات منظم كنترل و با اشتراك گذاشتن اقدامات و نتایج به كلیه همكاران ،كاستی را مرتفع و جهت ارتقاء جایگاه تلاش لازم صورت می پذیرد.

6- برای اجرای حاكمیت شركتی و بانكداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟
در اجرای بانكداری دیجیتال تلاش های زیادی صورت گرفته و ایده های مناسبی جهت بوجود آمدن محصول ارائه شده و با كمك فین تك ها برای محصولات داخلی و مشتریان برنامه ریزی لازم شده است.

7- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می كنید؟
با ارائه خدمات مناسب از جمله تعامل مناسب بخش خدمات بانكی با مشتریان و استفاده از خدمات اعتباری از جمله ضمانتنامه و اعتبار اسنادی برای مشتریان و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و خدمات ارزی مناسب و سرعت در انجام كلیه امور مشتریان و تعامل با مسئولین استانی جهت جذب مشتریان استفاده شده است.

8- طی یكسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت كرده اید؟
طی یكسال گذشته تعداد 227 واحد به مبلغ 9.350.000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

9- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانك در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد كرده است؟
در این مدت 10 طرح صنعتی با تسهیلات 210 هزار میلیارد ریال با اشتغال 11200 نفر به بهره برداری رسیده است.

10- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟
14 واحد صنعتی با تسهیلات 12.105 میلیارد ریال در حال اجراست كه زمینه اشتغال 2095 نفر را فراهم خواهد ساخت.

11- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
در چند سال گذشته رتبه صنعتی استان از رشد مناسبی برخوردار بوده و عمده واحدهای بزرگ به بهره برداری رسیده با حمایت بانك صنعت و معدن بوده و با مساعدتهای بانك رتبه صنعتی استان نیز ارتقاء نموده است.

12-برای وصول مطالبات چه برنامه و راهكاری دارید؟
با توجه به وضعیت فعلی كشور و با عنایت به تاكیدات اكید مقامات كشور اقدامات اجرائی برای واحدهای صنعتی متصور نمی باشد و تنها راه از روشهای تعاملی بوده كه با بهره گیری از امكانات نوین وصول مطالبات را می توان انجام داد.

13- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش كارمزدها چه راهكارهایی دارید؟
تعامل با مشتریان و سرعت در ارائه خدمات و تنوع در محصولات و اجرای بانكداری باز و اجرای بانكداری دیجیتال خدمات مطلوبی به مشتریان داده شود. در خصوص افزایش خدمات كارمزدی با جذب مشتریانی كه ضمانتنامه و اعتبار اسنادی و خدمات ارزی می تواند در درآمدهای كارمزدی موثر باشد كه در سالهای گذشته در این بخش استان توفیقات مناسبی داشته است.

14- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
با توجه به افزایش نرخ ارز ، افزایش اختیارات اجتناب ناپذیر بوده و برای اینكه بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم می بایستی در تجهیز منابع بهتر عمل كنیم. زیرا افزایش اختیارات با افزایش منابع باید در یك تعادل منطقی باشند.

15-تعامل شما با مقامات ارشد استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
تعامل بین بانك و مسئولین استانی بسیار مناسب می باشد.

16- به نظر شما نقش نیروی انسانی كارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش كاركنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟
نقش سرمایه انسانی كارآمد و توانمند و پیگیر و با اخلاق حرفه ای و هدایت این سرمایه در جهت اهداف متعالی سازمان بسیار موثر می باشد. بخشی از این توانمندی ها ذاتی بوده و بخشی بصورت اكتسابی كه با آموزش مناسب و هدفمند می توان موفقیت های لازم را بدست آورد.

17- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
بسیار استقبال می كنیم زیرا این پیشنهادات می تواند در راستای رسیدن به اهداف كمك نماید. در صورتیكه هر یك از همكاران در طول یكسال در بخش خود یك پیشنهاد عملیاتی در جهت پیشبرد اهداف بانك داشته باشند می تواند بسیار اثربخش باشد ولیكن نظام پیشنهادات و اهمیت دادن به نظر همكاران بایستی مجدداً احیا شود تا در صورتیكه پیشنهادی نیز قابل اجرا نمی باشد. همكاران دلایل را دریافت نمایند تا بانك از این سرمایه بزرگ بی بهره نماند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار