| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

استخدام این کارگران ممنوع شد

یک فعال کارگری با بیان اینکه قطعا بکارگیری اتباع غیرمجاز در کارگاه‌های ساختمانی صدماتی غیر قابل جبرانی را به اشتغال استان وارد می‌کند و فرصت‌های اشتغالزایی را از جوانان خواهد گرفت، افزود: اتباع مجاز نیز در ابتدا روادید با حق کار مشخص داشته باشند و سپس مطابق قوانین و آیین نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کنند.

استخدام این کارگران ممنوع شد

به گزارش آرمان  ملی آنلاین ؛ رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: تعدادی زیادی از اتباع مجاز و غیر مجاز در استان گلستان مشغول کارند. از کارفرمایان می‌خواهیم از افراد بدون پروانه مهارت برای کارهای ساختمانی استفاده نکنند.

جواد کمیزی با بیان اینکه ما مخالف کار کردن اتباع مجاز نیستیم فقط داشتن کارت مهارت مرتبط لازم است،  گفت: متاسفانه کارفرمایان گاها اتباع غیرمجاز خارجی در کارگاه‌های ساختمانی را به کار می‌گیرند که این موضوع اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد: با بکارگیری اتباع غیرمجاز در کار ساختمانی، پروسه ساخت و ساز به شکل اصولی پیش نخواهد رفت و ممکن است در آینده حوادثی رخ دهد که هم جان کارگران را به خطر بی‌اندازد و هم پیامدهایی نادرستی داشته باشد.

این فعال کارگری با بیان اینکه قطعا بکارگیری اتباع غیرمجاز در کارگاه‌های ساختمانی صدماتی غیر قابل جبرانی را به اشتغال استان وارد می‌کند و فرصت‌های اشتغالزایی را از جوانان خواهد گرفت، افزود: اتباع مجاز نیز در ابتدا روادید با حق کار مشخص داشته باشند و سپس مطابق قوانین و آیین نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کنند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار