| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از رفتن یا ماندن آقای شهردار

استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر؟

آرمان ملی– مطهره شفیعی: زاکانی شاید دیگر بهشتی نباشد و به‌زودی از بهشت خارج شود. او که در همین چند ماه پیش با اقتدار برای پزشکیان خط و نشان می‌کشید و اما مجبور به ترک عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد، حالا کم‌کم باید بهشت را هم ترک کند.

استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر؟

ماجرای برکناری علیرضا زاکانی از شهرداری تهران بعد از انتخابات ریاست جمهوری رنگ و بوی جدی گرفته است، طوری‌که حالا خبر از کناره‌گیری اعضای شورای شهر به گوش می‌رسد. خبرآنلاین نوشت: ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در پایان جلسه دیروز اعضای شورا در پاسخ به اینکه  گفته می‌شود اعضای شورای شهر اگر نتوانند نظر خودشان درباره تغییر شهردار را اعمال کنند دسته‌جمعی استعفا می‌دهند درست است؟ پاسخ داد: «قانون راهکارهای زیادی گذاشته است، اگر به بن‌بست برسیم و ببینیم هیچ راهی وجود ندارد قطعا این کار را خواهیم کرد.»

*چمران هم عقب کشید

خداحافظی زاکانی با بهشت زمانی جدی شد که مواضع چمران هم تغییر کرد. رئیس شورای شهر 24 تیر به صراحت گفت: «هیچ تغییری در جایگاه شهردار تهران نخواهیم داشت.»، اما وی دیروز تغییر موضع داد و در رابطه با تغییر شهردار تهران یادآور شد: «ما تابع قانونیم و قانون هرچه بگوید باید اجرا کنیم و فراقانون نداریم.»

*نرجس سلیمانی شعر دو کچل خواند

نرجس سلیمانی در دویست‌وپنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از مدیریت شهری درباره اقدام برای بهبود وضعیت خط ‌کشی خیابان‌ها و به‌روزرسانی علائم ترافیکی شهر تهران قدردانی کرد و افزود: امیدواریم تا بازگشایی مدارس این اقدام تکمیل شود و البته از رنگی استفاده شود که دوام لازم را داشته باشد. سلیمانی سپس پیرامون احوال فعلی مدیریت شهرداری با قرائت شعری از نسیم شمال گفت: «دو کچل هم‌قطار و هم‌خانه، از قضا یافتند یک شانه، کچلی داشت یک دو مو بر سر، دگری تاس بود چون مرمر، آن یکی گفت شانه مال من است، دگری گفت این حلال من است، در سر شانه شور و غوغا شد، قیل و قال و نزاع برپا شد، گفت‌وگو چون که امتزاج گرفت، کار مشت و لگد رواج گرفت، کچلی را بود یک دو سه مو، گشت غالب بر آن کل بی‌مو، لیک افسوس در میان جدل، آن دو مو کنده شده ز فرق کچل، دو سه مو بر سرش اگر هم بود، اندر آن گیر و دار شد مفقود، نه از آن شانه بهر او ثمری، نه از آن جنگ کرد یک هنری، همچنین است حال مردم لجوج، پیش حکام در ورود و خروج، لج کند با هزار رسوایی، هر چه دارد ز ملل و دارایی، همه را مصرف وکیل کند، صرف فریاد و قال و قیل کند، عاقبت چون که باغ داده شود، خرج و دخل او زیاده شود، به همان باغ حضرت قاضی، نشود در مرافعه راضی، عمل باغ و صحبت خانه، کچل است و حکایت شانه، اشرف‌الدین بنفشه می‌بوید، حرف حق را به رمز می‌گوید.»

*واکنش چمران به شعر سلیمانی

چمران در واکنش به شعرخوانی نرجس سلیمانی که به عملکرد زاکانی انتقاد کرده بود، بیان داشت: این نصیحت‌ها و شعرها، راه به‌جایی نمی‌برد. رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز همه اهل نصیحت شدند؛ نصیحت کردن ساده ‌است اما عمل‌کردن مشکل است؛ در شورای شهر مثقال خیر و شر اعمال‌مان حساب می‌شود. چمران تأکید کرد: مسائل سیاسی و تشویق‌های بیرون و درون پایدار نخواهد بود، باید برای خدا کار کنیم؛ کسانی‌که دچار تفرقه و دعوا شدند شکست خوردند.

*ماجرای پرونده سازی چه بود

خرید پست در شهرداری هم از ذهن اعضای شورای شهر حذف نشده است چنانکه عضو شورای شهر تهران از ورود سازمان بازرسی کل کشور به انتصابات در شهرداری تهران خبر داد. ناصر امانی ادامه داد: من سوالاتی از سخنگوی شهرداری تهران دارم و آن هم اینکه در ویدئو پست فروشی که فرد آن شناخته شده است شما در بیانیه آنرا تکذیب کردید؛ اما متاسفم که تکذیب شما چاره ساز نیست چرا که تکذیب شما از نظر حقوقی ارزش ندارد آنهم بعد از یک هفته تأخیر. در حالی که دادگستری تهران مجبور شد وارد شود و در بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد عمل شده است و سازمان بازرسی کل کشور گزارش قانون شکنی و تخلفات شهرداری تهران در زمینه انتصاب مدیران را به وزیر کشور گزارش کرده است. وی بیان کرد: اگر تشکیل پرونده برای یکی از بستگان عضو شورای شهر نشانه فسادستیزی شهردار تهران است چرا با فاصله اندکی آن مسئول مربوطه را عزل کردید؟ و شهردار تهران در مصاحبه رسمی و تلویزیونی علت اصلی عزل را پرونده سازی برای دیگران عنوان کردند. عضو شورای شهر تهران گفت: بله تا وقتی برای دیگران پرونده سازی می‌شد محبوب و مقرب بود؛ اما وقتی برای نزدیکان و محبوبان شهردار تهران تشکیل پرونده داد، مغضوب شد و شبانه کنار گذاشته شده است و آقای مطهر خطاب به شما می‌گویم که من به قول آقای نادعلی یکی از مسن‌های شورا هستم و به شما نصیحت می‌کنم که جوانی، قدرت و ثروت اسب سرکشی است که افراد زیاد و بزرگی را به پرتگاه کشانده است و شما هم جوان هستی، هم صدها میلیارد تومان از جیب مردم و بودجه شهرداری تهران و هم رسانه بزرگی در اختیار شماست و از روزی بترسید که پرده‌ها کنار می‌رود.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار