| کد مطلب: ۶۰۲۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

آمادگی قطر و امارات برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود

رویترز به نقل از منابع آگاه در خلیج فارس گزارش داد که قطر و امارات قصد دارند سفارت‌ها و مراکز دیپلماتیک را بازگشایی کنند.

آمادگی قطر و امارات برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود

آرمان ملی آنلاین شرق به نقل از الرایه نوشت، وزارت‌خارجه قطر از عزم خود برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های این کشور در امارات متحده عربی و بحرین در هفته‌های آینده خبر داد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد، سفارتخانه‌های این کشور در امارات و بحرین طی هفته‌های آینده بازگشایی خواهند شد.

پیشتر دو مقام عربی خبر داده بودند امارات و قطر برای ازسرگیری رسمی روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌های خود آماده می‌شوند.

در هفته‌های اخیر رایزنی میان قطر با دیگر پایتخت های عربی که در سال‌های اخیر با آنها دچار مشکل شده بود، افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته پس از قطعی روابط چهارساله میان قطر و بحرین، مقامات این دو کشور از ازسرگیری روابط دیپلماتیک خبر دادند.

گفتنی است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر در سال ۲۰۱۷ در اعتراض به آنچه حمایت دوحه از گروه‌های افراط‌گرا خوانده بودند، روابط با قطر را قطع کردند.

این اقدام که در واقع در اعتراض به سیاست‌های قطر در تقویت روابط با تهران اتخاذ شده بود، بعدها شکست خورد و همین کشورها در ژانویه ۲۰۲۱ با دعوت امیر قطر به نشست العلا در عربستان، ضمن عقب‌نشینی از سیاست‌های اشتباه گذشته خود، روابط با دوحه را ازسرگرفتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار