| کد مطلب: ۶۰۲۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

چرا دیدار قالیباف با ناطق‌نوری و لاریجانی رخدادی مهم محسوب می‌شود؟

تصویر دیدار مشترک قالیباف با روسای سابق مجلس در روزهایی منتشر می‌شود که اختلاف درون پارلمان به اوج رسیده است و همزمان، اختلافات مجلس با دولت همسو نیز از پرده بیرون افتاده است.

چرا دیدار قالیباف با ناطق‌نوری و لاریجانی رخدادی مهم محسوب می‌شود؟

آرمان ملی آنلاین روزنامه هم‌میهن نوشت: تصویر دیدار مشترک قالیباف با روسای سابق مجلس در روزهایی منتشر می‌شود که اختلاف درون پارلمان به اوج رسیده است و همزمان، اختلافات مجلس با دولت همسو نیز از پرده بیرون افتاده است. علت اصلی این مسئله، فعالیت مجلس در سال پایانی و نزدیک شدن به موسم انتخابات است که نامزدهای انتخاباتی را وامی‌دارد در قبال وضعیت کلی کشور مواضع خود را شفاف کنند.

کنار هم نشستن ناطق‌نوری، لاریجانی و قالیباف اما از منظری تاریخی نیز، رخدادی مهم محسوب می‌شود. آخرین‌باری که این سه شخصیت در یک کنش سیاسی و انتخاباتی ذیل یک جریان قرار گرفتند، همان تجربه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در سال 1384 بود. در آن زمان، ناطق محور و رئیس این شورا بود و قصد داشت با طراحی مکانیزمی همه نامزدهای جریان راست را گردهم آورد تا از میان آنها، یکی به‌عنوان «نامزد نهایی اصولگرایان» در انتخابات دوره نهم ریاست‌جمهوری معرفی شود و دیگران کنار بروند و در صورت در اختیار گرفتن دولت، با او همکاری کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار