| کد مطلب: ۱۱۲۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

شرط حماس برای از سرگیری مذاکرات

یک عضو حماس عنوان کرد: ما به میانجی ها اعلام کرده ایم که در صورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه، آماده از سرگیری مذاکرات هستیم.

شرط حماس برای از سرگیری مذاکرات

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی خواهد جنگ علیه نوار غزه پایان یابد.

«غازی حمد» افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی می داند که پس از هشت ماه جنگ، هیچ دستاوردی نداشته است، نه اسیران صهیونیست آزاد شده اند، نه حماس نابود شده و نه توانسته با همه فرصت هایی که آمریکا در اختیارش گذاشته است، اوضاع غزه را به سود خود تغییر دهد.

وی اضافه کرد: تاکنون اسرائیل به صورت آشکار و روشن اعلام نکرده که آتش بس دائم را می پذیرد و این چیزی است که ما از میانجی ها خواسته ایم، آن را مشخص کنند.

حمد ادامه داد: ما به میانجی ها اعلام کرده ایم که در صورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه، آماده از سرگیری مذاکرات هستیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مقاومت نمی پذیرد که اسرائیل، وضعیت جدیدی را در نوار غزه تحمیل کند، به کسانی که فکر می کنند اسرائیل می تواند این کار را انجام دهد و حماس را از صحنه سیاسی خارج کند، می گوییم که از صحنه خارج نخواهیم شد و طرفی که خارج خواهد شد، اشغالگران هستند.

وی تصریح کرد: اسرائیل بارها تلاش کرد که تشکیلات جدیدی را در نوار غزه جایگزین حماس کند، ولی همه این تلاش ها شکست خورد و مسئله اداره این منطقه پس از پایان جنگ، یک موضوع فلسطینی است.

حمد اظهار داشت: زمانی که «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا درباره طرحی جدید سخن گفت، با دید مثبت بویژه موضوع برقراری آتش بس، خروج متجاوزان و ورود کمک ها به نوار غزه از آن استقبال کردیم، از سوی دیگر موضع طرف اسرائیلی بسیار منفی بود و دفتر نتانیاهو در چند بیانیه اعلام کرد که با این طرح مخالف است و به جنگ ادامه می دهد و با این اقدام، توپ در زمین اسرائیل قرار گرفت.

این عضو حماس گفت: دیدگاه اشغالگران از طرح بایدن با دیدگاه حماس و دیدگاه میانجی ها متفاوت و بسیار روشن است که دیدگاه مشترکی میان همه طرف ها وجود ندارد و تفسیر و فهم اشتباهی از این طرح شده است.

وی اضافه کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه گذشته در بیانیه ای، سرفصل های ضروری هرگونه توافق را اعلام و بر ضرورت آتش بس کامل، خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه و سپس مبادله اسیران تاکید کرد و این یعنی اینکه پیش از آزادی اسرا باید آتش بس دائم و کامل برقرار شود و متجاوزان به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی کنند.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار