| کد مطلب: ۱۱۲۰۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

بدون ورزش هم لاغر می شوید

چنانچه جزو افرادی هستید که علاقه‌ای به ورزش کردن ندارید، شاید مقوله کاهش وزن برای شما کمی ناممکن به نظر برسد. هرچند فعالیت بدنی فواید مثبت زیادی برای سلامتی دارد، اما باید بدانید ورزش تنها راه کاهش وزن نیست!

بدون ورزش هم لاغر می شوید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به باشگاه بروید، نگران نباشید؛ راه‌های زیادی برای کاهش وزنِ اضافی وجود دارد؛ کافی است به ۵ نکته‌ای که در ادامه ذکر می‌شود عمل کنید:

۱) مصرف پروتئین بیشتر

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین با کیفیت بالا به سیری، مدیریت قند خون و رسیدن به وزن ایده‌آل کمک می‌کند. منابع باکیفیت پروتئین، اعم از سینه مرغ، ماهی، ماست یونانی و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲) توجه به حجم غذا

برای کنترل وزن و پیشگیری از چاقی، توصیه می‌شود غذاهای خود را به وعده‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و از مصرف حجم زیاد غذا در یک وعده خودداری کنید.

۳) هیدراته ماندن

نوشیدن آب زیاد با افزایش متابولیسم در کاهش وزن نقش مؤثری دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدن آب می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند و مدیریت وزن را تسهیل کند.

۴) حذف شیرینی‌جات

شیرینی‌جات اغلب دارای کالری، قند اضافه و چربی ترانس هستند؛ به این معنی که حذف آنها از رژیم غذایی می‌تواند به طور قابل توجهی بر کاهش وزن و سلامت کلی تأثیر بگذارد.

۵) خواب کافی

کمبود خواب مزمن هم‌چنین می‌تواند دیگر تاکتیک‌های کاهش وزن (ورزش و ...) را در طول زمان بی‌اثر کند، به همین دلیل است که استراحت کافی و مناسب یکی از پایه‌های مهم کاهش وزن سالم است.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار