| کد مطلب: ۱۱۴۱۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی/کلینیک های تخصصی راه میابر برای بیماران

یک فوق‌تخصص اورولوژی، بر اهمیت توسعه مراکز یک روزه در جهت کاستن از هزینه‌های بیمارستانی در کشور تاکید کرد.

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی/کلینیک های تخصصی راه میابر برای بیماران

دکتر مهری مهراد در حاشیه نهمین کنگره تخصصی و ششمین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: ما در کل کشور ۱۴۰ بیمارستان و ده‌ هزار تخت فعال داریم که این تعداد باید با توجه به جمعیت ما حداقل به ۷۵هزار تخت فعال برسد. در واقع ایده‌آل آن است که برای هر هزار نفر، یک تخت بیمارستانی داشته باشیم، اما طبق آماری که وزارت بهداشت به تازگی ارائه کرده است، احداث و راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی حدود ۸ تا ۱۰میلیارد تومان هزینه دارد. بنابراین نقش مراکز فوق‌تخصصی درمانی در تشخیص و درمان بیماران بسیار موثر است و می‌تواند بار سنگینی را از دوش بیمارستا‌ن‌ها و هزینه‌های وزارت بهداشت و سیستم مراقبتی بردارد. ضمن اینکه افراد و بیماران به مراکز درمانی راحتتر از بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر مهراد موسسس و بنیانگذار مرکز یک روزه مهراد وان دی سنتر  ،با اشاره به اینکه در این کلینیک ها از چکاپ تا گذراندن مراحل درمان انجام می شود تاکید کرد: به طور مثال در بحث اورولوژی این مراکز می تواند بسیار اهمیت داشته باشد چرا که یکی از شایعترین علت مرگ و میر در میان مردان ابتلا به سرطان پروستات است و این مراکز می تواند چکاپ های منظم  و ممتد  هم برای آقایان را انجام داده و از  این طریق می توان بار زیادی را از روی دوش بیمارستان ها و نظام سلامت برداشت.

به گفته او این مراکز درمانی می توانند قسمتی از بحث پیشگیری و درمان را انجام داده و هزینه های بخش درمان را کاهش دهند .

دکتر مهراد تاکید کرد: این مراکز نه مطب هستند و نه بیمارستان اما تجهیزات مناسب و به روزی در این کلینیک ها وجود دارد که در صورت تشخیص بیماری مراحل درمان نیز در آن  مراکز قابل پیگیری است.

او بر این باور است که شعار درمان در یک زمان، در یک مکان و در یک روز از جمله مواردی است که این مراکز آن را محقق کرده اند و به نظر می رسد که جای خالی این مراکز در همه رشته های پزشکی خالی است و در واقع راه نزدیکتر برای درمان  برای بیماران به شمار می رود .

ایشان با شعار اینکه در بیمارستان فرایند درمان به دلیل اقداماتی مانند گرفتن عکس، انجام سونوگرافی و آزمایش  طولانی شده و فرد مجبور است حتی برای تشخیص درست نیز در بیمارستان بماند, خاطر نشان می کند: در مراکز تخصصی تمام این فرایند در یک روز انجام می شود و این اتقاق می تواند برای پزشکان شغل ایجاد کرده و حتی از مهاجرت پزشکان جلوگیری کند .

این پزشک فوق تخصص با اشاره به اینکه این کنگره با حضور نماینده مراغه برگزار شد گفت:  در حال حاضر تنها یک مرکز تخصصی اورولوژی در کشور وجود دارد و قرار است مراکز دیگری در کشور احداث شود که اولین آن در مراغه می باشد .

دکتر مهراد  احداث این  مراکز را مهم دانسته و معتقد است که برای کمک به حوزه بهداشت تخصصی شدن این کلینیک ها حائز اهمیت است .

او توضیح داد که درمان در مرکز اورولوژی برای بیماران نیازمند و بچه های بهزیستی رایگان بوده چرا که برخی از این بچه ها مادرزادی دچار مشکل ارولوژی  هستند

و همچنین ایشان تأکید  کرد با توجه به اینکه  بیش از ۷۰ درصد بیمارستان های ما فرسوده است ، موضوع راه اندازی کلینیک های  تخصصی به روز را لازم و ضروری می کند .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایتwww.mehradodc.com مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار