| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

سامسونگ برنده 45 جایزه مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس در مسابقه جهانی طراحی برتر (IDEA) 2024، موفق به دریافت 45 جایزه شد. این جوایز شامل: دو مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز به همراه 40 مورد فینالیست است.

سامسونگ برنده 45 جایزه مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 شد

IDEA یکی از معتبرترین برنامه‌های اهدای جوایز طراحی در جهان است که توسط انجمن طراحان صنعتی آمریکا (IDSA) برگزار می‌شود. این مسابقات که در سال 1980 آغاز به کار کرده، از دستاوردهای برتر در حوزه طراحی صنعتی تقدیر می‌کند. امسال نیز، IDEA برندگان برتر را در 20 دسته، از جمله: خانه، فناوری‌های مصرفی و تعامل دیجیتال انتخاب کرده است. معیارهای کلیدی برای ارزیابی شرکت کنندگان، شامل: نوآوری در طراحی، مزیت برای کاربر، مزیت برای جامعه و موارد دیگر می‌شود.

طراحی محصولات سامسونگ، بازتابی از ارزش‌های در حال تغییر این شرکت و فناوری‌های نوآورانه آن است که به دلیل برتری در طراحی متمرکز بر سبک زندگی و تجربیات مصرف‌کننده مورد توجه قرار می‌گیرد.

تی ام رو، مدیر عامل مرکز طراحی سازمانی شرکت سامسونگ در این باره گفت: «دریافت این جوایز، تاییدیه مهمی بر تعهد بی‌وقفه ما در جهت پیشبرد مرزهای طراحی است، در حالی که همچنان تلاش می‌کنیم تا محصولات‌مان با نیازها و خواسته‌های مردم همسو باشند. حرکت رو به جلوی ما همچنان بر توسعه طراحی‌های نوآورانه‌ای که هم زندگی کاربران ما را غنی‌تر می‌کنند و هم به ماهیت اصلی هر محصول وفادار می‌مانند، تمرکز خواهد داشت».

دو مدال طلا برای طراحی‌های نوآورانه و مهیج

•    Galaxy AI UX: رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی، هوشمندی معناداری را معرفی می‌کند و هدف آن ارتقای بخش‌های مختلف زندگی کاربران است. به‌ویژه، با قابلیت برقراری ارتباط لحظه‌ای در هر زمان و مکانی، تجربه کاربری محصولات سامسونگ را بهبود می‌بخشد. قابلیت‌هایی که ارائه می‌شوند می‌توانند به سادگی در زندگی روزمره افراد استفاده شوند. «مترجم» (Interpreter)، موانع زبانی را در مکالمات روزانه از میان بر می‌دارد. «ترجمه زنده» (Live Translate) به‌طور خودکار تماس‌های صوتی را ترجمه می‌کند. «دستیار یادداشت» (Note Assist) به کاربران اجازه می‌دهد خلاصه‌های هوشمندی از یادداشت‌های خود ایجاد کنند. «دستیار وبگردی» (Browsing Assist) به سادگی صفحات وب را خلاصه و ترجمه می‌کند و «دستیار چت» (Chat Assist) به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های خود را به زبانی که بیشترین راحتی را برایشان دارد، ارسال کنند.

•    طراحی پیشرفته ابزارهای جانبی لوازم دیجیتال خانه: مفاهیم طراحی پیشرفته لوازم جانبی دستگاه‌های خانگی، تحت عنوان: «هویت طراحی پایدار برای لوازم جانبی دستگاه‌های خانگی»، سه ترکیب رنگ مختلف را برای این ابزارها تعیین کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به فیلترهای مصرفی برای جاروبرقی‌ها و تصفیه‌کننده‌های هوا اشاره کرد که بسته به نیازهای نگهداری و روش‌های تصفیه آن‌ها، متفاوت هستند. از طریق این بهبود طراحی، کاربران می‌توانند به‌راحتی نیازهای لوازم جانبی خود را به ‌ویژه اگر تغییر کرده یا به‌روزرسانی شده باشند، تشخیص دهند.

مدال نقره برای یک محصول پیشرو

گوشی Galaxy Z Flip 5: این گوشی هوشمند از سری تاشوهای سامسونگ که از فرم فکتور جدید و نمایشگر بزرگ‌تر برای به حداکثر رساندن تجربه کاربری استفاده می‌کند، موفق به کسب مدال نقره IDEA 2024 شده است.

دو مدال برنز برای طراحی هماهنگ و سازگار

•    سری تبلت‌های Galaxy Tab S9: این مجموعه از محصولات کاربردی سامسونگ، قابلیت حمل یک تبلت سبک را با عملکرد قدرتمند یک لپ‌تاپ ترکیب کرده‌ است. ساختار چندکاره، ابزارها و برنامه‌های پرقدرت نیز این محصولات نوآورانه را به مرکز بهره‌وری و کارایی در طول روز تبدیل می‌کنند.

•    AI Vision Inside: قابلیت دید داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی، امکانی است که تا 33 مورد از مواد غذایی تازه را هنگام ورود و خروج از یخچال تشخیص می‌دهد. این قابلیت در یخچال‌های Bespoke 4-Door Flex مجهز به نمایشگر AI Family Hub+ سامسونگ، پس از تشخیص اقلام موجود، لیست مواد غذایی را تکمیل کرده و در صورت نیاز، مواد مورد نیاز را به لیست خرید اضافه می‌کند.

از طراحی محصول تا طراحی تجربه کاربری

در مسابقات امسال، علاوه بر کسب چند مدال برتر، طیف گسترده‌ای از طراحی‌های سامسونگ نیز به عنوان فینالیست معرفی شدند. این شرکت موفق شد در مجموع 45 جایزه مختلف برای تلویزیون‌ها، لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند خود دریافت کند که شامل موارد زیر است:

•    Neo QLED 8K: تلویزیونی برجسته که با طراحی نامحدود infinity air که تلویزیون را به شکل معلقی در فضای اطراف نشان می‌دهد، تجربه فراگیری از محتواهای بصری منتقل می‌کند.  

•    Music Frame: بلندگوی بی‌سیم Music Frame با قابلیت سفارشی‌سازی که برای هماهنگی با محیط اطراف خود طراحی شده است.

•    Bespoke AI Laundry Combo: ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند همه‌کاره که کاربری دو دستگاه را تنها در یک دستگاه ارائه می‌دهد.

•    Easy Setting Box: این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد صفحه نمایش خود را به چندین بخش مجزا تقسیم کنند تا مولتی‌تسکینگ و بهره‌وری جریان کاری خود را افزایش دهند. این قابلیت همچنین، عملکرد همزمان یک کامپیوتر و یک نمایشگر هوشمند را تنها با استفاده از ماوس و بدون ریموت کنترل ممکن می‌سازد.

•    نسخه سفارشی Galaxy Z Flip5 Maison Margiela: نسخه سفارشی Maison Margiela گوشی Galaxy Z Flip5 سامسونگ، حاصل همکاری ویژه با خانه مد پاریسی Maison Margiela است که با استفاده از یک الگوی دوخت متمایز در مرکز لولا، سبک منحصربه‌فرد و ناتمام طراحان خود را منعکس می‌کند. پارچه بافته شده از کاغذ که پوشش بیرونی بسته را تشکیل می‌دهد، به طور یکپارچه محصول خلاقانه سامسونگ را با زیبایی‌شناسی مد آتلیه Maison Margiela ترکیب می‌کند.

سامسونگ این جوایز را به دلیل ارائه طراحی‌های نوآورانه‌ای که سبک زندگی و تجربه کاربری مصرف‌کنندگان را ارتقا می‌دهد، دریافت کرده است.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار