| کد مطلب: ۱۱۳۸۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

سفری به درون گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 سامسونگ

تاشوهای هوشمند چند سالی است که با کاربرد و ساختاری جدید پا به دنیای گوشی‌های موبایل گذاشته‌اند و طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. در این میان نوع طراحی منعطف و ساختار تا شونده این گوشی‌ها و هماهنگی آن با سخت‌افزار مخصوص گوشی‌های هوشمند احتمالا یکی از نکات کنجکاو برانگیز علاقه‌مندان به فناوری و نوآوری است. برای رفع این کنجکاوی به سراغ جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 رفتیم و به درون این گوشی‌های پرچمدار سفر کرده‌ایم.

سفری به درون گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 سامسونگ

Galaxy Z Fold6؛ تبلتی در قالب یک گوشی

Galaxy Z Fold6 با طراحی شیک و قابلیت‌های نوآورانه خود که امکانات بی‌نهایت گوشی‌های تاشو را به نمایش می‌گذارد، نظر کاربران را به خود جلب کرده است. این مدل جدید، علاوه بر حفظ دوام سری قبلی، در یک قاب جمع‌وجورتر و سبک‌تر عرضه می‌شود تا راحتی بیشتری را به همراه داشته باشد. همچنین، سری Z Fold6 به هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) که برای گوشی‌های تاشو بهینه‌شده، مجهز است تا بهره‌وری شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد. اجزای تشکیل‌دهنده این گوشی‌ها عبارتند از :

    نمایشگر اصلی

نمایشگر اصلی (Main Display) گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Fold6 سامسونگ، دارای حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی است که حتی زیر نور خورشید در طول روز نیز دید کاملا روشن و واضحی را ارائه می‌دهد. فناوری Vision Booster با بهینه‌سازی رنگ‌ها و کنتراست تصاویر برای محیط‌های نوری مختلف، تجربه بصری کاربر را بیش از پیش ارتقا می‌دهد.

    صفحه محافظ لولا

صفحه محافظ لولا (Wing Plate) به باز و بسته شدن روان Galaxy Z Fold6 کمک می‌کند. این صفحه بین دو نمایشگر و لولا حرکت کرده و با تراز نمودن نمایشگر داخلی، از آسیب‌های مکانیکی وارده به آن جلوگیری می‌نماید. این صفحه محافظ با وجود نازکی بسیار زیاد، از ماده خاص و محکمی ساخته شده است که می‌تواند بدون نگرانی، نیروی زیادی اعمال کند.

    لولا

لولا (Hinge) به عنوان محور مرکزی برای باز و بسته کردن گوشی عمل می‌کند. از آنجایی که دستگاه‌های نازک‌تر به فضای لولای باریک‌تری نیز احتیاج دارند، در ساخت گوشی‌های تاشو استفاده از فناوری پیشرفته برای لولا بسیار ضروری است. این لولاها باید طوری طراحی شوند که بدون کاهش عملکرد و پایداری تا حد امکان نازک باشند. لولای Galaxy Z Fold6 کوچک‌تر و باریک‌تر از مدل‌های قبلی این سری است؛ اما، به دلیل بهره‌مندی از مواد جدید و تقویت‌شده در ساخت خود، به همان اندازه بادوام است. به لطف این لولای تازه، سامسونگ توانسته گوشی فوق‌العاده قابل‌حملی بسازد که جابجایی آن در هر مکان و زمانی آسان است.

    قاب جلو

قاب جلو (Front Case) در گوشی‌های Galaxy Z Fold6 سامسونگ، نازک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی خود شده؛ اما به همان اندازه مقاوم است. قاب ساخته شده از آلومینیوم تقویت‌شده زرهی (Armor Aluminum) مانند نامش، اجزای داخلی گوشی تاشو را به طور ایمن پوشش داده و محافظت می‌کند. بهره‌مندی از گواهی IP48 در قاب جلوی گوشی برای مقاومت در برابر آب، به این معنی است که می‌توان از Galaxy Z Fold6 حتی در فضای باز و روزهای بارانی نیز با خیال راحت استفاده کرد.

    محفظه بخار

محفظه بخار (Vapor Chambers) در Galaxy Z Fold6، با توزیع حرارت داخلی، از گرم شدن بیش از حد این گوشی‌های هوشمند جلوگیری می‌کنند. هرچه محفظه بخار بزرگ‌تر باشد، گرما را موثرتر پراکنده کرده و به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد پایدار خود را حفظ کنند. سامسونگ در Galaxy Z Fold6 از محفظه بخاری استفاده کرده است که تقریبا ۱٫۶ برابر بزرگ‌تر از مدل نسل قبلی یعنی Galaxy Z Fold5 است.

    باتری اصلی

سامسونگ برای تکمیل ظرافت طراحی در تاشوی جدید خود، از یک باتری اصلی (Main Battery) باریک‌تر درون گوشی بهره برده است. برخلاف گوشی‌های هوشمند معمولی، این بار باتری اصلی Galaxy Z Fold6 به دو قسمت تقسیم می‌شود.

    باتری فرعی

باتری فرعی (Sub Battery) گوشی Galaxy Z Fold6 سامسونگ، در سمت مقابل باتری اصلی قرار دارد و برای هماهنگی و تناسب بیشتر با طراحی باریک و ظریف سری Galaxy Z Fold، ابعاد آن نیز باریک‌تر از قبل شده است.

    برد اصلی

برد اصلی (Main PBA) به عنوان مغز گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Fold6، قطعات اصلی مانند: پردازنده برنامه (Application Processor) و حافظه (Memory) را در خود جای داده است. برای دستیابی به طراحی باریک‌تر Galaxy Z Fold، سامسونگ بجای استفاده از یک برد اصلی چند لایه، آن را به مدل یک لایه‌ای واحد تغییر داده است.

    برد فرعی

برد فرعی (Sub PBA)، شامل تراشه‌هایی است که مسئولیت کارکرد نمایشگر و بلندگوهای دستگاه را بر عهده دارند. در طراحی برد فرعی Galaxy Z Fold6، از یک برد مدار چاپی (PCB) باریک استفاده شده است.

    قاب پشتی

قاب پشتی (Back Cover) آخرین مرحله از فرآیند تولید Galaxy Z Fold6 است. این قاب نه تنها از اجزای داخلی محافظت می‌کند، بلکه نمایشی از طراحی باریک گوشی تاشوی جدید سامسونگ است. بهره‌مندی از لایه محافظ Gorilla Glass Victus 2 شرکت کورنینگ (Corning) تعبیه شده در قاب پشتی که به دوام عالی خود شناخته می‌شود، به کاربران اطمینان می‌دهد که گوشی‌های آنها به خوبی در برابر خط و خش محافظت می‌شوند.

    نمایشگر فرعی

در مقایسه با نسل قبلی، Galaxy Z Fold6 دارای نسبت صفحه نمایش گسترده‌تر و متعادل‌تری است که قابلیت استفاده از گوشی تاشو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. کاربران می‌توانند دستگاه خود را تا کنند و همچنان از تجربه مشاهده راحت با نمایشگر کاور یا فرعی (Sub Display) لذت ببرند. درست مانند نمایشگر اصلی، نمایشگر فرعی نیز می‌تواند تا حداکثر ۲۶۰۰ نیت روشنایی داشته باشد و حتی در نور شدید روز به کاربران دید واضحی از صفحه خود ارائه دهد.

Galaxy Z Flip6؛ کوچک‌تر اما خلاقانه‌تر

جدیدترین مدل از سری محبوب Galaxy Z Flip سامسونگ، این بار با نام Galaxy Z Flip6 بازگشته است. این گوشی هوشمند قدرتمند جیبی، پس از ۶ نسل نوآوری در زمینه گوشی‌های تاشو، اکنون با قابلیت‌هایی متنوع‌تر از همیشه ارائه می‌شود. همچنین با طراحی شیک و قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) نوعی از تجربه موبایلی را ایجاد می‌کند که خلاقیت کاربر را در مرکز توجه قرار می‌دهد. تنوع قابلیت‌های Galaxy Z Flip6، از فناوری و طراحی بی‌نظیری نشأت می‌گیرد که با دقت به سبک زندگی و نیازهای کاربران توجه داشته است. اجزای تشکیل‌دهنده ساختار این گوشی شامل موارد زیر می‌شود:

    نمایشگر اصلی

هنگامی که کاربران گوشی Galaxy Z Flip6 خود را باز می‌کنند، با کیفیت تصویر بی‌نظیر نمایشگر Dynamic AMOLED آن روبرو می‌شوند که عکس‌ها، ویدیوها، بازی‌ها و سایر محتواها را با جزئیات زنده به نمایش می‌گذارد. نکته بسیار مهم در طراحی این مدل جدید، توجه به استحکام نمایشگر اصلی (Main Display) است که باید بتواند علاوه بر مقاومت در برابر شوک‌های خارجی، هنگام باز شدن دستگاه نیز به شکل اولیه خود بازگردد. تمامی این عملکردهای مهم در Galaxy Z Flip6 با استفاده از مواد و تکنیک‌های طراحی جدید، بهبود یافته‌اند که هم دوام و هم انعطاف‌پذیری دستگاه را تضمین می‌کنند.

به طور قابل توجهی، چین خوردگی امتداد خط تا شدن صفحه در Galaxy Z Flip6 نسبت به مدل‌های قبلی بسیار کمتر شده است. همچنین علاوه بر بهره‌مندی از لایه‌های محافظ انعطاف‌پذیرتر، نمایشگر اصلی این گوشی دارای شیشه فوق نازک (UTG) با مقاومت بیشتر بوده که ضخامت آن را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد. در کنار این موارد، استفاده از مواد آلی با بازدهی بالا و یک تکنیک پوشش‌دهی نوین برای بازتاب کمتر روی پنل، زمان استفاده از دستگاه را در مقایسه با گذشته بهینه می‌کند. بنابراین با وجود حداکثر روشنایی افزایش یافته از ۱۷۵۰ نیت تا ۲۶۰۰ نیت، دید صفحه در فضای باز، بسیار روشن‌تر از قبل است.

    لولا

طراحی باریک و تجربه تا شدن روان گوشی Galaxy Z Flip6، نتیجه بهره‌مندی از فناوری پیشرفته لولای (Hinge) اختصاصی سامسونگ است. هنگامی که دستگاه تا می‌شود، چهار محور محرک (Drive Shaft) آن، نمایشگر را به شکل قطره آب تا می‌کنند و دو صفحه را به صورت یکنواخت کنار هم قرار می‌دهند. این ماژول لولای یکپارچه، دارای ساختار ریلی دوگانه متقارن است که شوک‌های خارجی را به طور یکنواخت در سراسر دستگاه توزیع می‌کند. بنابراین می‌توان از گوشی در حالت کاملا تا شده و باز شده و یا در زوایای مختلف بین ۷۵ تا ۱۱۵ درجه استفاده کرد. FlexMode نیز حالتی است که به کاربران امکان می‌دهد گوشی را در هر زاویه‌ای برای تماشای ویدیو یا گرفتن عکس بدون نیاز به پایه مخصوص یا سه پایه دوربین تنظیم کنند.

    پوشش لولا و قاب

پوشش لولا و قاب (Hinge Cover and Case) در گوشی‌های Galaxy Z Flip از آلومینیوم تقویت‌شده زرهی (Armor Aluminum) ساخته شده است که مقاومت بیشتری در برابر خراش و آسیب دارد. رنگ‌های لوکسی که زیبایی ظاهری این گوشی تاشو را افزایش می‌دهند، حاصل یک فرآیند آنادایزینگ (Anodizing) بهینه شده هستند. استفاده از مواد بازیافتی در فرآیند ساخت دستگاه نیز نمادی از تعهد شرکت به حفظ سلامت محیط زیست است.

    محفظه بخار

Galaxy Z Flip6 اولین گوشی در سری Z Flip سامسونگ است که از محفظه بخار (Vapor Chamber) بهره می‌برد. محفظه‌های بخار در عمل، گرمای تولید شده را در محیط توزیع می‌کنند تا از گرم شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند جلوگیری نمایند. هر چه این محفظه بخار بزرگ‌تر باشد، گرما را موثرتر پراکنده می‌کند و به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد پایدار خود را حفظ کنند. اکنون سامسونگ موفق شده در نسل جدید گوشی‌های تاشوی خود، یک محفظه بخار بزرگ تعبیه کند.

    باتری اصلی

ظرفیت باتری اصلی (Main Battery) گوشی Galaxy Z Flip6 معادل ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. سامسونگ از یک تکنیک قالب‌سازی روی مدارهای محافظ باتری اصلی استفاده کرده تا اندازه برد محافظ را به حداقل برساند و امکان افزایش ظرفیت باتری را با به حداکثر رساندن فضای داخل دستگاه فراهم کند.

    باتری فرعی

گوشی Galaxy Z Flip6 سامسونگ از باتری فرعی (Sub Battery) با چگالی انرژی بیشتری نسبت به قبل در طراحی خود بهره می‌برد. این ارتقای سخت‌افزاری به گونه‌ای است که عملکرد باتری دستگاه را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

    برد اصلی

مغز گوشی هوشمند، برد اصلی (Main PBA) است که قطعات حیاتی مانند: حافظه (Memory) و پردازنده (Processor) دستگاه را در خود جای داده است. Galaxy Z Flip6 با بهره‌مندی از یک برد اصلی چند لایه با قطعات یکپارچه شده، جمع‌وجورترین مدل سری Galaxy Z Flip به حساب می‌آید.

    برد فرعی

برد فرعی (Sub PBA) گوشی Galaxy Z Flip6 که در سمت بلندگو و درگاه شارژ قرار دارد، از باندهای مختلف فرکانس رادیویی و اتصال استاندارد جهانی USB Type-C پشتیبانی می‌کند. این برد همچنین به میکروفون‌های سیستم میکرو الکترومکانیک (MEMS) مجهز است که ضمن کاهش نویز، موجب تسهیل تشخیص دقیق گفتار می‌شود.

    قاب پشتی

قاب پشتی (Back Cover) در Galaxy Z Flip6، قسمت جلو و عقب گوشی را هنگام تا شدن احاطه می‌کند. این قاب برای مقاومت بیشتر خود، توسط یک لایه محافظ Gorilla Glass Victus 2 از شرکت کورنینگ (Corning) محافظت می‌شود. کورنینگ، رهبر جهانی در علم ساخت شیشه‌ها و لایه‌های محافظ و البته شریک طولانی مدت سامسونگ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی‌ها می‌توانید به وبسایت رسمی شرکت سامسونگ مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار