| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

بررسی روند تکامل ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ؛ بازآفرینی ساعت‌‌ مچی

پیش از ظهور ساعت‌های هوشمند، تنها دلیل نگاه کردن افراد به ساعت‌های مچی خود، اطلاع از زمان بود؛ اما این روزها نمایش زمان تنها یکی از هزاران قابلیت ساعت‌های هوشمند است. اکنون مردم علاوه بر برای چک کردن زمان، از این ابزار مچی کوچک برای پیگیری شاخص‌های مهم سلامتی، ارتباط با دوستان، انتخاب تصویر زمینه دلخواه و لذت بردن از انواع محتوا استفاده می‌کنند.

بررسی روند تکامل ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ؛ بازآفرینی ساعت‌‌ مچی

آرمان ملی آنلاین - نمونه این تحول را می‌توان در ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ و سیر تکاملی این دستگاه‌ها مشاهده کرد. جایی که طی یک دهه، این ساعت‌ها موفق شدند تا تعریف جدیدی از یک ساعت مچی ارائه کنند.

نوآوری در اندیشه: آغاز عصر جدیدی از ساعت‌های هوشمند

در سپتامبر ۲۰۱۳، اولین ساعت هوشمند انقلابی Galaxy Gear، تجربه گلکسی را به زندگی روزمره نزدیک‌تر کرد. این گجت پوشیدنی با نمایشگر ۴۱٫۴ میلی‌متری به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس، برنامه‌ریزی رویدادها، تنظیم زنگ ساعت و بررسی آب و هوا را از طریق صدای آنها می‌داد. با دوربین ۱٫۹ مگاپیکسلی تعبیه‌شده روی بند و ویژگی هوشمند مِموگرافر (Memographer)، می‌شد بدون نیاز به گوشی هوشمند، عکس و فیلم‌های کوتاه گرفت. Galaxy Gear فراتر از یک ساعت مچی، آغازگر عصر جدیدی از ساعت‌های هوشمند بود.

سامسونگ در فوریه ۲۰۱۴، نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود را با نام Samsung Gear2 معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی سبک‌تر و باریک‌تر بود و باتری بادوام‌تری داشت. همچنین امکانات بیشتری را بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند ارائه می‌کرد. کاربران می‌توانستند با کمک حسگر ضربان قلب، وضعیت سلامتی خود را رصد کرده، تمرینات ورزشی را به‌صورت زنده دنبال و یا با استفاده از حافظه داخلی دستگاه، موسیقی پخش کنند. Galaxy Gear2 Neo نیز مدلی بود که همزمان معرفی شد و به جز دوربین از تمام ویژگی‌های Galaxy Gear2 بهره‌مند بود.

Samsung Gear S در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و اولین ساعت هوشمند سامسونگ با نمایشگر بزرگ و خمیده Super AMOLED بود که دور مچ دست را می‌پوشاند و بدون اتصال به گوشی هوشمند از شبکه ۳G و وای‌فای پشتیبانی می‌کرد. Samsung Gear S2 نیز به عنوان جانشین آن در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و اولین ساعت هوشمند سامسونگ با نمایشگر گرد و قاب چرخان بود که اکنون به نماد سری Galaxy Watch Classic تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۶، سامسونگ Samsung Gear S3 را معرفی کرد که با طراحی زیبا الهام‌گرفته از ساعت‌های سنتی و قابلیت‌های نوآورانه‌ای که زندگی روزمره را بهبود می‌بخشید، توجه‌ها را به خود جلب کرد. ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) به لطف نمایشگر Super AMOLED با پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ، زمان را به‌طور پیوسته روی مچ دست کاربران نمایش می‌داد. این دستگاه با بهره‌مندی از بلندگو و میکروفون داخلی، امکان برقراری تماس با اسپیکر بدون نیاز به هدست بلوتوثی را برای کاربران فراهم می‌کرد. علاوه بر این، GPS به کاربران کمک می‌کرد تا سابقه تمرینات ورزشی خود را ثبت کرده و یا بدون نیاز به گوشی هوشمندشان مسیرها را از روی نقشه پیدا کنند.

Samsung Gear Sport آخرین مدل از سری Galaxy Gear بود که طراحی اسپرتی را برای افرادی که سبک زندگی فعالی دارند، ارائه می‌داد. این ساعت با مقاومت در برابر آب تا فشار ۵ ATM، امکان استفاده هنگام شنا را فراهم می‌کرد. قابلیت‌های بهبود‌یافته مقاومت در برابر آب شامل حالت قفل آب (Water Lock Mode) بود که از فعال شدن ناخواسته صفحه لمسی در جریان‌های قوی جلوگیری می‌کرد.

Galaxy Watch: همراهی تازه برای یک زندگی متعادل

سری Galaxy Watch سامسونگ در آگوست ۲۰۱۸ متولد شد. این تغییر نام، نشان‌دهنده عملکردهای متنوع و رو به گسترش یک ساعت هوشمند در جهت نظارت بر سلامتی، دستیار شخصی، لوازم جانبی شخصی و موارد بسیار دیگر در دنیای امروز بود. برای بهبود تجربه کاربری و برجسته‌سازی هویت ساعت‌های هوشمند سامسونگ، این دستگاه پوشیدنی در طراحی خود مشخصه قاب چرخان مدل‌های قبلی را حفظ کرده بود؛ اما، برای اولین بار شاهد زنگ یک ساعته و صدای تیک تاک عقربه ثانیه‌شمار بودیم. این دستگاه چندمنظوره در سه رنگ و در اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه شد و ویژگی‌های مدیریت استرس و خواب را برای بهبود سلامت و تندرستی کاربران ارائه می‌داد. کاربران همچنین می‌توانستند ۳۹ نوع تمرین ورزشی مختلف را از طریق این مدل پیگیری کنند که این امکانات در آن دوره، بیشتر از هر ساعت هوشمند دیگری در بازار بود.

سامسونگ در فوریه ۲۰۱۹ با Galaxy Watch Active، برای کاربرانی با سبک زندگی فعال، مجموعه تازه‌ای از ساعت‌های هوشمند را طراحی کرد. این مدل جدید دارای نمایشگر ۲۸٫۱ میلی‌متری Super AMOLED بود که در طراحی آن، فرم دایره‌ای مشخص قبلی حفظ شده اما قاب چرخان حذف شده بود. همچنین شاهد استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن ساعت تا ۲۵ گرم بودیم. علاوه بر آن، بند ۲۰ میلی‌متری ساعت از جنس فلورولاستروم (Fluoroelastomer) انعطاف‌پذیر، گزینه‌های متنوعی را برای بیان فردیت کاربران اهل مد ارائه می‌داد. از سوی دیگر، کاربران سلامت‌گرا می‌توانستند تمرینات ورزشی، وضعیت خواب، سطح استرس و فشار خون خود را در لحظه دنبال کرده و حتی به مدت زمان خواب REM و سه مرحله دیگر خواب نیز آگاه باشند.

Galaxy Watch Active2 در آگوست ۲۰۱۹، مدیریت شخصی سلامت و تندرستی را برای افرادی که به دنبال سبک زندگی سالم‌تر بودند، به سطح تازه‌ای برد. علاوه بر قاب چرخان و سایر بهبودهای مربوط به تجربه کاربری، ویژگی My Style، پس‌زمینه‌های شیک و سفارشی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌داد.

دوران نوین: شروع یکپارچه‌سازی مراقبت‌های سلامتی

دو سال بعد، سامسونگ در آگوست ۲۰۲۰، ساعت Galaxy Watch3 را برای علاقه‌مندان به سلامتی عرضه کرد. این ساعت با حفظ قاب چرخان از جنس استیل ضدزنگ، در دو اندازه بزرگ‌تر ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری با بدنه سبک‌تر و باریک‌تر عرضه شد. برای اولین بار در تاریخ گلکسی، سامسونگ مدل سبک‌تر، قوی‌تر و لوکس‌تر از جنس تیتانیوم را نیز معرفی کرد. این دستگاه با قابلیت‌های مدیریت سلامتی، تناسب اندام، خواب و پایش فشار خون، تجربه یکپارچه مراقبت از سلامتی را صرفا از طریق مچ دست به کاربران ارائه می‌داد. علاوه بر این، سامسونگ قابلیت‌های الکتروکاردیوگرام (ECG) برای نوار قلب و ویژگی اکسیژن خون برای ردیابی غلظت اکسیژن را نیز به مرور زمان به ساعت‌های خود اضافه کرد.

عرضه سری Galaxy Watch4 در آگوست ۲۰۲۱ با دو مدل، Galaxy Watch4 مدرن و مینیمالیستی و Galaxy Watch4 Classic با قاب چرخان معروف خود، تعریفی نو از تجربه ساعت هوشمند بود. حسگر BioActive که برای اولین بار معرفی شد، شاخص‌های مختلف سلامتی مانند: فشار خون، نوار قلب و غلظت اکسیژن خون را دقیق‌تر از ساعت‌های قبلی اندازه‌گیری می‌کرد. کاربران برای دستیابی به بینش جامع‌تر در مورد سلامت خود می‌توانستند با قرار دادن دو انگشت روی ساعت هوشمندشان، ترکیب بدنی خود را اندازه‌گیری کرده و اهداف سلامتی خود را مدیریت کنند. این گجت پوشیدنی به سیستم عامل جدید Wear OS مجهز بود که به‌طور مشترک با گوگل توسعه یافته بود و به کاربران امکان دسترسی به طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها را می‌داد.

فراتر از مچ دست: دستیاری برای شناخت بهتر خود

سامسونگ در آگوست ۲۰۲۲ با معرفی سری Galaxy Watch5، فصل جدیدی را در دنیای ساعت‌های هوشمند آغاز کرد. در این مجموعه، شاهد اضافه شدن Galaxy Watch5 Pro به عنوان مدل مناسب برای ورزش‌های فضای باز بودیم. در این سری، حسگر BioActive سامسونگ پیشرفته‌تر از قبل و با دقت بیشتری ترکیب بدنی، ضربان قلب و نوار قلب را اندازه‌گیری می‌کرد. همچنین، حسگر دمایی جدید تعبیه شده در Galaxy Watch5 بر اساس دمای پوست، چرخه قاعدگی زنان را پیش‌بینی کرده و به آنها کمک می‌کرد تا دوره‌های خود را به راحتی دنبال کنند.

سامسونگ بار دیگر با معرفی سری Galaxy Watch6 در جولای ۲۰۲۳، در مسیر حمایت از کاربران علاقه‌مند به سلامتی ماند. این محصول پوشیدنی، با ارائه ویژگی‌های جامع سلامتی، راهکارهای شخصی‌سازی شده و نوآورانه‌ای را برای افرادی که به دنبال بهبود مدیریت سلامت خود بودند، فراهم می‌کرد. نمایشگر این مدل با بهره‌مندی از قاب باریک‌تر، حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی بود تا کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری را در یک نگاه ببینند. Galaxy Watch6 با طراحی دایره‌ای سامسونگ عرضه شده در حالی که Galaxy Watch6 Classic دارای قاب چرخان یادآور ساعت‌های آنالوگ بود. دکمه جدید در این مدل‌ها، جایگزین ساختار فنری شده و به کاربران امکان تعویض آسان بند ساعت با یک کلیک را می‌داد.

ظهور نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ

سامسونگ در سال ۲۰۲۴ علاوه بر معرفی Galaxy Watch7 به عنوان جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند خود از عضو جدید خانواده‌ واچ با نام Galaxy Watch Ultra رونمایی کرد. Galaxy Watch7 در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و Galaxy Watch Ultra در تک نسخه ۴۷ میلی‌متری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفتند. هر دو مدل با رویکرد محوری سامسونگ برای Galaxy AI طراحی شده‌اند و تجربه هوشمند و جدیدی از سلامتی را ارائه می‌دهند. این رویکرد مواردی همچون ارتقای سلامت دیجیتال، ارائه داده‌های شخصی‌سازی‌شده و تجربه‌های سلامتی و تندرستی مناسب برای رسیدن به درکی کامل و جامع از سلامتی روزمره را شامل می‌شود.

Galaxy Watch7 شما را به خلق روزهای سالم‌تر با روش‌های بیشتر برای حمایت از تندرستی روزانه تشویق می‌کند. می‌توانید بیش از ۱۰۰ تمرین ورزشی را با دنبال کرده و با ترکیب تمرینات مختلف، روتین‌های ورزشی (Workout Routine) مخصوص به خود را بسازید. با قابلیت رقابت (Race)، عملکرد فعلی و گذشته خود را در لحظه مقایسه کنید تا پیشرفت خود را ببینید و انگیزه بیشتری کسب کنید. با آنالیز ترکیب بدنی (Body Composition)، تصویر کاملی از بدن و آمادگی جسمانی خود پیدا کنید و به درک جامعی از وضعیت سلامتی خود برسید.

علاوه بر الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته جدید برای تحلیل خواب، Galaxy Watch7 قابلیتی برای تشخیص آپنه خواب دارد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. این ابزار ساده و پیشگیرانه، با نظارت بر ضربان قلب، نشانه‌های احتمالی آپنه خواب را بررسی می‌کند. همچنین در صورت تشخیص ریتم نامنظم و تپش غیرطبیعی قلب (IHRN) در لحظه، به شما هشدار می‌دهد که ریتم‌های نامنظم قلبی ممکن است نشان‌دهنده فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) باشند. این ساعت‌ها همچنین با نظارت الکتروکاردیوگرام (ECG) و فشار خون (BP) درک عمیق‌تری از سلامت قلب ارائه می‌دهند.

سری Galaxy Watch7 به قدرتمندترین تراشه در مجموعه ساعت‌های هوشمند گلکسی مجهز شده و برای اولین بار دارای پردازنده ۳ نانومتری است که تجربه روان‌تری را با پردازنده مرکزی سه برابر سریع‌تر و ۳۰ درصد کارایی بهتر ارائه می‌دهد.

Galaxy Watch Ultra از ساختار ممتازی برخوردار است که در کنار دوام بسیار بالا، امکانات فوق‌العاده‌ای را به کاربر خود ارائه می‌دهد تا در هر شرایطی محدودیت‌ها را پشت سر گذارد. این ساعت هوشمند به یک فریم تیتانیومی گرید ۴ مجهز شده و تا ۱۰ATM نیز در برابر فشار آب از خود مقاومت نشان می‌دهد.  

علاوه بر این، Galaxy Watch Ultra در طیف وسیع‌تری از ارتفاعات، از ۵۰۰ متر زیر سطح دریا تا ارتفاع ۹۰۰۰ متری کار می‌کند تا تجربیات تناسب اندام پیشرفته مانند: شنا در اقیانوس تا دوچرخه‌سواری در محیط‌های سخت را ممکن سازد.

با دکمه سریع (Quick Button) جدید، می‌توانید به سرعت تمرینات خود را شروع و کنترل کنید و سایر عملکردها را مطابق نیاز خود تنظیم نمایید. علاوه بر این، می‌توانید برای ایمنی بیشتر، از آژیر اضطراری (Emergency Siren) استفاده کنید. حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت، به شما کمک می‌کند تا حتی در نور شدید خورشید نیز بتوانید صفحه ساعت را بخوانید. Galaxy Watch Ultra طولانی‌ترین عمر باتری را در بین مدل‌های Galaxy Watch دارد و تا ۱۰۰ ساعت در حالت صرفه‌جویی انرژی (Power Saving) و ۴۸ ساعت در حالت صرفه‌جویی انرژی ورزشی (Exercise Power Saving) قابل استفاده است.

سامسونگ در تلاش است تا به نزدیک‌ترین شریک لحظات هیجان‌انگیز و ارزشمند زندگی کاربرانش تبدیل شود. این شرکت با بیش از یک دهه تجربه در ساخت ساعت‌های هوشمند، موفق شده استانداردهای جدیدی را در این صنعت تعیین کند و این تازه شروع ماجراست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار