| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

آغاز همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی برای تأمین نیروی انسانی ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال

روز دوشنبه 29 مردادماه، تفاهم‌نامه همکاری توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف آموزش و تأمین 250 هزار نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه اقتصاد دیجیتال امضا شد.

آغاز همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی برای تأمین نیروی انسانی ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ، این تفاهم‌نامه با هدف آموزش و تأمین 250 هزار سرمایه انسانی ماهر و متخصص در حوزه اقتصاد رقومی (دیجیتال) بر اساس تکالیف تعیین شده در بند ت ماده 66 اقتصاد رقومی و فضای مجازی برنامه هفتم توسعه، توسط علی حکیم جوادی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی امضا شد.

بر اساس این گزارش، تدوین و اجرای دوره‌های کوتاه مدت در حوزه فناوری اطلاعات با استفاده از ظرفیت مصوب هیأت وزیران پیرامون طرح آباد همچنین بسترسازی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای با مشارکت صاحبان مشاغل تخصصی و فعالان حوزه فاوا از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

علی حکیم جوادی در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: از آن جایی که در دنیای امروز، فناوری اطلاعات یکی از اثرگذارترین حوزه‌ها در همه شئونات زندگی به شمار می‌رود، لازم است مهارت‌های نیروی انسانی متناسب با این تحولات به سرعت تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف مهم این تفاهم‌نامه، تأمین سرمایه‌های انسانی در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، فرصت مغتنمی برای پیگیری این ضرورتِ مغفول مانده در راستای ایجاد رشته‌های تحصیلی و دوره‌های جدید مهارتی است.

وی همچنین تصریح کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه و تعیین صلاحیت فعالان عرصه فاوا، بخشی از دغدغه‌های این حوزه مرتفع خواهد شد.

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری این همکاری، با اشاره به نقش و گستره فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و ماموریت‌ و ظرفیت‌های ویژه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، همکاری طرفین را برای نقش‌‌آفرینی در برنامه‌های ملی رشد مهارت‌های اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی کشور اثرگذار دانست.

وی پاسخگویی سریع به نیازهای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات کشور از طریق تدوین و اجرای دوره‌های کوتاه مدت در قالب طرح‌آباد را یکی از راهکارهای عملیاتی پیش‌رو برشمرد.

بلندی با اشاره به ضرورت احراز صلاحیت حرفه‌ای مشاغل، یک از دستاوردهای این تفاهم‌نامه را بسترسازی استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای این حوزه تخصصی با مشارکت صاحبان، متولیان و فعالان آن عنوان کرد.

لازم به ذکر است مهرداد ذوالفقاریان دبیر و صائبه سلوکی عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین اصغر کشتکار قائم مقام و معاون آموزشی، محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش و چند نفر دیگر از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی در این جلسه حضور داشتند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار