| کد مطلب: ۱۱۳۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران:

جای بیمه ها در تامین مالی اقتصاد خالی است

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیای امروز، بیمه نقش کلیدی در اقتصاد کلان کشورها دارد. اما این نقش هنوز در ایران پذیرفته نشده است.

جای بیمه ها در تامین مالی اقتصاد خالی است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بیمه میهن، علی استادهاشمی یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، صنعت بیمه بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تأمین مالی اقتصاد کلان را بر عهده دارد. اما در ایران، اقتصاد به شدت بانک‌محور است و بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی از طریق بانک‌ها انجام می‌شود و تنها ۱۰ درصد به بازار سرمایه اختصاص دارد.

استادهاشمی ضمن تاکید بر این نکته که یکی از راه‌های تقویت صنعت بیمه در کشور، توسعه بیمه‌های عمر و زندگی است، افزود: با استفاده از این بیمه‌ها، می‌توان سرمایه‌گذاری‌های مردمی را به شکل مؤثری در اقتصاد کشور مورد استفاده قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های بیمه‌ای به بلوغ فکری و توانگری مالی لازم برای ایفای نقش در اقتصاد کشور برسند و خدمات خود را به شکل منصفانه و فنی‌تر به بیمه‌گزاران ارائه دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی، بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت بیمه در ایران را مربوط به آگاه‌سازی عمومی و عدم شناخت کامل مردم از خدمات بیمه ای دانست و بر اهمیت گسترش محصولات و شخصی‌سازی آن‌ها تأکید کرد.

وی تاکید کرد که با توجه به فناوری‌های جدید، صنعت بیمه باید در جهت ارتقاء و بهبود خدمات خود گام بردارد و گفت: سیاست کلان بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۳، حرکت به سمت فناوری‌های جدید و برخط است.

استادهاشمی اظهار امیدواری کرد با پیاده‌سازی این فناوری‌ها و به‌روزرسانی آئین‌نامه‌ها، صنعت بیمه به اهداف خود دست یابد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار