| کد مطلب: ۱۱۳۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل گروه dnaunion در نشت خبری مطرح کرد؛

اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها در حوزه مارکتینگ

مدیرعامل گروه dnaunion به اهمیت تحلیل داده و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در حوزه مارکتینگ پرداخت و گفت : این داده ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده، عملکرد خود را بهبود بخشند.

اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها در حوزه مارکتینگ

آرمان ملی آنلاین - در نشست خبری که به تحلیل و نقش مراکز آموزشی در ارتقا سطح مارکتینگ پرداخته شد، ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل گروه dnaunion، به اهمیت دانش تحلیل داده و تصمیم‌گیری در حوزه مارکتینگ پرداخت .  ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل گروه dnaunion، در نشست خبری  به اهمیت دانش تحلیل داده و تصمیم‌گیری در حوزه مارکتینگ پرداخت و اظهار داشت : ما از سال ۱۳۸۰ به طور مداوم داده‌هایی را جمع‌آوری کرده‌ایم و این داده‌ها را در سه دسته‌بندی قرار داده‌ایم : داده‌های رسانه‌ای، داده‌های خرده‌فروشی و داده‌های مصرف‌کننده. این داده‌ها شامل اطلاعاتی از قبیل میزان استفاده مخاطبان از رسانه‌ها، محصولات موجود در خرده‌فروشی‌ها و رفتار خرید مصرف‌کنندگان است.

 وی در ادامه توضیح داد : در دسته‌بندی اول، داده‌های رسانه‌ای شامل اطلاعاتی از قبیل برنامه‌های مورد علاقه مخاطبان و میزان استفاده از رسانه‌ها است. در دسته‌بندی دوم، داده‌های خرده‌فروشی شامل اطلاعاتی از قبیل میزان خرید محصولات توسط خرده‌فروشان و وضعیت قفسه‌های فروشگاه‌ها است. در دسته‌بندی سوم، داده‌های مصرف‌کننده شامل اطلاعاتی از قبیل میزان خرید محصولات توسط مصرف‌کنندگان و تأثیر تبلیغات بر رفتار خرید آن‌ها است.

پاشاپور ادامه داد : این داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا شاخص‌های عملکردی را تحلیل کرده و به شرکت‌ها در بهبود عملکردشان کمک کنیم. تیم‌های فروش و بازاریابی از این داده‌ها استفاده می‌کنند تا روندهای بازار را تحلیل کرده و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند.

 به گفته مدیرعامل گروه dnaunion ،  این نشست به اهمیت تحلیل داده و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در حوزه مارکتینگ پرداخته و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده، عملکرد خود را بهبود بخشند.

وی در ادامه گفت : یک خانواده ممکن است ۷۵۰ سی‌سی شیر خریداری کند. این خرید می‌تواند از یک سوپرمارکت بزرگ، یک فروشگاه کوچک یا حتی به صورت آنلاین انجام شود. اپلیکیشن‌های ما دقیقاً تحلیل می‌کنند که چند درصد از محصولات ما خریداری و مصرف شده‌اند، ضریب نفوذ هر خانواده چقدر است و تکرار خرید چگونه است. آیا هر روز خرید می‌کنند یا گهگاهی؟ میانگین قیمتی که پرداخت کرده‌اند چقدر بوده و حجم خریدشان چقدر است؟ این گزارش‌ها به ما نشان می‌دهند که محصولات از کجا خریداری شده‌اند و با چه قیمتی.

پاشاپور اظهار داشت : در گزارش آخر، ما به بررسی رسانه‌ها می‌پردازیم. این که چه برندی در چه زمانی و در چه رسانه‌ای تبلیغ کرده و قدرت صدای آن چقدر بوده است. تکنولوژی مارتی به ما کمک می‌کند تا دقیقاً بدانیم که کی و کجا تبلیغات انجام شده و چه تأثیری داشته است. شاخص‌هایی که به دست می‌آیند نشان می‌دهند که با پخش این آگهی‌ها به چند درصد از مخاطبان دست پیدا کرده‌ایم و مخاطبان چند بار شانس دیده شدن تبلیغ را داشته‌اند.

استراتژی تبلیغاتی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. آیا استراتژی نوسانی، هسته‌ای یا عکس‌العملی بوده است؟ هدف این است که ببینیم چه سهمی از بازار و چه سهمی از صدا داریم. اگر یک محصول سهم بازار و سهم صدای بالایی داشته باشد، موفقیت آن تضمین شده است.

 وی گفت : این گزارش‌ها به ما کمک می‌کنند تا رقبا را بررسی کنیم و ببینیم که در چه زمانی تبلیغات انجام داده‌اند و وضعیت تبلیغات آن‌ها چگونه بوده است. هدف این است که یک نگاه جامع‌تر به بازار داشته باشیم و وضعیت محصولات را بهبود بخشیم.

ادامه دارد...

photo_۲۰۲۴-۰۸-۰۵_۱۲-۳۰-۱۰

photo_۲۰۲۴-۰۸-۰۵_۱۲-۳۰-۱۳ (2)

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار