| کد مطلب: ۱۱۲۹۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین رونمایی از ۴۲۰ پروژه‌ وزارت کار؛

سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت شهید جمهور، در ریل «آینده‌سازی» قرار گرفت

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین رونمایی از ۴۲۰ پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم که با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه دستاوردهای بی‌نظیر سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم با اراده و همت بلند شهید جمهور حضرت آیت‌الله شهید رئیسی محقق شد، گفت: اگر همت و اراده‌ای که در دولت مردمی سیزدهم ایجاد شد؛ در ادامه با قدرت و قوت استمرار یابد و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی سرلوحه کار سازمان تأمین‌اجتماعی باشد، قطعاً آینده روشنی در انتظار این سازمان خواهد بود. امروز سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۷ میلیون جمعیت تحت پوشش، به ا‌تکای ظرفیت‌های داخلی، از شرایط نامساعد و بحرانی «آینده‌خواری» و «آینده‌سوزی» خارج شده و وارد ریل «آینده‌سازی» شده است و در صورت استمرار این مسیر، مشکل و مسئله جدی و بحرانی وجود ندارد که قابل مدیریت نباشد.

سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت شهید جمهور، در ریل «آینده‌سازی» قرار گرفت

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و نام رئیس‌جمهور شهید و تقدیر از هدایت و مساعدت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی ایشان با رویکرد تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ابتدای این دولت در صندوق‌های بازنشستگی مطرح بود، چالش ناپایداری منابع و کسری نقدینگی بود که سبب شده بود برخی بحران‌انگاری‌ و بحران‌نمایی‌های افراطی و نادرست پیرامون این صندوق‌ها صورت گیرد.

وی افزود: زمانی که در ابتدای این دولت، مسئولیت سازمان تأمین‌اجتماعی را پذیرفتیم، ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می‌شد که برای تأمین منابع آن، هر ماه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان استقراض صورت می‌گرفت. امروز به برکت خداوند متعال و همت بزرگ دولت مردمی سیزدهم، بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان ایفای تعهدات ماهانه بدون یک ریال استقراض بانکی انجام می‌شود و این اتفاق بزرگ از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

وی با اشاره به رویکرد “آینده‌فروشی” که به‌واسطه استقراض بی‌رویه بانکی در گذشته انجام شده بود، تصریح کرد: در این دوره مدیریتی،۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی ناشی از استقراض بانکی به‌طور کامل تسویه شد، در‌حالی‌که اگر رویکرد دوره قبلی استمرار پیدا می‌کرد، امروز بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی در سازمان تأمین‌اجتماعی بر جای مانده بود. این اقدام بی‌نظیر با اراده و همت بلند رئیس‌جمهور شهید و تأدیه بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت مردمی سیزدهم رقم خورد و اگر امروز تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده بخشی از آن ناشی از همین جبران کسری نقدینگی و پایدارسازی منابع است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه این حجم تأدیه بدهی بیمه‌ای دولت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بود، گفت: در همه دولت‌های قبل از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های نهاد دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی تأدیه شد، درحالی‌که این دولت به تنهایی ۳٫۵ برابر این مبلغ را در کمتر از سه سال تأدیه کرده است. در دولت‌های قبلی به‌طور متوسط حدود ۲۰ درصد از بدهی ایجادی سالانه در همان سال تأدیه شد، درحالی‌که در دولت شهید جمهور عزیز ما این نسبت به ۶۵ درصد و بیش از سه برابر دولت‌های قبلی رسید.

موسوی با اشاره به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی از زمین‌گیر بودن، قامت گرفته و در ادامه می‌تواند با قدرت و قوت بیشتری به مسیر تحولی خود ادامه دهد، تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به وضع درآمدی امروز، سازمان تأمین‌اجتماعی در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۳ می‌تواند به عرصه سرمایه‌گذاری اختیاری ورود کند.

وی افزود: اگر این همت و اراده‌ای که در دولت مردمی سیزدهم ایجاد شد، در ادامه با قدرت و قوت استمرار یابد و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی سرلوحه کار باشد، قطعاً آینده روشنی در انتظار سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود. امروز سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۷ میلیون جمعیت، به ا‌تکای ظرفیت‌های داخلی از شرایط نامساعد و بحرانی «آینده‌خواری» و «آینده‌سوزی» خارج شده و وارد ریل «آینده‌سازی» شده است و در صورت استمرار این مسیر، مشکل و مسئله جدی و بحرانی وجود ندارد که قابل مدیریت نباشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تأکیدات مستمر رئیس‌جمهور شهید در زمینه توسعه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم بیش از ۴۳ پروژه بیمارستانی و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی در سازمان تأمین‌اجتماعی به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این بالغ بر ۲۰۰ پروژه عمرانی توسعه‌ای در دست اجرا است که بسیاری از آنها به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این دوره نه تنها یک دارو از فهرست پوشش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی حذف نشد، بلکه بیش از ۲۰۰ قلم داروی جدید به این فهرست اضافه شد. همچنین سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان عزیز از ۲۳ هزار تومان در دوره گذشته به ۱۵۲ هزار تومان در این دوره رسیده است و رقم تسهیلات قرض‌الحسنه این عزیزان نیز از ۷ میلیون در دوره قبل به ۳۰ میلیون تومان در این دوره افزایش یافته است.

موسوی در ادامه گفت: در دولت شهید رئیسی عزیز، برای اولین بار درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و درمان بیماری‌های خاص با تعرفه دولتی صد در صد رایگان شد. علاوه بر این، با همت همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال نیز در تمام مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن گرامی‌داشت یاد و نام رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله شهید رئیسی، همت بلند ایشان و اخلاص و تلاش‌های شبانه‌روزی این شهید عزیز را عامل موفقیت دولت مردمی سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: همه این موفقیت‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی، حاصل لطف و عنایت خداوند متعال و همت بلند و نیت خالصانه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و حمایت‌های بی‌دریغ وزیر محترم و انقلابی کار و رفاه اجتماعی و همکاری همه ارکان این وزارتخانه و سازمان و البته زحمات ‌شبانه‌روزی خانواده بزرگ کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی است که امیدواریم با ظرفیت‌های موجود، روند توسعه خدمات این سازمان مردم‌نهاد در افق روشن پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران استمرار پیدا کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار