| کد مطلب: ۱۱۲۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

در بازدید استاندار و مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان از فولاد خوزستان مطرح شد؛

تامین برق پایدار و تولید مستمر ضامن استمرار زنجیره ارزش فولاد کشور است

علی‌اکبر حسینی محراب‌ استاندار و علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان و هیات همراه در بازدیدی که عصر ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ از فولاد خوزستان داشتند، ضمن اطلاع از شرایط محدودیت‌های برقی و پیامدهای ناشی از آن، از تامین برق پایدار این مجموعه صنعتی گفتند.

تامین برق پایدار و تولید مستمر ضامن استمرار زنجیره ارزش فولاد کشور است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط‌عمومی فولاد خوزستان ، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در سخنانی از تاثیر منفی محدودیت‌های انرژی به ویژه برق بر روند تولید این شرکت گفت و افزود: در سال‌های اخیر محدودیت‌های انرژی باعث شده بخشی از تولید برنامه‌ریزی شده‌ی شرکت فولاد خوزستان تحقق نیابد و علی‌رغم ظرفیت‌های نصبی تولید و آمادگی کامل تجهیزاتی و پرسنلی، بخش اعظم درآمد و سود به واسطه‌ی محدودیت‌های برق از دست برود.

ابراهیمی با اشاره به حضور ۷ کارخانه فولادی نوردی در خوزستان از تاثیر کاهش تولید فولاد خوزستان بر شرکت‌های نوردی گفت و افزود: زنجیره ارزش فولاد به مانند حلقه‌‌های زنجیر به یکدیگر وابسته هستند. اگر فولاد خوزستان نتواند به دلیل محدودیت‌های برقی تولید مستمر داشته باشد، امکان تامین شرکت‌های نوردی که شمش مورد نیازشان را از این شرکت تهیه می‌کنند، سلب می‌شود. وقفه در فرآیند زنجیره، بازار آهن و فولاد را متاثر و دچار کمبود مقاطع مختلف فولادی و تورم ناشی از آن می‌کند. از طرفی تداوم این شرایط، شرکت‌ها را در آینده ای نه چندان دور به سمت بحران و پیشی گرفتن هزینه‌ها از درآمد سوق می‌دهد.

مدیرعامل فولاد خوزستان از طرح ده هزار مگاواتی شرکت‌های فولادی کشور به منظور تامین انرژی برق مورد نیاز این صنعت گفت و افزود: از این مقدار سهم فولاد خوزستان ۱۰۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده است. طرح احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در دو فاز ۵۲۰ مگاوات در جوار شرکت فولاد خوزستان در حال اجراست. از طرفی مطالعات و امکان‌سنجی ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی در سه فاز ۲۰۰ مگاواتی در حال انجام است که نیازمند حمایت همه‌جانبه‌ی استاندار محترم و مدیران استان است.

علی‌اکبر حسینی محراب‌ استاندار خوزستان که به همراه محمد خانچی معاون عمرانی در این جلسه حضور داشت، از پیگیری تا حصول نتیجه تامین انرژی صنایع استان گفت و اظهار داشت: صنایع مختلف استان، چه به لحاظ اشتغال‌زایی و چه به لحاظ درآمد برای استان موثر هستند. از همین جا به دستگاه‌های اجرایی و تامین‌کننده‌ی انرژی تکلیف می‌کنیم، برق صنایع استان علی الخصوص صنایع فولادی را تا قبل از بروز بحران در این زمینه تامین کنند.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هم از تلاش این مجموعه برای تامین پایدار برق استان گفت و افزود: هدف وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای تامین پایدار برق برای مصارف مختلف است. انرژی مصرفی در سه ماهه نخست سال جاری ۷.۵ درصد افزایش داشته است. از مردم دعوت می‌کنیم با مدیریت مصرف و کمک به حفظ پایداری شبکه برق، شرایط را برای تامین برق صنایع ایجاد کنند. مطمئنا فعالیت مستمر صنایع به اقتصاد کشور و اشتغال پایدار کمک می‌کند. برق منطقه‌ای خوزستان همواره در کنار صنایع حضور داشته و به دنبال تامین برق مستمر است. یقینا فرهنگ مصرف بهینه برق به توازن پایدار شبکه کمک می‌کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار