| کد مطلب: ۱۱۲۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

دست رانت‌بازان در واگذاری زمین‌های قشم کوتاه شد

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خرید زمین از سازمان منطقه آزاد قشم به یک رانت تبدیل شده بود و دلالان زمین‌ها با یک سوم قیمت واقعی خریداری می‌کردند اما با کشف قیمت‌های واقعی زمین و از بین بردن اختلاف قیمت‌ها، فضای رانتی املاک را حذف و دست دلالان را کوتاه کردیم.

دست رانت‌بازان در واگذاری زمین‌های قشم کوتاه شد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، سجاد خسروپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب اظهار داشت: تا پیش این روند فروش زمین از سوی سازمان منطقه آزاد قشم بدون فراخوان انجام می‌شد و در این فرایند کار رانتخواران و دلالان با خرید زمین ارزان و فروش چند برابری آن، به شکل قابل توجهی سکه شده بود.

وی ادامه داد: هم اکنون کار بنگاه‌ها و املاکی‌ها در جزیره راکد شده است چون دست دلالان کوتاه شده  است.

وی ادامه داد: در گذشته قیمت گذاری زمین ها در کمیته ارزش‌گذاری انجام نمی‌شد و پرونده‌ها در کشوی میز مدیران باقی می‌ماند اما این فرآیند را اصلاح کرده و هم‌اینک قیمت‌ زمین‌های آماده فروش سازمان‌ منطقه آزاد قشم در کمیته ارزش‌گذاری تعیین می‌شود.

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه بعضی از فعالان رسانه‌ای در مورد مزایده‌های سازمان مطالب خلاف واقع را نشر داده‌اند، افزود: مگر می‌شود در صورت عدم استقبال از مزایده، زمین را به هر قیمتی که دلمان خواست بفروشیم؟ ای کاش خبرنگار مربوطه برای دستیابی به حقیقت، موضوع را از مدیریت زمین و مستغلات پیگیری می‌کرد و حقایق را به مخاطبان خود منتقل می‌کرد.

او ادامه داد: در مورد فراخوان فروش زمین از مدیریت روابط عمومی سازمان به صورت کتبی درخواست کردیم آن را در پلتفرم‌های داخلی و خارجی منتشر کند تا هرکسی که مایل به مشارکت بود اقدام کند و کسی نتواند مدعی شود که از فروش زمین در قشم خبر نداشته است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار