| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

رشد ۲۵۹درصدیِ بیمه سرمد در سودآوری

جهش سود بیمه سرمد آن هم به اتکای سود عملیاتی نشان از حرکت این بیمه‌گر در مسیر خروج از زیان انباشته به‌ارث‌رسیده از گذشته دارد و حضور معنادار و میدانی تیم مدیریتی این شرکت از یک سو و اعتماد سهام‌داران به مدیرعامل از سوی دیگر نویدبخش سال‌های خوب است.

رشد ۲۵۹درصدیِ بیمه سرمد در سودآوری
آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد ، حساب و کتاب بیمه سرمد در سال ۱۴۰۲ نشان از کسب سود جذاب و باکیفیت با رشد ۲۵۹ درصد دارد و سهام‌داران این شرکت در حالی به مجمع عمومی جهت بررسی و تصویب صورت‌های مالی دعوت شده‌اند، که شاهد سود ۱۳۳ ریالی به ازای هر سهم با درنظرگرفتن افزایش سرمایه هستند.
صورت‌های مالی حسابرسی‌شدۀ بیمه سرمد در سال ۱۴۰۲ به‌وضوح نشان می‌دهد که این شرکت توانسته سود عملیاتی‌اش را، با ۳۱۹ درصد جهش نسبت به سال ۱۴۰۱، به رقم یک هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۵ میلیون ریال برساند، آن هم در شرایطی که این بیمه‌گر در سال ۱۴۰۱ زیان عملیاتی ۸۴۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریالی را به ثبت رسانده بود.

این گزارش می‌افزاید: سهم نگهداری یا حق بیمه خالص سرمد در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۸ درصد به رقم ۲۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال رسیده و این شرکت درآمد بیمه‌ای ۲۹ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریالی به دست آورده است. این رشد ۲۸درصدی درآمد بیمه سرمد در حالی رقم خورده که خالص خسارت و مزایای پرداختی تنها ۷ درصد رشد داشته و هزینه‌های اداری و عمومی هم تنها ۳۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

دخل و خرج بیمه سرمد در سال گذشته نشان از رشد ۲۵۹درصدی سود خالص و ثبت سود یک هزار و ۳۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریالی دارد. سرمایۀ بیمه سرمد از ۶ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال در پایان سال ۱۴۰۱، به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و به‌این‌ترتیب و با لحاظ افزایش سرمایۀ ۴۸درصدی از محل آوردۀ نقدی سهام‌داران، سود خالص هر سهم از ۴۳ ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۳ ریال در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است.

پیش‌بینی می‌شود بیمه سرمد با این روند سودسازی، در پایان سال جاری بتواند به سود انباشتۀ مثبت دست یابد که در این صورت می‌تواند ظرفیت نگهداری‌اش را ارتقا دهد. سهام‌داران سرمد در ۳۱ تیرماه امسال به مجمع عمومی عادی سالیانه دعوت شده‌اند تا با شنیدن گزارش هیئت‌مدیره، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ را تصویب کنند.

 رشد ۵۲درصدی فروش سرمد

تجارت گردان | رشد ۲۵۹درصدیِ بیمه سرمد در سودآوری

حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۲درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال رسید که بیشترین رشد فروش نسبت به سال ۱۴۰۱ به رشته‌های بیمه مسئولیت با ۲۴۷ درصد و بیمه حوادث با ۲۲۶ درصد اختصاص یافت. ترکیب پرتفوی این بیمه‌گر هم نسبت به سال ۱۴۰۱ متنوع‌تر شده، به نحوی که از سهم درمان ۳ درصد کاسته شده و بر سهم بیمه مسئولیت ۴ واحد درصد افزوده شده و یک واحد درصد هم بر سهم بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری اضافه شده است.

اصلاح ساختار در بیمه سرمد به نفع بیمه‌گزاران باعث شد تا در سالی که گذشت تعداد بیمه‌نامه‌های صادرشدۀ شرکت، با رشدی ۷.۴ درصدی به ۸۰ میلیون فقره بیمه‌نامه برسد که بیش از ۸۰ درصد بیمه‌نامه‌های صادره به ۴ رشته شخص ثالث، حوادث راننده، بدنه خودرو و آتش‌سوزی اختصاص داشته است. نکته مهم دیگر اینکه در طی ۲ سال اخیر، مدیریت ریسک در این شرکت در اولویت قرار گرفته و نسبت خسارت این شرکت از ۹۱ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۶۴ درصد در سال ۱۴۰۲ تقلیل پیدا کرده است. نتیجه اینکه روند اصلاحات انجام‌شده در ۲ سال گذشته باعث بهبود تدریجی رتبۀ بیمه سرمد در بین شرکت‌های بیمه از حیث توانگری مالی و وضعیت سودسازی شده است.

سرمد در سال آینده تصمیم دارد در بین شرکت‌های صنعت بیمه از منظر سرعت ارائۀ خدمات باکیفیت به مشتریان صدرنشین شود که دستیابی به این هدف در گرو انسجام در درون شرکت و حرکت بر مدار برنامۀ از‌ پیش تعیین‌شده است و افزایش سرمایه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای بهبود کیفیت سودسازی به شمار می‌رود./ دنیای بیمه

تجارت گردان | رشد ۲۵۹درصدیِ بیمه سرمد در سودآوری

 

 
 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار