| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

شبکۀ فروش؛ یک شریک استراتژیک برای بیمه سرمد

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد اعلام کرد: بیمه سرمد در روزگار سرآمدی خود با اتکا به شبکۀ فروش و کارکنان توانمند به دنبال بهبود تجربۀ مشتری در دریافت خدمات مطلوب بیمه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

 شبکۀ فروش؛ یک شریک استراتژیک برای بیمه سرمد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد و به نقل از بیمه‌نویس: محسن بزرگ‌زاده در گفت‌وگو با بیمه‌نویس ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شبکۀ فروش به عنوان بیرونی‌ترین لایۀ کسب‌وکار در صنعت بیمه و خط مقدم فروش در شرکت‌های بیمه، می‌تواند تصویر و نمایش خوبی از سازمان و خدماتی که ارائه می‌دهند را برای مشتری ایجاد کند.

وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۳ در شرکت بیمه سرمد برای توسعۀ کمی و کیفی شبکۀ فروش برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و نگاه ویژه‌ای به این بخش شده که با آموزش‌های تخصصی و جذب شبکۀ فروش توانمند و طراحی مشوق‌های شبکۀ فروش این امر محقق می‌شود.

بزرگ‌زاده در ادامه با بیان این نکته که توسعۀ طرح‌های جدید فروش برای  بزرگ‌کردن سفره شبکۀ فروش در دستور کار قرار دارد، افزود: در این زمینه اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد در ادامه اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در شرکت بیمه سرمد شورای راهبری شبکۀ فروش تشکیل شد که نمایندگان شبکۀ فروش در آن عضو هستند و در عالی‌ترین سطح شرکت، دو نفر از اعضای هیئت‌مدیره در این شورا حضور دارند که به همراه معاونین فنی در خصوص تمام امور مربوط به شبکۀ فروش تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینۀ توانمندسازی نمایندگان تصویب آیین‌نامۀ رفاهی نمایندگان است که یکی از بهترین خدمات و مشوق‌ها در صنعت بیمه است و در بیمه سرمد برای شبکۀ فروش در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به پرداخت وام تجهیز دفتر، تسهیلات مساعده از کارمزد، هزینۀ ساخت تابلو، اعطای دو صندوق اختصاصی به هر نماینده (یکی با تسویه ۳ روزه و یکی با تسویه ۱۵ روزه) هدایای سالروز تأسیس دفتر و تولد نمایندگان، تخفیف بیمه‌نامۀ ثالث و بدنه که نمایندگان مانند سایر کارکنان شرکت می‌توانند از این امکانات و خدمات بهره‌مند شوند.

به گفتۀ بزرگ‌زاده، اقدام دیگر بازنگری در حوزۀ دستورالعمل‌های بیمه بوده که تمام آیین‌نامه‌های جذب و رفاهی نمایندگان بازنگری و به‌روزرسانی شده و دستورالعمل درجه‌بندی نمایندگان در حال اجراست.

وی همچنین تأکید کرد: مبنای درجه‌بندی نمایندگی‌ها به سابقۀ نماینده، ملکی بودن دفتر، نسبت خسارت، عملکرد گذشته و … است که این موارد به‌زودی به شبکۀ فروش ابلاغ می‌شود.

استراتژی‌های جدید، دستاورهای نوین

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد در ادامه گفت: شرکت در سال جاری ۳ استراتژی اصلی برای خود تعریف کرده که شامل توسعۀ کمی و کیفی شبکۀ فروش، بهبود تجربۀ مشتریان از طریق ارائۀ خدمات به‌هنگام و توانمندسازی کارکنان و توسعۀ فرهنگ سازمانی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ در حوزۀ نمایندگان، هدف سه ساله‌ای تعریف شده که دراختیارداشتن ۱۰۰۰ نمایندۀ ۱۰ میلیاردی در ۱۰۰۰ روز است که اقدامات اولیه در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۵ این هدف هم محقق خواهد شد.

بزرگ‌زاده با بیان این مطلب که در سه ماهۀ اول امسال شرکت بیمه سرمد موفق شده ۶۳ درصد کل پرتفوی ۱۴۰۲ را محقق کند، افزود: در این مدت ۱۰۸ درصد بودجه ۱۴۰۳ پوشش داده شده که بار اصلی این زحمت بر دوش نمایندگان و شبکۀ فروش بوده است. این امر منجر به رشد ۷۰ درصدی فروش نمایندگان نسبت به سال مالی قبل شده که جای تشکر دارد.

بنابر گزارش بیمه‌نویس، در حال حاضر شرکت بیمه سرمد با ۷۰۳ نمایندۀ جنرال و ۲۳۸ نمایندۀ متخصص بیمه عمر و ۷۷۸ کارگزار در سراسر کشور همکاری می‌کند. همچنین شرکت ۳۹ شعبۀ فعال در سراسر کشور دارد.

نگاه ویژه سرمد به توانمندسازی و آموزش شبکۀ فروش

بزرگ‌زاده همچنین به این نکته اشاره کرد که در ۶ ماه گذشته از ۲۵ شعبه به‌صورت حضوری بازدید شده و در تمام بازدید‌ها با نمایندگان جلسه گذاشته شده و با مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شدیم و برای رفع مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی در ادامه خبر داد: در خصوص بحث توانمندسازی نماینده‌ها و ارتقا آموزش آن‌ها، برای اولین بار جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و نمایندگان شرکت برگزار شد و یکی از نتایج این جلسه تشکیل کمیته‌های تخصصی رشته‌های بیمه بود که به‌زودی آغاز می‌شود. امیدواریم از طریق کمیته‌های تخصصی در بحث طراحی و به‌روزرسانی محصولات به موفقیت‌های چشمگیری برسیم و بتوانیم درخواست‌های بیمه‌گزاران را بشنویم و درنهایت با توجه به نیاز بازار، به خلق محصولات جدید دست پیدا کنیم.

رتبه‌بندی و درجه‌بندی شعب

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد با اعلام اینکه یک برنامۀ جامع یک‌ساله جهت آموزش رشته‌های فنی، بازاریابی و فروش در نظر گرفته شده که این دوره‌های آموزشی در خراسان جنوبی و رضوی آغاز شده، ادامه داد: همچنین یکی از برنامه‌های بیمه سرمد طرح سرآمدان است که به رتبه‌بندی نمایندگان مربوط می‌شود. طبق این طرح، آزمون‌هایی تدوین شده که سطح علمی و کارآمدی نمایندگان در آن‌ها سنجیده می‌شود. این کار در خصوص کارکنان ستاد و شعب آغاز شده و در مرحلۀ بعد در سطح نمایندگان نیز این آزمون‌ها برگزار می‌شود و با توجه به نتایج آزمون، برای کسانی که نیاز به آموزش‌ دارند آموزش‌های تخصصی اجرا می‌شود.

وی همچنین گفت: نمایندگان بیمه سرمد جزو بهترین نماینده‌های صنعت بیمه هستند، چون با توجه به وضعیت بحرانی شرکت در چند سال گذشته، نمایندگان دچار ضرر و آسیب شدند که خوشبختانه در دورۀ جدید مدیریتی اوضاع شرکت بهبود پیدا کرد. تمام تلاش شرکت این است که بتوانیم گذشته را برای نمایندگان جبران کنیم و تأکید مدیرعامل نیز بر این نکته است که نمایندگان بتوانند به روزهای اوج خود برگردند.

بزرگ‌زاده در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ای که شرکت در حال حاضر پیگیری می‌کند تملیکی کردن شعب استیجاری است و قصد داریم که شعب را تملیکی کنیم و در این راستا در استان‌های خوزستان، مازندران و آذربایجان شرقی موفق به خریداری ملک شعب شدیم.

وی افزود: توسعۀ کمی و کیفی و توانمندسازی شعب نیز در دستور کار است و از نظر زیرساختی تمام شعب متصل به شبکۀ مرکزی شرکت هستند. طرح سرآمدان نیز در سطح شعب اجرا خواهد شد و خروجی این طرح سنجش صلاحیت و دانش فنی پرسنل است تا بتوانیم از این طریق آموزش‌ها را هدفمند کنیم.

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد همچنین خاطرنشان کرد: قرار است حدود اختیارات شعب بر اساس دانش فنی و درجۀ شعبه افزایش داده شود. تا سال گذشته در شعب ساختار سازمانی مشخصی وجود نداشت و با تشکیل کمیتۀ تخصصی با همکاری مدیریت برنامه‌ریزی، مدیریت منابع انسانی و معاونت بازاریابی برای اولین بار ساختار شعب در بیمه سرمد تدوین و طراحی شد و طی مدت ۳ ماه و برگزاری حدود ۱۴ جلسه درجه‌بندی و ساختار شعب تدوین و تصویب شد و به‌زودی به شعب ابلاغ خواهد شد.

بزرگ‌زاده از طراحی شناسنامۀ شعب خبر داد و تأکید کرد: در این شناسنامه وضعیت شعب از نظر نوع ملکیت، سابقۀ فعالیت، وضعیت پرتفوی، تاریخچۀ فعالیت، جایگاه شرکت در استان‌های مختلف، وضعیت تحصیلی و سابقۀ پرسنل در آن قید خواهد شد.

رضایتمندی مشتریان، نتیجۀ تلاش شبکۀ فروش

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۳، برای هر شعبه دو نوع بودجه در نظر گرفتیم. یک بودجه عادی که به همۀ شعب تعلق می‌گیرد و با توجه به عملکرد سه ساله تهیه شده است؛ یک بودجۀ طلایی هم داریم که با توجه به وضع استان، پتانسیل استان و وضعیت شعبه در نظر گرفته می‌شود و بیشتر از بودجۀ عادی است و در استان‌هایی که پتانسیل بیشتری دارند این بودجه می‌تواند به شعب تخصیص یابد.

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد دربارۀ میزان رضایتمندی مشتریان گفت: رؤسای شعب هر ماه ۳ جلسه تشکیل می‌دهند و صورتجلسه‌ها را ارسال می‌کنند. یک جلسه با نمایندگان، یک جلسه با بانک و یک جلسه برای وصول مطالبات که به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود. از این میان، در صورتجلسه با بانک رضایتمندی مشتریان هم وجود دارد و در حال حاضر از نظر رضایتمندی مشتریان در وضعیت خوبی هستیم و به‌طور مستمر در حال پایش و بهبود تجربۀ مشتریان هستیم.

بزرگ‌زاده همچنین خبر داد: در سال ۱۴۰۲ یک مجتمع بانک و بیمه در تهران با بانک صادرات تأسیس کردیم که تمام امورات بیمه برای مشتریان بانک صادرات در مجتمع مذکور انجام می‌پذیرد و توانسته رضایتمندی خوبی ایجاد کند.

وی در پایان اعلام کرد: در دی ماه ۱۴۰۲ اولین همایش سراسری نمایندگان با حضور ۲۰۰ نمایندۀ برتر شرکت برگزار شد و در این جلسه از نماینده‌های برتر تقدیر به عمل آمد. یکی از بخش‌های این همایش برنامه‌های آموزشی تخصصی بود که نتیجۀ آن بازگشت آرامش و اطمینان به شبکۀ فروش، و درنهایت افزایش فروش ایشان بود. یکی از دغدغه‌های مهم شرکت بیمه سرمد بزرگ‌کردن سفرۀ نمایندگان است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار