| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد شیخ حسینی:

بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک مردمی در جامعه و سیستم مالی شناخته می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری با موضوع «کارنامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی» با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) ویاران باوفایش، حماسه بزرگ مردم ایران در برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و اظهار داشت: مرور عملکرد بانک توسعه تعاون در سه سال خدمت دولت سیزدهم نشان از تحول در تمام شاخص‌های عملکردی بوده است.

 بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک مردمی در جامعه و سیستم مالی شناخته می‌شود

آرمان ملی آنلاین - محمد شیخ حسینی در جمع خبرنگاران افزود: بانک توسعه تعاون تنها بانکی است که بدون بنگاه‌داری و اضافه برداشت از بانک مرکزی با تمرکز عملیات در بخش واقعی اقتصاد و حمایت از تولید و تعاونی ها رکوردهای قابل‌توجهی را در شبکه بانکی به ثبت کرده است.

وی ادامه داد:نکته قابل‌توجه در فعالیت بانک توسعه تعاون این است که تمرکز این بانک در تامین مالی بخش واقعی اقتصاد و حمایت از تعاونگران، تعاونی ها، اتحادیه ها و بنگاهای کوچک و متوسط است که با هدایت درست نقدینگی ،باعث رونق تولید و تقویت بخش تعاون شده و فعالیت آن در راستای کمک به رشد اقتصادی و مهار تورم بوده است.

شیخ حسینی بیان کرد:تمرکز شعب و عملیات بانکی بانک توسعه تعاون در بخش واقعی اقتصاد و با محوریت شرکت‌های تعاونی،تعاون گران ، شرکت‌های خرد و متوسط و خوداشتغالی در نهادهای حمایتی بوده است.

این مقام ارشد بانکی گفت:شش شرکت وابسته به بانک به‌عنوان بازوهای اجرایی و ابزاری بانک در جهت تکمیل سبد خدمات بانک و همچنین ارتقای کیفیت خدمات بانک، فعالیت می‌کنند.

شیخ حسینی اظهار کرد: منابع سپرده‌ای در سه سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل از رشد ۱۵۰ درصدی(۲/۵ برابر) مواجه شده است.مصارف بانک نیز به همین میزان رشد داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یادآور شد:منابع ارزان‌قیمت این نهاد مالی توسعه‌ای رش ۳ برابری داشته است.

وی اعلام کرد:راهبردکنترل هزینه ها به خصوص هزینه های عملیاتی در کنار افزایش درآمدهای مشاع و غیر مشاع موجب شده است بانک توسعه تعاون از سه سال گذشته و پس از 10 سال وارد سوددهی شود و این روند همچنان ادامه دارد.

بانک توسعه تعاون در ریل سوددهی

شیخ حسینی بابیان اینکه در سال جاری بانک همچنان در ریل سوددهی قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بانک در سال ۱۴۰۵ از زیان انباشته به طورکامل خارج می‌شود.

این مقام ارشد بانکی اعلام کرد:مطالبات غیر جاری(NPL) به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم سلامت بانکی و گردش درست منابع و نقدینگی در بانک توسعه تعاون در پایین‌ترین سطح و ۳/۵ درصد را ثبت کرده که یکی از بهترین‌ها در نظام بانکی است.

وی ادامه داد:نسبت کفایت سرمایه به‌عنوان یکی از شاخص‌های احتیاطی و سلامت بانکی در سطح بین‌المللی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و (۰/۲۴_ ) در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی با اهتمام ایشان و دولت و با افزایش سرمایه باکیفیت این نسبت به (۶/۶) درصد رسیده است.

به گفته شیخ حسینی،یکی دیگر از اقداماتی که در این دوره انجام شد ارتقای سلامت اداری شعب و کل بانک بوده است که بر اساس ارزیابی انجام شده تخلفات فردی کارکنان ۵۷ درصد و میزان شکایات مردم از کارکنان و فعالیت بانک به میزان ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

وی اظهار کرد:بانک توسعه تعاون در حوزه سلامت اداری و شناسایی رفع گلوگاه‌های فساد خیز در بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رتبه اول را کسب کرده است.

شیخ حسینی افزود:بیش از ۶۰ درصدمنابع جذب‌شده و تسهیلات پرداختی از زمان تاسیس بانک در ( سال ۱۳۸۸) تا کنون در دوره سه سال اخیر بوده است.

وی تاکید کرد: با اصلاح ساختار دارایی ها و بدهی های بانک دو ناترازی مهم شبکه بانکی ازجمله ناترازی هزینه-درآمد(سود و زیان) و ناترازی نقدینگی در بانک توسعه تعاون به صفر رسیده است.

این مقام ارشد بانکی گفت:برای اولین بار در دولت سیزدهم و در سه سال اخیر (هرسال به تفکیک) خط اعتباری جداگانه برای تعاونی‌ها از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون تعریف شد که در سال جاری میزان این خط اعتباری به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید که ۲۰ هزار میلیارد آن برای توسعه مسکن اختصاص می‌یابد.۶۰ هزار میلیارد ریال نیز به تامین سرمایه در گردش و طرح های ایجادی ، تکمیلی و توسعه ای بخش تعاون اختصاص می‌یابد.

بانک پیشرو در اجرای مصوبات سفرهای استانی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود و در تشریح عملکرد بانک در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور گفت:با ابتکاری که در دولت شهید رئیسی ایجادشده بود سفرهای متعددی برای توسعه استان‌ها انجام می‌شد.در این سفرها بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال مصوبه برای بانک توسعه تعاون تعریف‌شده است که بیش از ۶۰ درصد این مبلغ پرداخت شده و از نظر عملکرد جزو یکی دو بانک اول کشورهستیم.

از سویی در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ درصد تکالیف بانک توسعه تعاون اجراشده است.همچنین بیش از ۹۰ درصد تسهیلات به مشمولان نهادهای حمایتی پرداخت‌شده است.

این مقام ارشد بانکی گفت:بر اساس سند تحول استراتژیک بانک ،در پایان ۱۴۰۴ بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک برتر و پیشرو در ارائه خدمات اعتباری و مالی بر بستر دیجیتال شناخته می‌شود.

بانکواره به عنوان نماد تعاون

شیخ حسینی همچنین اعلام کرد: در راستای دستیابی به هدف راهبردی بانک تمام دیجیتال برای تعاونی‌ها و صنایع کوچک و متوسط سامانه «بانکواره» به تعاونگران،فعالان اقتصاد تعاون و تمام مشتریان خدماتی همچون افتتاح حساب،دریافت تسهیلات،ارائه امضا ، چک و سفته دیجیتال و ان اع خدمات و سرویس های بانکی را به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

«واره» به‌عنوان قدیمی‌ترین تعاونی سنتی در کشور با فرهنگ و تمدن ایران کهن عجین است و از سویی واره در لغت به معنای شبیه و مانند است.

وی ادامه داد:بانک توسعه تعاون اولین بانک تامین کننده مالی بخش خصوصی از طریق سکوی خرد_ جمعی بوده و بیش از ۵۰ درصد تامین مالی خرد جمعی شبکه بانکی را انجام داده است.به دنبال آن هستیم تا در اولین فرصت تسهیلات حقوقی را نیز در سامانه «بانکواره»عملیاتی کنیم.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار