| کد مطلب: ۱۱۲۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

گزارشی از سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ ؛

پیشگامی بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر هوشمندسازی خدمات

در سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، این غرفه شاهد حضور و بازدید علاقه‌مندان و کارشناسان و برگزاری پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با هدف تبیین و بررسی دستاوردها و برنامه‌های برگترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات در تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان این سازمان بود.

پیشگامی بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر هوشمندسازی خدمات

آرمان ملی آنلاین - به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، برگزاری پنل تخصصی تشریح فرایندهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی؛ نخستین برنامه در سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ بود.

شهرام طارمی رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست با اشاره به این‌که اَبَرپروژه ملی نسخه الکترونیک از سه سال پیش با پیشگامی سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شد، گفت: اکنون بیمه‌شدگان امکان مشاهده نسخ الکترونیک خود را در سامانه‌های خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من” دارند و در حال حاضر بخش زیادی از کدهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی به‌صورت کدهای واحد کشوری در دسترس است و بخشی از کدها نیز استاندارهای جهانی را دارد.

طارمی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی صدور الکترونیک نسخ درمانی تأمین‌اجتماعی، هوشمندسازی را از اهداف استراتژیک سال‌جاری این سازمان برشمرد و اضافه کرد: هوشمندسازی اکنون در بسیاری از سامانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده و در بخش‌های مختلف درمانی و سلامت الکترونیک تأمین‌اجتماعی امکان ورود هوش مصنوعی وجود دارد.

براساس این گزارش، امیرحسین آخوندی رئیس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه این پنل تخصصی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های پیشرو در خدمات الکترونیک است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان پیشرو حوزه نرم‌افزارهای حوزه درمان و سلامت، فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ در مراکز درمانی ملکی خود، آغاز کرده است.

آخوندی افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال از سامانه‌ها و رابط‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند.

بررسی کاربرد و مزیت‌های‌ هوش مصنوعی در سازمان تأمین‌اجتماعی

در روز سوم برپایی غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، همچنین پنل تخصصی بررسی کاربردها و مزیت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز برگزار شد. در این پنل، علیرضا عابدی کارشناس حوزه هوش مصنوعی در ارتباط با نقش و تأثیرگذاری هوش‌مصنوعی در کارکردهای خدماتی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با حدود ۴۷ میلیون نفر از مردم کشور در ارتباط است و دسترسی به داده‌ها و تأثیرگذاری بر سازمان‌های مختلف موضوعی است که باید در کارکردهای تأمین‌اجتماعی دیده شود.

عابدی با اشاره به این‌که استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی، بر بهره‌مندی ذی‌نفعان این سازمان بسیار تأثیرگذار است، افزود: تأمین‌اجتماعی به واسطه شمار بالای جامعه تحت‌ پوشش، حجم بالای داده‌ها را دراختیار دارد و هوشمند مصنوعی می‌تواند کار تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه خدمات را در این سازمان تسهیل کند.

هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه

مهدی کلانتری مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی “تأمین” در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، مجموعه سرویس‌های الکترونیک و هوشمند را پایه‌گذار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروه‌های مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی هستند؛ به همین واسطه حضور در نمایشگاه‌هایی نظیر الکامپ، فرصتی برای اطلاع‌رسانی در ارتباط با دستاوردهای این سازمان در حوزه آی‌تی و خدمات هوشمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، بازوی اجرایی حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی و مجری اغلب پروژه‌های حوزه فناوری و هوشمندسازی این سازمان محسوب می‌شود، افزود: در نمایشگاه الکامپ سال گذشته، موضوع شناسایی و جذب شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال و توانمند برای همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه خدمات ماشینی اهمیت ویژه‌ای داشت و در سال ‌جاری برنامه جذب نیروهای انسانی متخصص و اجرای پنل‌های اطلاع‌رسانی را در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ دنبال می‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه خرداد ماه سال‌جاری بالغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده است، افزود: این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور، یک اقدام بی‌سابقه در حوزه فعالیت‌های هوشمند سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود.

وی اجرای سامانه لیست هوشمند حق بیمه را گام اول در مسیر راه‌اندازی درگاه مشترک پرداخت حق بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی است که با چالش‌های فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد و در سومین ماه امسال بالغ بر ۹۹.۵ درصد لیست‌های حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.

گفتنی است غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) الکامپ، از ۹ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۲ تیر ماه پذیرای علاقه‌مندان، کارشناسان، مدیران، مسئولان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار