| کد مطلب: ۱۱۱۷۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

آیت‌ا... العظمی جوادی آملی در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

قرض‌الحسنه یک فضلیت با برکت است

آیت‌ا… العظمی جوادی آملی گفت: فرهنگ قرض‌الحسنه پربرکت است که برای دهنده و گیرنده آن خیر و ثواب دارد.

قرض‌الحسنه یک فضلیت با برکت است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، آیت‌ا… «عبدالله جوادی آملی» در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره و تعدادی از مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه اسلام آمده تا انسان را زنده و هدفمند کند، گفت: برخلاف حیات گیاهی و حیوانی، انسان تا زمانی که نفس می‌کشد باید رشد و ترقی کند و از حیات جاهلی دور باشد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه حیات حیوانی وقوع جنایات بزرگی مانند فاجعه غزه می‌شود، گفت: در حیات انسانی بشر نه بی‌راهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد و می‌تواند به صفات فرشتگان دست یابد.

قرض‌الحسنه در خدمت رفع نیاز مردم

این مرجع تقلید عالی‌قدر با اشاره به اینکه کسی که در مقابل جنایت در غزه ایستادگی می‌کند به مقام و درک حیات انسانی رسیده، گفت: انسان جاهل بین ورم و نمو فرقی نمی‌گذارد. با خدعه ربا اقتصاد ورم می‌کند و بالا می‌آید، اما رشد و نموی در جامعه رخ نمی‌دهد.

آیت‌ا… جوادی آملی با اشاره به کلام امام علی(ع)، هیچ تازیانه‌ای را دردناک‌تر از فقر ندانست و گفت: رباخواران با ایجاد ورم‌های دردناک، خانواده و جامعه را دچار فقر و سپس بی‌آبرویی می‌کنند.

این استاد ممتاز حوزه‌های علمیه با تمجید از فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه، گفت: قرض‌الحسنه باید به سمتی برود که نیاز مردم را رفع کند و باید کاری کنیم که قرض‌دهنده بسیار بیشتر از قرض‌گیرنده باشد.

اقتصاد سالم، مردم را در مقابل مستکبران مقاوم می­کند

وی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم از ثروت با جلال و شکوه یاد می‌کند، افزود: اگر ملتی می‌خواهد بایستاد و در مقابل زورگویی مقاومت کند، باید دست و پای سالم داشته باشد و اگر اقتصاد در دستان افراد عاقل باشد، ملت توان ایستادگی و مقاومت خواهند داشت.

این مرجع تقلید عالی‌قدر با بیان اینکه دین مدعی می‌شود ثروت مملکت را عقلا مدیریت کنند و در آن ربا و باندبازی و اختلاس نباشد، گفت: ایران و ایرانی بزرگ‌زاده هستند؛ زیرا این ملت هزاران سال است که جلال و شکوه دارند و تاریخ، تمدن و جغرافیای پرعظمتی دارند.

ملتی که بزرگ‌زاده است، نباید شاهد فساد و اختلاس باشد

وی گفت: در کجای کشوری مانند آمریکا آثار باستانی و نشانه‌های تمدن پیدا می‌کنید؟ در حالی دولتمردان این کشور فرسنگ‌ها دورتر و با حمایت از جنایتکاران، فاجعه انسانی غزه را پدید آورده‌اند.

آیت‌ا… جوادی آملی با تأکید بر اینکه سرمایه و دوست انسان، عقل اوست، گفت: اگر کسی سرمایه خود را ضایع کند، از هر حیوانی بدتر می‌شود.

قرض‌الحسنه پربرکت است

وی با اشاره به اینکه دین آمده تا جهان را بر اساس حیات انسانی اصلاح کند، گفت: اصلی‌ترین پایه انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و شهدا هستند که با فداکاری و ایثارگری‌های بی‌نظیر کاری کرده‌اند که این مملکت ماندگار شده است.

این مرجع تقلید عالی‌قدر با تأکید بر اینکه حیف است مردم شایسته و فداکار ایران شاهد اختلاس و فساد برخی افراد ناشایست باشند، گفت: فرهنگ قرض‌الحسنه پربرکت است که برای دهنده و گیرنده آن خیر و ثواب دارد.

مردم به بانکداری قرض‌الحسنه اعتماد کامل دارند

در بخش دیگری از این دیدار، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ابراز خرسندی و تجلیل از رویکرد ارزشمند علما و فقها به بانکداری قرض‌الحسنه گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بانک‌های قرض‌الحسنه کارنامه ارزشمندی را در شبکه بانکی کشور به یادگار گذاشته‌اند.

شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه بعد از نزدیک به ۱۷ سال از تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بیش از ۱۸.۵ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه خرد به مردم اعطا شده، گفت: افتتاح حدود ۱۷.۵ میلیون فقره حساب و برخورداری از کمترین آمار مطالبات بانکی(سه دهم درصد) نشانگر این است که مردم به نظام قرض‌الحسنه اعتماد کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال کاهش کارمزد و راه‌اندازی طرح مزد خدمت هستیم، افزود: در سال گذشته به وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان کارمزد صفر درصد دادیم و در سال جاری درصدد هستیم با افزایش مبلغ، پرداخت وام بدون کارمزد را بیش از پیش ترویج دهیم.

طراحی محصولات بانک با نظارت شرعی

شمسی‌نژاد بر ارتباط سازنده و هدفدار با مراکز عالیه حوزوی تأکید کرد و گفت: با مشورت و همراهی علمای برجسته و مدیریت حوزه‌های علمیه، همه مصوبات و برنامه‌های بانکی ما زیر نظر کمیته فقهی و با نظارت شرعی انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه طرح برخورداری ۵۰ میلیون ایرانی از کارت قرض‌الحسنه کلید خورده، گفت: معتقدیم همه مردم ایران باید علاوه بر دریافت تسهیلات نقدی بتوانند از خدمات و کالاهای مبتنی بر طرح‌های قرض‌الحسنه مانند دریافت تسهیلات بیمه، سفرکارت و… برخوردار شوند تا فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه در همه شئونات زندگی مردم جاری و ساری شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار