| کد مطلب: ۱۰۶۵۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

آلبوم خانوادگی هم سر از اسکار درآورد

سینمای اروگونه به عنوان پنجمین کشور، فیلم «آلبوم خانوادگی» نماینده خود را برای رقابت اسکار ۲۰۲۴ به آکادمی معرفی کرد.

آلبوم خانوادگی هم سر از اسکار درآورد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این فیلم که سومین ساخته «گیرمو راکامورو» است، روایتگر داستان پدری است که به تازگی از همسر خود جدا شده و قصد دارد به همراه دو پسرش یک گروه موسیقی راک تشکیل دهد.

به نقل از ایسنا، «آلبوم خانوادگی» بیست و دومین حضور سینمای اروگوئه را در رقابت اسکار رقم خواهد زد. این کشور پیش از این تنها یک بار با فیلم «مکانی در جهان» اثر «آدولفو آریستاراین» در سال ۱۹۹۲ به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافته بود اما پس از تحقیقاتی مشخص شد تولید فیلم تقریباً تماماً آرژانتینی بوده و در نهایت واجد شرایط شناخته نشد.

پیش از این سینمای کره جنوبی فیلم «آرمان‌شهر بتنی» ساخته «تائه- هووا ئوم»، استونی مستند «خواهرخواندگی سونای دود» به کارگردانی «آنا هینتس» و کشورهای سوئیس و تاجیکستان نیز به ترتیب فیلم‌های «تندر» و «ملودی» را به عنوان نماینده رسمی خود به آکادمی معرفی کرده اند. 

بر اساس جدیدترین قوانین اسکار، فیلم‌ها برای داشتن شرایط رقابت در شاخه فیلم بین‌المللی باید در فاصله زمانی اول دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آذر ۱۴۰۱) تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ (۹ آبان ۱۴۰۲) حداقل هفت روز اکران پیاپی تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند.

برای اینکه فیلم‌ها راحت‌تر الزامات آکادمی را برآورده کنند، آکادمی اجازه واجد شرایط شدن فیلم‌ها با اکران در خارج از کشور مبدا (کشور معرفی کننده) را نیز می‌دهد، مشروط بر اینکه فیلم در خارج از ایالات متحده و قلمروهای آن برای حداقل هفت روز متوالی در یک سینمای تجاری همراه با بلیت فروشی اکران شود.

در صورتی که هر نسخه‌ای از فیلم قبل از اکران عمومی، نمایش داده شود، این فیلم دیگر واجد شرایط برای رقابت در شاخه فیلم بین‌المللی جوایز اسکار نخواهد بود. اکران غیرسینمایی شامل نمایش فیلم در سامانه‌های نمایش آنلاین (پلتفرم‌های آنلاین)، عرضه از طریق دی‌وی‌دی و یا نمایش در بستر اینترنت و حتی نمایش در خطوط هوایی می‌شود.

همچنین آثار انیمیشن و مستند بلند نیز می‌توانند در این شاخه به عنوان نماینده رسمی کشورها به آکادمی معرفی شوند و حداقل ۵۰ درصد از دیالوگ‌های فیلم باید به زبان غیرانگلیسی (زبان کشور مبدا) باشد و اضافه کردن زیرنویس انگلیسی ضروری است.

چنانچه فیلمی بخواهد نماینده رسمی سینمای یک کشور در جوایز اسکار باشد، باید کنترل هنری بر آن فیلم به عهده اتباع آن کشور باشد (یعنی بخشی عمده‌ای از عوامل اصلی فیلم از کشور معرفی کننده باشند).

دوره گذشته در ابتدا ۹۳ کشور فیلم نماینده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی به آکادمی معرفی کردند. طی مرحله نخست ۱۵ فیلم به عنوان نامزدهای اولیه و در نهایت ۵ فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این شاخه از طریق رای‌گیری از اعضای آکادمی انتخاب شدند و سرانجام در مراسم اعطای جوایز فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته «ادوارد برگر» از آلمان برنده اسکار بهترین فیلم خارجی سال شد.

سینمای ایران نیز فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار ۲۰۲۳ برگزیده بود.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار