دیدگاه کارگردان و بازیگر سینما درباره هزینه ساخت فیلمها و سریالهای خاص
بهروز شعیبی با اشاره به هزینه بر بودن ساخت فیلم های تاریخی گفت: چنین فیلم هایی براساس سازندگان مختلف تفاسیر آن می توانند مختلف باشد؛ در نتیجه مجموعه این عوامل تولید یک اثر را سخت می کند و چندین برابر یک فیلم معمولی شهری هزینه دارد.
به گزارش آرمان ملی آنلاین، بهروز شعیبی، در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم گذشت سالها فیلمی با مضمون زندگی و شخصیت حسین (ع) ساخته نشده است، گفت: دو سه مسئله در این امر به صورت همزمان دخیل است و آسیب شناسی این موضوعات امری تک نفره و فردی نیست و یک تیم باید این مهم را کارشناسی کند.
به نقل از ایرنا، کارگردان فیلم سینمایی روز بلوا (۱۳۹۸) اظهار داشت: فیلم هایی که درباره تاریخ باشد (چه معاصر و چه گذشته) مانند فیلم هایی با تاریخ صدراسلام فیلم های پرهزینه ای است.
وی افزود: اگرچه چنین فیلم هایی بر اساس واقعه تاریخی روایت می شود ولی از منظر و اعتقاد شخصی می گذرد یعنی براساس سازندگان مختلف تفاسیر آن می توانند مختلف باشد؛ در نتیجه مجموعه این عوامل تولید یک اثر را سخت می کند و چندین برابر یک فیلم معمولی شهری هزینه دارد.
کارگردان فیلم سینمایی دارکوب (۱۳۹۶) ادامه داد: بر همه این عوامل بیفزایید این را که باید حتما شرایط ویژه ای برای اکران چنین فیلمی به وجود بیاید؛ در نتیجه و براساس آن چه بیان شد در نگاه به چنین فیلمی به جز بخش استاندارد تاریخی نگاه فردی هر مولف و فیلمسازی هم مهم می شود و اگر بشود اینها را قبول و از آن حمایت کنیم می شود بیشتر از این جنس فیلم ها ساخت.
این بازیگر سینما در مورد ساخته متاخرش بدون قرار قبلی (۱۴۰۰) گفت: اتفاقی که در شبکه نمایش خانگی برای بدون قرار قبلی درحال افتادن است این بوده که این فیلم با حجم بالای دیده شدن مواجه شده و برای ما بسیار راضی کننده و خوشحال کننده است.
کارگردان فیلم سیانور (۱۳۹۴) خاطرنشان کرد: بدون قرار قبلی اثر متاخر و تازه ترین مواجهه من با سینماست به همین دلیل بسیار آن را دوست دارم و از آن راضی ام؛ در این فیلم کاری که باید می کردیم را کرده ایم و این فیلم مدام در جاهای مختلف دیده شده است، به لحاظ بین المللی در جشنواره ها می چرخد و این اتفاق خوبی برای من است.
شعیبی در پاسخ به این سوال که کدام نقد منتقدان نسبت به این فیلم را قبول داشته است، گفت: نقدهایی که تفسیر شخصی نداشتند، تکنیکال بودند و مشخصا راجع به سینما بود را قبول دارم.
وی افزود: فیلم امروز متعلق به من نیست بلکه برای بقیه است چرا که این بقیه هستند که فیلم را مبینند و تفسیرهای خودشان را از آن دارند.
کارگردان مجموعه تلویزیونی پردهنشین (مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۳) در مورد تازه ترین ساخته اش در مقام کارگردان هم بیان کرد: این روزها آخرین مراحل فنی فیلم تازه ام را پشت سر می گذارم که اسم قبلی آن عوض شده اما اسم جدیدی برای آن تعیین نکرده ایم.
وی در مورد مضمون این فیلم توضیح داد: این فیلم موضوع خانوادگی و فضایی مفرح دارد که برای خانواده ها ساخته شده است و امیدواریم اکران موفقی داشته باشد.
بازیگر فیلم سینمایی آژانس شیشهای (۱۳۷۶) در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم هم مانند ساخته های پیشین وی فضایی معنوی و دینی دارد، گفت: برای من تمام مضامین انسانی در اولویت هستند اما این فیلم در تصویر بیرونی یک فیلم شهری است که امیدوارم موفق شود.
بهروز شعیبی: ساخت فیلم با تاریخ صدر اسلام پرهزینه و دشوار است
به گزارش ایرنا، بهروز شعیبی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در مشهد، بازیگر و کارگردان در نوجوانی وارد بازیگری حرفه ای شد اما بعد به پشت صحنه رفت و تا مدت ها دستیار کارگردان و برنامه ریز بود و امروز در قامت بازیگر و کارگردان سینما شناخته می شود.
شعیبی بصورت حرفه ای در سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۷ ساله بود با سریال «بازگشت پرستوها» در کنار داوود رشیدی و سیاوش طهمورث جلوی دوربین رفت و پس از آن در سال ۱۳۷۶ نقش کوتاهی در فیلم «آژانس شیشه ای» برعهده داشت
بازی شعیبی در فیلم سینمایی طلا و مس توجه بسیاری را به نقش افرینی او معطوف کرد اما شروع شهرت وی در سال ۱۳۹۴ با سریال «تنهایی لیلا» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بود.
شعیبی برای کارگردانی فیلم دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقهٔ فیلمهای اول) شد.
ارسال نظر