| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

علاءالدین بروجردی: به سفیر ایران در لبنان تعرض شده، باید پاسخ قاطع به اسرائیل داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس می‌گوید: همانگونه که به سرکنسولگری ما در دمشق حمله کردند و اقدام تروریستی انجام دادند، علیه سفیر جمهوری اسلامی ایران که نماد دولت و ملت ما در خاک لبنان است، تعرض انجام دادند و به نظر من دولت علاوه بر محکوم کردن، هر چه سریع‌تر پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی بدهند.

علاءالدین بروجردی: به سفیر ایران در لبنان تعرض شده، باید پاسخ قاطع به اسرائیل داد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ ساعاتی پیش خبر «حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان» منتشر شد، انفجار پیجرها در لبنان تا این لحظه به شهادت ۱۱ نفر منجر شده است و و ۴ هزار از جمله سفیر ایران در بیروت زخمی شده اند.

در واکنش به این خبر علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیتی ملی  گفت : دولت‌های لبنان و ایران باید هر چه سریع‌تر این اقدام را محکوم و پاسخ قاطع به آن بدهند. بروجردی با تاکید بر نقش شرکت آمریکایی در این انفجارها، گفت همه کشورهای جهان باید شرکت موتورولا را تحریم کنند.

انفجارهای لبنان، حرکت تروریستی بود، دولت لبنان اقامه دعوا کند

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون حادثه لبنان گفت: آنچه در لبنان اتفاق افتاد، یک سوءاستفاده آشکار توسط شرکت به ظاهر معتبر بین‌المللی صورت گرفت و مشخص شد توسط پیجرهایی که ساخت شرکت موتورولای آمریکا بوده، انفجارها صورت گرفته و این یعنی سوءاستفاده از یک ابزار بین‌المللی مورد استفاده مردم عادی.

وی افزود: لذا این انفجارها یک جرم بَیِن و حرکت تروریستی محسوب می‌شود که در اینجا هم آمریکایی‌ها در این جنایت نقش داشتند و هم رژیم صهیونیستی. از این‌رو فکر می‌کنم توسط دولت لبنان باید اقامه دعوا صورت بگیرد چراکه شهروند آنها به این صورت مظلومانه دچار این آسیب‌های جدی شدند.

کشورهای اسلامی شرکت موتورولا را تحریم کنند

این نماینده مجلس گفت: همچنین کل کشورهای اسلامی تحریم این ابزار و شرکت مذکور را آغاز کنند تا از این طریق پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی داده باشند. بنده هم به عنوان یکی از نمایندگان ملت جنایت جدید رژیم صهیونیستی و آمریکا را محکوم می‌کنم و امیدوارم که هر چه سریع‌تر شاهد عکس‌العمل دولت لبنان در این زمینه باشیم.

بروجردی نقش آمریکا در حادثه لبنان را پررنگ قلمداد کرده و گفت: موتورولا یک شرکت آمریکایی است و این شرکت‌ها ابزار مورد استفاده مردم را تولید می‌کنند، وقتی این ابزار را تبدیل به آلت قتاله و ابزار تروریستی می‌کنند، یعنی سوءاستفاده کامل از بستر عادی در جامعه که مردم در سراسر دنیا به آن اعتماد می‌کنند و واقعا همه کشورهای جهان باید موتورولا را به دلیل مشارکت در این جنایت تحریم کنند.

به سفیر ایران در لبنان تعرض شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به مصدوم شدن سفیر ایران در لبنان خاطرنشان کرد: ایران و سخنگوی وزارت امور خارجه حتما باید در این مورد موضع‌گیری داشته باشد، چرا که این اقدام تعرض جدیدی است. به عبارت دیگر همانگونه که به سرکنسولگری ما در دمشق حمله کردند و اقدام تروریستی انجام دادند، علیه سفیر جمهوری اسلامی ایران که نماد دولت و ملت ما در خاک لبنان است، این تعرض را انجام دادند و به نظر من دولت علاوه بر محکوم کردن، هر چه سریع‌تر پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی بدهند.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار