| کد مطلب: ۱۱۳۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

مسعود پزشکیان: ایران برای یک گروه و یک جناح نیست/ باید به ایرانیان خارج از کشور اطمینان دهیم

رئیس‌جمهور گفت: ایران برای یک دسته، گروه و جناح نیست؛ باید به بودن ایرانیان در کشور افتخار کنیم و به آنان اطمینان دهیم که اگر به ایران برگشتند برایشان پرونده درست نمی‌کنیم، اذیتشان نمی‌کنیم و آنان را از رفتن محروم نمی‌کنیم.

مسعود پزشکیان: ایران برای یک گروه و یک جناح نیست/ باید به ایرانیان خارج از کشور اطمینان دهیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره سفر وی به کشور عراق به عنوان اولین سفر خارجی و علت انتخاب این کشور و همچنین حضور وی در اجلاس سازمان ملل در نیویورک، گفت: قرار بود عراق را زودتر برویم. هم به زیارت امام علی (ع) در نجف که ما دیدگاه خود را با توصیه‌های ایشان تنظیم می‌کنیم، دیدگاه ایشان برای ما به عنوان مولا و امام مطرح است و اگر مدام از راه و مسیر و بیانات ایشان می‌گویم به دلیل دوری من از مسائل علمی نیست.

وی تأکید کرد: می‌خواستم زودتر به عراق بروم اما گفتند فعلاً صلاح نیست و این بود که سفر به تاخیر افتاد. تلاش داریم طوری عمل کنیم که خدمتگزار مردم باشیم نه به عنوان یک انسان مغرور و تمامیت‌خواه. مذاکراتی هم در این سفر خواهیم داشت و عراق کشور دوست و همسایه ماست.

تلاش می‌کنیم ایرانیان خارج از کشور بازگردند یا در کشور سرمایه‌گذاری کنند

پزشکیان ادامه داد: در سفر به نیویورک تلاش داریم از ایرانیان خارج از کشور دعوت به بازگشت یا لااقل سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشیم. بسیاری از ایرانیان خارج از کشور، دلشان برای ایران می‌تپد. آنان رفتند و از ما ناراضی هستند ما می‌توانیم بسیاری از آنان راضی کنیم که برگردند یا حداقل در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

ایران برای یک گروه و یک جناح نیست

رئیس‌جمهور گفت: آن شعاری که ما می‌دادیم و می‌گفتیم ایران برای همه، یعنی همین. ایران برای یک دسته و یک گروه و یک جناح نیست. باید به بودن ایرانیان در کشور افتخار کنیم. ما باید به آنان اطمینان دهیم که اگر به ایران برگشتند برایشان پرونده درست نمی‌کنیم، اذیتشان نمی‌کنیم و آنان را از رفتن محروم نمی‌کنیم.

اگر دید باز رهبری نبود، ممکن بود ما را حذف کنند

وی افزود: ما الان با خودمان مشکل داریم؛ به من برای نمایندگی صلاحیت نداده بودند اما حالا رئیس‌جمهوری شدیم. اگر مقام معظم رهبری و دید بازشان نبود، ممکن بود ما را هم حذف کنند؛ ما باید جذب کنیم نه حذف.

پزشکیان یادآور شد: ما باید برای همه کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد، بر اساس همان چشم‌انداز زیبا و افتخارآمیز فضای حضور را فراهم کنیم که بدون ترس و واهمه بیایند نه اینکه اگر بیاید احساس کند فردا یکی برایش پرونده درست کند، او را بگیرد و در رسانه‌ای برایش حرف‌هایی درآورد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این چیزی است که باید برایش هماهنگ شویم تا یک صدا از ما و قوه قضائیه و مجلس و با ولایت مقام معظم رهبری از کشور صادر شود و ما این کار را باید انجام دهیم و برای هماهنگی این امر تلاش می‌کنیم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار