| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

امام‌جمعه رودبار قصران شمیرانات:

تأخیر در خونخواهی شهید هنیه بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی است

امام‌جمعه رودبار قصران شمیرانات با بیان اینکه رأی اعتماد به وزرای دولت باید مطابق با نقشه راه مقام معظم رهبری باشد گفت: تأخیر در خونخواهی شهید هنیه بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی است.

تأخیر در خونخواهی شهید هنیه بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی است

آرمان ملی آنلاین - حجت‌الاسلام نیشابوری در خطبه سیاسی نماز جمعه بیست و ششم مردادماه با گرامیداشت روز جهانی مساجد در هفته جاری و اهمیت جایگاه این مکان مقدس در اسلام گفت: مسجد قلب تپنده حیات اسلام و مأمن و پناهگاه مؤمنین است.

وی با بیان اینکه مسجد قابلیت‌های بسیاری در ترویج اندیشه اسلامی دارد تصریح کرد: این مکان مهم‌ترین پایگاه مردمی است که محل ارتباط مردم با پروردگار متعال می‌باشد.

خطیب جمعه رودبار قصران شمیرانات با تأکید بر این‌که باید کارکردهای مساجد را افزایش دهیم و نباید مسجد تنها محلی برای اقامه نماز باشد گفت: مساجد باید همانند صدر اسلام تأثیرگذار باشند و محل تجمعات دینی،  تصمیم‌گیری‌های مهم و حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مساجد رونق چندانی ندارند اظهار داشت: مؤمنین باید در تقویت رونق مساجد در هر منطقه تلاش مضاعف داشته باشند، ضمن این‌که حضور جوانان در مساجد بسیار مغتنم است.

حجت‌الاسلام نیشابوری در ادامه برگزاری پیاده‌روی اربعین را یکی از  نعمات بزرگ خداوند در عصر حاضر دانست و افزود:  قطعاً این حرکت عظیم و باشکوه جزو مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر ( عج) است.

وی اضافه کرد: این رویداد عظیم اجتماعی و مردمی که هرساله  از اقشار و  نقاط مختلف جغرافیایی در آن شرکت می‌کنند به‌نوعی خلق حماسه سیاسی و عبادی است.

وی فریاد جمعی اربعین را « یا لیتنا کنا معک یا ابن رسول‌الله » عنوان کرد و افزود: این شعار صادقانه اعلام وفاداری می‌کند به سالار شهیدان حسین علیه‌السلام.

امام‌جمعه رودبار قصران شمیرانات، حماسه اربعین را نمایش قدرت اسلام و شیعیان در دنیا خواند و گفت:  در راهپیمایی اربعین باید روح اخوت، همدلی بین مسلمانان بخصوص دو ملت ایران و عراق تقویت شود.

حجت‌الاسلام نیشابوری در ادامه در خصوص رأی اعتماد به کابینه دولت توسط مجلس اظهار داشت: گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد اکثریت وزرای پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت و طبق خواسته مقام معظم رهبری طی هفته آینده دولت تشکیل و شروع بکار کند.

وی تأکید کرد:  مجلس  در این برهه و در عمل به وظیفه قانونی خود در تائید وزرای پیشنهادی باید مطابق با  نقشه راهی که در طول این ایام مقام معظم رهبری تشریح کردند، وزرای پیشنهادی را موردسنجش قرار دهند و نظر خود را صریح و شفاف اعلام کنند.

خطیب جمعه رودبار قصران شمیرانات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس در خصوص رأی اعتماد به کابینه دولت خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار  به چهارده شاخصه اشاره داشتند و فرمودند در حوزه‌های مختلف ببینید میدان را دست چه کسی می‌سپارید.

وی ادامه داد: در میان معیارهایی که رهبری انقلاب اشاره داشتند دو گزینه « کارآمدی و عدم سو سابقه » باید بیشتر از همه باید موردتوجه قرار گیرد. چراکه اگر وزرای پیشنهادی از کارآمدی لازم برخوردار نباشند اثرات منفی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نیشابوری اضافه کرد: وزرای پیشنهادی را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد، یک دسته افرادی هستند که رأی اعتماد را خواهند گرفت و دو دسته دیگر شامل اشخاصی هستند که ضمن این‌که در کارآمدی مشکل‌دارند درگذشته اقداماتی انجام داده‌اند که مورد تائید نیست مانند همراهی با فتنه و این سؤال وجود دارد که چرا این افراد با این سوابق به مجلس معرفی‌شده‌اند؟

وی در ادامه در خصوص خونخواهی شهید اسماعیل هنیه اظهار داشت: این خونخواهی قطعی است و وعده صادق دو اجرا خواهد شد، چراکه تصمیم مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام نیشابوری افزود: برخی دراین‌باره می‌پرسند چرا این اقدام به تأخیر افتاد؟ فرماندهان نظامی با مشورت بزرگان درباره چگونگی عملیات، زمان و مکان آن تصمیمات لازم را خواهند گرفت و دراین‌باره اطلاعاتی در دست ما نیست ولی تأخیر در حمله بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه شهرستان رودبار قصران شمیرانات اضافه کرد: در این مدت و با تأخیر پیش‌آمده در انتقام، بسیاری از ساکنین شهرهای صهیون نشین سرگردان شده‌اند و شهرهای خود را ترک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که در این مقطع پاسخ قاطع به اقدام خبیثانه رژیم صهیونیستی داده نشود، این رژیم به ترور ادامه خواهد داد و هرروز شاهد ترور شخصیت‌ها خواهیم بود که این موضوع در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد: بعضاً در فضای مجازی توسط گروه‌های دشمن این‌گونه در حال القا کردن هستند که پاسخ ایران به اسراییل باعث ایجاد بیشتر تنش در منطقه می‌شود که این امر به نفع ایران و منطقه و همچنین اسراییل نیست. در این خصوص باید گفت، آغازکننده این تنش کیست؟ این تنش‌ها را خود صهیونیسم‌ها شروع کردند و آمریکا نیز از وحشی‌گری این‌ها دفاع می‌کند. تا زمانی که این‌ها تنش‌آفرینی می‌کنند و همدستانشان از آن حمایت می‌کنند ما راهی جز مقابله نداریم. خطیب جمعه شهرستان رودبار قصران شمیرانات در پایان با تبریک روز پزشک از خدمات و زحمات پزشکان و پرستارانی که در ایام کرونا جان‌فشانی کردند تقدیر و تشکر کرد.

منبع : نسیم اقتصاد

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار