| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

هشدار جواد امام:

آب سدها را دارند تخلیه می کنند تا دولت جدید نتواند به اندازه کافی برق تولید کند

‏طی تقریباً ۲۰ روز بعد سد شهید عباسپور و مسجد سلیمان از مدار خارج و تولید گتوند هم تقریباً صفر خواهد بود. این یعنی کابینه جدید دولت با کسری ۸ هزار مگاوات انرژی برقابی کار خود را آغاز خواهد کرد.

 آب سدها را دارند تخلیه می کنند تا دولت جدید نتواند به اندازه کافی برق تولید کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ‌رود کارون شامل ۵ سد است. کارون ۴، کارون ۳، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند که توسط دو شرکت آب و نیرو، و آب و برق خوزستان مدیریت می‌شوند.

‌عمده انرژی برقابی کشور از این رودخانه تأمین می‌شود که معادل ۸ هزار مگاوات است.

کانال خبری بامداد نو به نقل از جواد امام نوشت: در حال حاضر با ⁧ خروج بی‌ضابطه آب سدها⁩ به‌طرز عجیبی روزانه ۱۲۳ هزار و ۹۷۷ مگاوات ساعت انرژی برق تولید می‌شود و به‌سرعت تراز سدها پایین می‌آید.

‌با روند فعلی حداکثر تا ۲۰ روز آینده در ماه خرماپزان (مرداد) و در روزهای تحلیف رییس‌جمهور جدید، سدهای کارون ۴ و کارون ۳ به تراز حداقل خواهد رسید و ۳ هزار مگاوات از مدار خارج خواهد شد. 

‌طی تقریباً ۲۰ روز بعد سد شهید عباسپور و مسجد سلیمان از مدار خارج و تولید گتوند هم تقریباً صفر خواهد بود. این یعنی کابینه جدید با کسری ۸ هزار مگاوات انرژی برقابی کار خود را آغاز خواهد کرد. 

‌به زبان ساده، کارنامه‌سازی آقایان برای خود و بحران‌سازی و ناراضی‌تراشی برای دولت جدید در اولین روزهای کاری در دستور کار است. تا بیش از این دیر نشده باید جلوی این روند مخرب گرفته شود.

منبع : عصر ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار