| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

انتقادات تند پزشکیان از فیلترینگ و فروش فیلترشکن/ نمی توانیم بگوییم در قفس هستیم و با دنیا ارتباط نداریم

مسعود پزشکیان گفت: یک دوره اعتصابات و اعتراضات بود، فضای مجازی را فیلتر کردیم اما الان که اعتراضات نیست.

انتقادات تند پزشکیان از فیلترینگ و فروش فیلترشکن/ نمی توانیم بگوییم در قفس هستیم و با دنیا ارتباط نداریم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ مسعود پزشکیان، در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات درباره فیلترینگ فضای مجازی اظهار داشت: در تمام دنیا در مواقع خاص محدودیت را دارند، اما الان که هیچ مسئله ای نیست باز هم فیلترینگ بزاریم و یک عده دکان باز کنند و فیلترشکن بفروشند. این محدودیت و کنترل نیست که به هر سایتی که دلشان خواست می روند.

وی افزود: بحث ادارات و بیمارستان ها و شرکت های خدماتی و بانکی به اینترنت وصل است، آموزش در دانشگاه و کتاب خانه ها با اینترنت و فضای مجازی است. نمی توان بگوییم در قفس هستیم و با دنیا ارتباط نداریم. باید اجازه بدهیم صاحبان این شرکت ها مذاکره کنند و قرارداد ببندند. این سرویس را ندهید.

پزشکیان بیان کرد: هم خود دولت با آنان می تواند قرارداد ببندد. یک عده از مردم مفت پول می گیرند. چقدر بلا بر سر مردم آمد، کسب و کار آنان مختل شد و از زندگی ساقط کردند. آمریکا هم می گوید از فلان فضای مجازی [تیک تاک] استفاده نکنید.  چرا جلوی کسانی که فیلترشکن می فروشند، نمی ایستند. حتی در زمان فیلترشکن هم نمی توان موقعیت را پیدا کرد. یک دوره اعتصابات و اعتراضات بود، فضای مجازی را فیلتر کردیم اما الان که اعتراضات نیست.

وی بیان کرد: باید کاری کنیم که مردم در این فضا راحت زندگی کرده و درآمد کسب کنند. یا شرکت ها یا دولت با آنان قرارداد بدهند. پزشکیان در باره سوالی درباره فضای مجازی کنترل شده گفت:  مثل همه دنیا، کجای دنیا مانند ما عمل می کنند. ما که قرار نیست چیزی از خودمان اختراع کنیم؟ مالیات هم نمی دهند. در کنترل دولت باشد، هم مالیات می دهند، هم کنترل می شود و هم در موقعیت های امنیتی می توان آن را قطع کرد.

 

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار