| کد مطلب: ۱۰۹۴۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

روایت علی جنتی از دلیل رد صلاحیت حسن روحانی

علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم درباره ردصلاحیت حسن روحانی به خبرگزاری خبرآنلاین، می‌گوید: دلیل ردصلاحیت روحانی این است که اعضای شورای نگهبان عموماً دیدگاه‌های سیاسی خاصی دارند که مغایر نظرات دکتر روحانی است از جمله در مورد برجام و FATF که آن را به عنوان دیدگاه‌های نظام مطرح می‌کنند و هرکس را که نظری مغایر داشته باشد با اهرم نظارت بر انتخابات رد صلاحیت می‌کنند.

روایت علی جنتی از دلیل رد صلاحیت حسن روحانی

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ وزیر سابق ارشاد در خصوص اظهارات معاون رئیسی پیرامون رد صلاحیت حسن روحانی اظهار داشت: مقصود ایشان از همسوئی با سیاست‌های نظام، لابد همسوئی با سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم است وگرنه براساس شناختی که بنده در طول چند دهه گذشته از آقای دکتر روحانی دارم ایشان همواره مجری دیدگاه‌ها و نظرات رهبری بوده است. عل جنتی گفت: من عمیقاً اعتقاد دارم که شورای نگهبان و گرو‍‌ه‌های دیگری که با آن همسو هستند و اطلاعاتی را در اختیار آن شورا قرار می‌دهند، عمدتا براساس دیدگاه‌های خاص سیاسی خود عمل می کنند. البته در مورد تایید صلاحیت نامزدهای خبرگان، تنها شش فقیه عضو شورای نگهبان نظر می‌دهند. وی افزود: درباره اجتهاد دکتر روحانی شورای نگهبان بحثی ندارد و سه دوره قبل آن را تایید کرده است و از نظر علمی مسلما ایشان سرآمد بوده و عضو ممتاز مجلس خبرگان است. از نظر هماهنگی با سیاست‌های نظام نیز همه کسانی که عملکرد روحانی را به ویژه در دوران ریاست جمهوری مشاهده کرده‌اند و از آن اطلاع دارند، می‌دانند که روحانی در طول هشت سال خدمت ریاست جمهوری ضمن داشتن دیدگاه‌های خاص خود برای اداره کشور، در مواردی که مقام معظم رهبری نظراتی داشته‌اند، ملتزم به اجرای آن بوده است. این چهره اعتدالگرا بیان کرد: بنده بر اساس همکاری نزدیک با ایشان در دولت یازدهم و سابقه دوستی ۵۰ ساله با او شهادت می‌دهم که روحانی در مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و موضوع هسته‌ای و توافق برجام دقیقا طبق نظرات رهبری عمل می‌کرد . طبیعی است که رئیس جمهوری که با رای ۲۴ میلیون نفر از مردم کشور انتخاب شده نظراتی داشته باشد ولی هیچگاه با رهبری زاویه نداشته است .

*به برخی کاندیداها گفته اند در فلان استان تایید صلاحیت می شوید در فلان استان ردصلاحیت

وی در خصوص دلیل رد صلاحیت رئیس جمهور پیشین عنوان کرد:  دلیل ردصلاحیت روحانی این است که اعضای محترم شورای نگهبان عموماً دیدگاه‌های سیاسی خاصی دارند که مغایر نظرات دکتر روحانی است از جمله در مورد برجام و FATF که آن را به عنوان دیدگاه‌های نظام مطرح می‌کنند و هرکس را که نظری مغایر داشته باشد با اهرم نظارت بر انتخابات رد صلاحیت می‌کنند. در دوره‌های مختلفی که من شاهد انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده‌ام متاسفانه فقهای شورای نگهبان به همین نحو عمل کرده‌اند و اصولا براساس طراحی و مهندسی انتخابات عمل می‌کنند و می‌دانند چه کسانی می‌توانند وارد مجلس خبرگان شوند و چه کسانی نباید وارد شوند. جنتی تصریح کرد: تعدادی از نامزدها را می‌شناسم که به آن‌ها گفته شده اگر به فلان استان بروید تایید می شوید اما در استان دیگر تایید نمی‌شوید. علت این است که شورای نگهبان خودش در آن استان کاندیدایی را قبول دارد و می‌خواهد نامزد خودش رای بیاورد. یکی از مصادیق آن در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان ، استان کرمان بود که یک روحانی فاضل و وارسته‌ که از نظر اجتهاد هم مورد تاییدشورا بود به او اعلام کردند که اگر در کرمان کاندیدا شود، ردصلاحیت می‌شود اما اگر به استان دیگری برود، تایید صلاحیت می‌شود او هم گفته بود که مردم استان کرمان مرا می‌شناسند و در استان دیگر رأی نخواهم داشت. از این گونه موارد نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد .

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار