| کد مطلب: ۱۰۶۶۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

انتشار اسامی شاسی‌ بلندبگیران مجلس یازدهم؟ شهریار حیدری: من نگرفتم کذب است

آرمان ملی : روز گذشته خبری مبنی برانتشار لیست نمایندگان دریافت‌کننده خودرو در کانال‌های تلگرامی منتشر شد.

انتشار اسامی شاسی‌ بلندبگیران مجلس یازدهم؟ شهریار حیدری: من نگرفتم کذب است

در میان اسامی نمایندگانی که این رسانه‌ها مدعی شدند خودرو دریافت کردند، نام «شهریار حیدری» نیز به‌چشم می‌خورد. در واکنش به این خبر، شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب خبر مذکور گفت: بنده خودروی شاسی‌بلند دریافت نکردم و چنین خبری صحت ندارد. او با تأکید بر اینکه منتشرکنندگان خبر اسامی نمایندگان دریافت‌کننده خودروی شاسی‌بلند به دنبال فشار رسانه‌ای هستند، افزود: بعضا برخی به‌دنبال فشار رسانه‌ای هستند، عده‌ای به‌دنبال شانتاژ کردن هستند و هر روز یک مساله را مطرح می‌کنند. حیدری در پاسخ به اینکه مجلس تصمیم دارد چه زمانی اسامی نمایندگان دریافت‌‌کننده خودروهای شاسی‌بلند را اعلام کند، تصریح کرد: جلسات مجلس شروع شود از هفته آینده اسامی نمایندگان دریافت‌کننده خودروهای شاسی‌بلند اعلام می‌شود.

*ماجرا چه بود؟

 چندی پیش احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون شورا‌های مجلس در نطقی به دریافت خودروهای شاسی‌بلند توسط نمایندگان مجلس پرداخت. این صحبت‌ها با واکنش‌های بسیار تند و تیزی از سوی نمایندگان روبه‌رو شد. رئیس مجلس در واکنش به این موضوع عنوان کرد که پیگیر ماجراست و آن را شفاف‌سازی خواهد کرد. از سوی دیگر رسانه‌های مختلفی لیستی از نام نمایندگانی را که شاسی‌بلند دریافت کرده‌اند منتشر کردند که البته با تکذیب بیشتر نمایندگان مواجه شد. موضوع دریافت خودروهای شاسی‌بلند نمایندگان از سوی نهادهای قضائی پیگیری شد و به‌دلیل شکایت نمایندگان از احمد علیرضابیگی، این نماینده مجلس به مراجع قضائی خوانده شد. پیگیری رسانه‌ها هم از افراد مختلف نتایج متفاوتی به‌دنبال داشت. عده‌ای موضوع را تکذیب و عده دیگری به شدت آن تایید می‌کردند. پرونده خودروهای رانتی ‌نمایندگان مجلس، کنش‌ها و واکنش‌های بسیاری داشت.

*اعطای خودرو بدون قرعه‌کشی

حجت‌الاسلام حسن درویشیان‌، بازپرس ویژه رئیس‌جمهوری روز ۱۲ اردیبهشت درباره‌ آخرین اخبار پیگیری‌ پرونده‌ واگذاری رانتی ‌خودرو به نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: با کارسازی یکی از مسئولان وقت مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از نمایندگان اقدام شده است. ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد اصفهان هم روز ۱۸ اردیبهشت در مورد تکذیب خبر واگذاری خودرو به نمایندگان توسط هیات رئیسه و هیات نظارت بر نمایندگان، بیان داشت: اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند دست خود هیات رئیسه و هیات نظارت است. عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: اینکه هیات رئیسه رد کرد درست نیست چراکه این خودرو که رانت است به نمایندگان داده شده است. او ادامه داد: ۵۷ نماینده که برخی از آنها خودرو را برای خودشان نگرفته‌اند و برخی برای اقوام، دوستان و آشنایان گرفته‌اند. برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان گرفته‌اند و از این جهت این نمایندگان بی‌گناه هستند. در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌ به‌نام خودشان خودرو گرفته‌اند. حسین جلالی، نماینده رفسنجان هم روز ۱۹ اردیبهشت با تایید خبر گفته بود: رئیس مجلس نه‌تنها از ماجرای واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان با خبر بود، بلکه خودش با نحوه واگذاری‌ها موافقت کرده است.

*ادعای دوباره افشاگر خودروهای اهدایی

در چند وقت اخیر تب ماجرای پر سروصدای دریافت شاسی‌بلندها توسط نمایندگان مجلس فروکش کرده بود. تا اینکه دوباره احمد علیرضابیگی دوباره بر موضوع خودروهای رانتی ‌نمایندگان تاکید و عنوان کرد که ۳۰۰ دستگاه شاسی‌بلند به روش متقلبانه و خارج از ضوابط به نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی داده شده است. احمد علیرضابیگی درباره جنجال شاسی‌بلندها در مجلس گفت: موضوع این است که نماینده مجلس در معرض یک توطئه‌ای قرار گرفته و معاون مجلس به او زنگ زده و گفته که برای شما این ماشین‌ها را در نظر گرفتیم و شرط‌شان این است که باید به اسم داماد، عروس، شوفر و رئیس دفترتان باشد. وی ادامه داد: این کار در یک فرآیند مجرمانه اتفاق افتاده یعنی یک شرکتی به‌نام «رادین مبین غرب» با «بهمن موتور» قرارداد امضا کرده که ارکان این شرکت دو دختر هستند که در کوهدشت لرستان در حال چوپانی هستند. در این شرکت یکی مدیرعامل و دیگری رئیس هیات‌مدیره است و با یک سرمایه ثبتی صد هزار تومانی این شرکت را تاسیس کردند که بعدا معلوم شد این دو دختر اصلا روحشان هم از این قضیه خبر ندارد، اما از کارت ملی این‌ها استفاده شده است. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: این‌ها با شرکت بهمن موتور قرارداد سیصد دستگاه شاسی‌بلند امضا کردند. همان شاسی‌بلندهایی که به نمایندگان مجلس، خانواده‌هایشان و مدیران مجلس داده شده است. علیرضابیگی اظهار کرد: این 300 دستگاه در یک فرآیند متقلبانه به نمایندگان، کارکنان و مدیران داده شده و الان باید کشف شود که موضوع چه بوده و با چه نیتی این کار صورت پذیرفته و امضای معاون مجلس پای این قرارداد و دستور واگذاری چه کار می‌کند. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: چرا نماینده ملت که این تخلف را آشکار کرده باید یکسال حبس بکشد. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بر چه مبنایی چنین تصمیمی گرفت که تریبون نماینده را ببندید و خودش را هم به دادگاه بفرستند و دادگاه هم به یکسال زندان محکومش کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار