| کد مطلب: ۱۰۵۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با اعلام شناسایی عناصر مجاهدین خلق در برخی شهرها اعلام شد

انهدام مهم‌ترین ارتش سایبری ضد ایران

با حمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف 3 و ضبط و خروج سرورهای متعلق به منافقین از آن، ذهن‌ها به این سمت وسو حرکت کرد که چه اطلاعاتی در آن سرورها وجود دارد؟ چرا این گروه با وجود اینکه در یک کمپ زندگی می‌کنند باید در این حد از وسایل ارتباط جمعی بهره ببرند که نیازمند سیستم‌های متمرکز باشند؟ سوال مهم دیگری که در ذهن‌های جست‌وجوگر به وجود آمده بود در این زمینه بود که اطلاعات این سرورها که اکنون در دست دولت و پلیس آلبانی قرار گرفته، چه خواهد شد؟

انهدام مهم‌ترین ارتش سایبری ضد ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین اکنون و با گذشت چند هفته از حمله پلیس آلبانی به پایگاه اشرف اخبار مختلفی منتشر می‌شود که می‌توان پاسخ به این سوالات را از درکنار هم قرار گرفتن این خبرها یافت و حتی آینده این سازمان که از نظر ایران و برخی دیگر کشورها یک سازمان تروریستی است را تا حدودی پیش بینی کرد. 

تشکر وزارت اطلاعات از آلبانی

 چند روز بعد از آن که آلبانی رسما اعلام کرد که سرورهای مختلفی را در کمپ منافقین خارج کرده، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها را قابل تقدیر دانست و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌ صورت جدی در دستور کار دارد. در بیانیه وزارت اطلاعات ایران آمده بود. در روزهای منتهی به واقعه‌ ورود نیروهای پلیس ضد تروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، آن سازمان جنایت‌پیشه حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور به‌عمل آورده بود اما با اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه‌ امنیتی و تله‌گذاری‌های به‌عمل آمده، جز چند اقدام ایذایی و حقیر، با عنایات الهی در طرح‌های تروریستی بزرگ‌تر با ناکامی مواجه شد.

در این بیانیه نمونه‌های آشکاری از اقدامات خرابکارانه این گروه تروریستی و پاتک‌هایی که وزارت اطلاعات به این نهاد زده است آورده شده. وزارت اطلاعات در مراودات اطلاعاتی – امنیتی با سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی، ضمن تذکرهای متعدد نسبت به فعالیت‌های تروریستی منافقین از خاک کشورهای مختلف غربی و به‌ویژه از پایگاه مرکزی آلبانی، در عین حال هشدارهای لازم را در صورت اهمال کشورهای محل فعالیت منافقین ارائه داده و اکنون نیز یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد. اینک ضمن «گامی به جلو» دانستن برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها و تقدیر از آن اقدام، در عین حال و طبق اطلاعات موثق، برخی از حامیان سابقه‌دار تروریسم در اروپا و آمریکا، با کارگردانی و فشارهایِ آدم‌کشان صهیونیست، به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقه‌ تروریستی منافقین هستند.

در بیانیه دیگر از وزارت اطلاعات در روز گذشته نیز آمده وزارت اطلاعات هسته عملیاتی که چند اقدام خرابکارانه از قبیل انفجار نارنجک‌های دست‌ساز و بمب صوتی در استان گیلان و نیز در جزیره کیش انجام داده بود شناسایی و ۲ تروریست عضو آن بازداشت شدند. همچنین سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به اقدامات آلبانی علیه منافقین و هشدار نخست وزیر این کشور به اقدامات تروریستی این گروهک منحط واکنش نشان داد و گفت در روز‌هایی که منافقین در قرارگاه جنگ شناختی و تروریسم سایبری خود علیه ملت ایران توطئه می‌چیدند و هیزم آتش تفرقه و تجزیه‌طلبی در ایران را فراهم می‌آوردند غافل از آینده تلخ خود بودند. پیشتر و بار‌ها گفته بودیم منافقین در کمپ تیرانا یک الگوی تمام عیار جنگ و ترور سایبری و شناختی را در دستور کار داشتند که این روز‌ها صرفا بخشی از آن افشا شده است. اکنون که بخشی از فعالیت‌های مجازی تروریستی منافقین تعلیق شده است مشخص شده که خیلی از حساب‌ها و صفحاتی که آتش‌بیار اغتشاشات و ناامنی بودند ریشه در گنداب نفاق داشتند و حالا چند روزی است که سکوتی مرگ‌بار بر این فیک‌نیوز‌ها حاکم شده است.

بیانیه وزارت اطلاعات و نکات سردار جلالی را اگر در کنار اظهارات نخست وزیر آلبانی بگذاریم به نتایج جدی دست خواهیم یافت. نخست وزیر آلبانی در واکنش به حمله پلیس کشورش به کمپ اشرف 3 گفته است: اگر آنها (منافقین) می‌خواهند از خاک ما برای جنگ با ایران استفاده کنند، باید خاک آلبانی را ترک کنند. وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سایبری منافقین علیه حکومت ایران نیز گفت: آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ‌کسی از مهمان‌نوازی ما سوءاستفاده کند. وی افزود: کشور ما به عنوان یک سنگر در جنگی استفاده می‌شود که جنگ ما نیست. اگر این را می‌خواهید خاک آلبانی جای آن نیست و باید آن را ترک کنید. 

اطلاعات سرور‌های منافقین به ایران منتقل شد

به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، بخشی از اطلاعات سرور‌های منافقین به ایران منتقل شده و کارشناسان در حال بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند. سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی از بازیابی اطلاعات متعلق به منافقین خبر داد و نوشت: بخشی از هارد‌ها و کیس‌ها [به‌ایران] رسید. بنا بر گفته یک منبع آگاه، اطلاعات مهمی از این گروهک ازجمله داده‌های مربوط به مرتبطین منافقین در داخل ایران در این سرور‌ها قرار دارد. در طول سال‌های گذشته که شبکه‌های اجتماعی از رشد شتابنده‌ای برخوردار شدند.

هر بار که یکی از مسئولین کشور سخنی می‌گفت که بازتاب بین‌المللی داشت و حتی یکی از مسئولین سابق مانند محمد خاتمی، ظریف و روحانی در شبکه اجتماعی اقدام به فعالیتی می‌کردند و برای نمونه توئیتی می‌زنند شاهد واکنش‌های بسیار نامناسب و بد و به دور از ادبیات اخلاقی به این اظهارات بودیم. زمانی که هویت این افراد مورد بررسی قرار می‌گرفت اکانت‌های آنان فاقد عکس و یا حتی بدون اعضای قابل توجه بود. تعداد این اکانت‌ها به شدت زیاد بود و البته تهی از هرگونه تحلیل و نقد منصافه! بسیاری معتقد بودند این اکانت‌ها عموما از کمپ اشرف فرماندهی می‌شود و مجاهدین (منافقین) در آلبانی رسما دارای یک ارتش سایبری هستند.

با اقدام اخیر دولت آلبانی و اظهارات رسمی نخست وزیر این کشور در مورد تبدیل کمپ اشرف سه به سکویی برای جنگ سایبری علیه ایران و همچنین اظهارات سردار جلالی و بیانیه رسمی وزارت اطلاعات مشخص شده است که در طول این سال‌ها کمپ اشرف در آلبانی عملا محل مهم‌ترین ارتش سایبری ضد ایران بوده و در برخی آتش بیاری در برخی از حوادث کشور نقش داشته است. خصوصا اینکه برخی آمارها نشان می‌دهد که بعد از حمله آلبانی به کمپ اشرف عملا خبری از فیک نیوز‌ها نیست و تعداد نظرات منفی در زیر پست‌های مختلف در ارتباط با ایران به صورت چشمگیر کاهش یافته است.

خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار