| کد مطلب: ۱۰۸۵۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با «آرمان ملی»: نمی توان روی روس‌ها حساب باز کرد

چرا روسیه همکاری با اعراب را به اتحاد استراتژیک با ایران ترجیح می‌دهد؟آیا در واقع روسیه متحد استراتژیک ایران است و یا این یک ذهنیت خوش‌بینانه است که توسط حامیان دولت دنبال می‌شود؟به چه میزان این احتمال وجود دارد که ایران نسبت به رفتار دو پهلوی روسیه به خصوص در همراهی در صدور بیانیه درباره جزایر سه گانه رابطه خود را با روسیه کاهش بدهد؟

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با «آرمان ملی»: نمی توان روی  روس‌ها حساب باز کرد

«آرمان ملی» برای پاسخ به این سوالات با پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل خاورمیانه گفت وگو کرده است. ملازهی معتقد است:«روسیه از همکاری با کشورهای عربی به دنبال منافع خود است و به خوبی می‌داند که در تعیین قیمت نفت نیز نقش تعیین کننده‌ای ندارد.واقعیت این است که کشورهای عربی مانند عربستان،امارت،کویت و... هستند که می توانند روی قیمت نفت تأثیر بگذارند.کشورهای عربی نیز از بحران غزه و  اقدامات  ارتش یمن در باب‌المندب در راستای افزایش قیمت نفت سود می‌برند.

روسیه به این نکته آگاهی دارد که سیاست‌های عربستان سعودی است که در تعیین قیمت نفت اهمیت دارد. به همین دلیل موضوع ایران در اولویت بعدی این کشور قرار دارد.واقعیت این است که در سال‌های اخیر روس‌ها از موضع بالا برخورد می‌کنند. روس ها منفعت محورند و نمی توان روی آنها حساب باز کرد.اگر به گذشته تاریخی نیز نگاه کنیم آسیب ها و ضرباتی که روسیه به ایران زده به مراتب از آمریکا بیشتر بوده است. در این زمینه باید واقع بین بود.در شرایط کنونی برخی به روسیه خوش‌بین هستند در حالی که این خوش‌بینی واقعی نیست و یک طرفه است.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار