| کد مطلب: ۱۱۳۲۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

کلاهبرداری میلیاردی با فروش اینترنتی لوازم یدکی

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت:عامل کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان با ترفند فروش قطعات یدکی تراکتور در شبکه ایسنتاگرامی توسط پلیس فتا مشهد شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری میلیاردی با فروش اینترنتی لوازم یدکی

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، سرهنگ محمد چراغ اظهارداشتند: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری اینترنتی با شگرد فروش کالا در چند صفحه اینستاگرامی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات از مالباخته ها مشخص شد در شبکه اجتماعی اینستاگرام آگهی های مربوط به فروش قطعات تراکتور را دنبال می کردند که پس از تماس با فروشنده و چانه زنی در خصوص مبلغ نهایی، این مبلغ را به حساب اعلامی فروشنده پرداخت واریز می‌کند اما روز بعد فروشنده پاسخگوی تماس های وی نبوده است.

سرهنگ چراغ بیان کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا با بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات فنی بر روی سرنخ های دیجیتالی بجامانده متهم را که دارای سوابق متعدد کلاهبرداری اینترنتی است را شناسایی و تحقیقات میدانی خود را برای محل اختفای متهم که دائم تغییر می داد را آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی و یک سری تحقیقات گسترده مدتی سرانجام محل اختفای متهم را در یکی از مسافرخانه در محدوده بولوار طبرسی شناسایی و با هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر  کردند.

وی گفت: در بررسی 2 گوشی تلفن همراه متهم مشخص شد وی با سه خط تلفن همراه و ایجاد 7 پیچ ایسنتاگرام اقدام به تبلیغات گسترده فروش قطعات لوازم یدکی تراکتور کرده است.

سرهنگ چراغ اظهارکرد: متهم 26 ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی  بود در مواجهه ادله و مستندات کشف شده اظهار داشت پدرم در زمینه فروش لوازم یدکی فعالیت دارد و با توجه به آشنایی با قطعات در برنامه موبایل محور اینستاگرام  اقدام به ایجاد تعدادی صفحه اینستاگرامی با محوریت فروش قطعات تراکتور کردم و با دریافت کل وجه یا بیعانه از خریداران کلاهبرداری کردم.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه تاکنون7 مالباخته در شهرهای قزوین، یاسوج، قوچان،تربت جام، سمنان که بالغ بر 2 میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده شناسایی شده که تحقیقات کارشناسان پلیس فتا با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده از گوشی تلفن همراه متهم برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی و مالباخته ها ادامه دارد.

دستگیری متهم به زورگیری موتورسیکلت 3 میلیاردی

سرهنگ چراغ  در خصوص دستگیری متهم به زورگیری موتورسیکلت 3 میلیاردی نیز اظهارکرد: شب گذشته یکی از تیم های گشت ویژه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی  مشهد هنگام گشت زنی در منطقه طلاب به یک دستگاه موتورسیکلت بنلی مشکی رنگ پلاک مخدوش مظنون و بلافاصله برای بررسی بیشتر وارد عمل شدند.

وی افزود: راکب موتورسیکلت به محض مشاهده ماموران انتظامی از محل متواری که با سرعت عوامل ماموران انتظامی موتورسیکلت متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی دقیق پلاک و شماره تنه موتورسیکلت مشخص شد این موتورسیکلت روز گذشته در محدوده بولوار هدایت از یک مرد جوان زورگیری شده است.

سرهنگ چراغ گفت: متهم 30 ساله که فردی سابقه دار است با توجه به چند گزارش سرقت مشابه با هماهنگی مقام قضائی به اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده و در مواجهه با چند مالباخته علاوه بر زورگیری موتورسیکلت موردنظر به 7 فقره زورگیری کیف پول، تلفن همراه و موتورسیکلت شهروندان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد، تحقیقات برای دستگیری همدست متهم و کشف دیگر جرائم احتمالی با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار