| کد مطلب: ۱۱۳۷۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

جان بولتون سیاست خارجی هریس را لو داد

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که فکر می‌کند سیاست خارجی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، همانند سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

جان بولتون سیاست خارجی هریس را لو داد

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛  جان بولتون در یک برنامه‌ رادیویی به گفت‌وگو درباره مسائل بین‌المللی و انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا پرداخت و استدلال کرد که سیاست خارجی کامالا هریس در صورت پیروزی، به معنای ادامه یافتن سیاست‌های خارجی جو بایدن به مدت «چهار سال دیگر» است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا افزود: اینکه هریس تا چه حد سیاست خارجی مشخصی دارد، «سوالی بی پاسخ» است و «به نظر می‌رسد دولت او حداقل تا چهار سال دیگر مانند دولت بایدن باشد.»

وی خاطرنشان کرد که این موضوع، آمریکا را «در سراسر جهان ضعیف و غیرقابل اعتماد نشان می‌دهد.»

بولتون از دولت بایدن به دلیل عقب‌نشینی از افغانستان انتقاد کرد و همچنین گفت که معتقد است رهبران جهان مانند ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌توانند «ضعف» را احساس کنند و به همین دلیل جنگ در اوکراین آغاز شده است.

 بر اساس این گزارش، هریس از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت کرده است و در مناظره ریاست‌جمهوری هفته گذشته نیز خاطرنشان کرد که بارها با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرده است.

نشریه «هیل» با ادعای اینکه هریس از جنگ جاری رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرده است، نوشت: او همانند بایدن، گفته است که باید به توافق آتش‌بس دست یافت، اما درباره [ارسال] تسلیحات آمریکا به اسرائیل سکوت کرده است.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار