| کد مطلب: ۱۱۲۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

ارتش رژیم صهیونیستی: حماس تا ۵ سال آینده در غزه حضور دارد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر با اظهارات خود درباره جنبش حماس و تاکید بر بقای آن در غزه طی پنج سال آینده، در محافل رژیم صهیونیستی جنجال به پا کرد و نخست‌وزیر این رژیم به شدت از او انتقاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی: حماس تا ۵ سال آینده در غزه حضور دارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش این رژیم بابت اظهاراتش درباره حماس انتقاد کرد.

هاگاری روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفته بود، تل‌آویو برای جنگی طولانی مدت علیه حماس برنامه‌ریزی می‌کند و به اعتقاد او، حماس طی پنج سال آینده در نوار غزه باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، نتانیاهو در پاسخ به این اظهارات مدعی شد: «برخی از اعضای حماس در کرانه باختری حضور دارند اما حماس در این منطقه حاکمیتی ندارد. همانگونه که برخی از نئونازی‌ها در آلمان وجود دارند اما آنها در این کشور حاکمیتی ندارند و اسرائیل حاکمیت حماس را نابود خواهد کرد و هرگز به آن اجازه نخواهد داد بار دیگر کنترل نوار غزه را به دست بگیرد و از آنجا اسرائیل را تهدید کند.»

این اولین باری نیست که سخنان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی باب میل مقام‌های صهیونیست قرار نمی‌گیرد و جنجال به پا می‌کند.

او ۱۹ ژوئن نیز در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفته بود صحبت درباره نابودی حماس به منزله دمیدن شن‌ها در چشمان مردم است چراکه حماس در قلب‌ مردم است، حماس یک ایده است و نمی‌توان یک ایده را نابود کرد و مسوولان سیاسی باید جایگزینی برای آن بیابند چرا که در غیر این صورت حماس باقی خواهد ماند.

هاگاری در ادامه نیز به بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در هشتم ژوئن درباره آزادسازی  چهار اسیر صهیونیست طی عملیات نظامی که با کشتار هولناکی همراه بوده و در نتیجه آن ۲۷۴ فلسطینی از جمله ۶۴ کودک و ۵۷ زن در اردوگاهی در مرکز نوار غزه شهید شدند، اشاره کرد و گفت: تمام افراد ربوده شده را نمی‌توان با عملیات‌های نظامی آزاد کرد.

او افزود: تل‌آویو هزینه سنگینی را در جنگ می‌پردازد، اما ما نمی‌توانیم ساکت باقی بمانیم.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد که به تحقق اهداف تعیین‌شده از سوی کابینه برای جنگ غزه پایبند است و از ابتدای جنگ در این راستا تلاش می‌کند. علاوه بر هاگاری، دیگر مسوولان رژیم صهیونیستی هم به این حقیقت اعتراف کرده‌اند.

روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت، فرماندهان امنیتی و نظامی و مسوولان بسیاری در نشست‌های غیرعلنی از اینکه استراتژی سیاسی برای پایان جنگ در غزه وجود ندارد، انتقاد می‌کنند.

آنها منتقد طرح درخواست برای سرنگونی حاکمیت حماس هستند که بر اثر فشارها و بدون ارائه اهداف واقعی در ابتدای جنگ ارائه شده بود. همچنین آنها هشدار دادند، اینکه نتانیاهو اهداف روشن و مشخصی را برای جنگ تعیین نکرده، ارتش را مجبور خواهد کرد به شکلی خطرناک و طولانی مدت در غزه حضور داشته باشد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار