| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

وال استریت ژورنال:

شهر رفح با خاک یکسان شده است

شهر مرزی رفح میان نوار غزه و مصر، زمانی یک مرکز تبادل تجاری شلوغ برای کالاها و مسیر پرتردد برای بازرگانان بود اما پس از حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی که خشم و نگرانی جهان را برانگیخته، با خاک یکسان شده و ساختمان‌های آن فرو ریخته است.

شهر رفح با خاک یکسان شده است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، ۲۷۶ روز از جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و طی این مدت جنایات جنگی هولناکی توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باریکه رخ داده و این جنگ تمام‌عیار علیه فلسطینیان ویرانه‌هایی را در قسمت‌های مختلف غزه بر جای گذاشته است.

گزارشگر روزنامه وال استریت ژورنال به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه سفر کرده و ضمن بازدید از ویرانه‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی، گزارش کرد: «اسرائیل پس از هفته‌ها جنگ، شهر رفح را به زمینی بایر بدل و با خاک یکسان کرده است. هم‌چنین محله‌های مجاور به طور کامل خالی از سکنه هستند و ساختمان‌ها به انبوهی از آوار تغییر شکل داده‌اند.»

این گزارشگر با توصیف شرایط کنونی غزه می‌نویسد: «هر سازه‌ای که همچنان پابرجاست اثری از سوراخ گلوله در آن رویت می‌شود و یا تکه‌هایی از آن توسط حملات هوایی و گلوله‌های تانک تخریب شده است. هم‌چنین، نوک مناره یک مسجد را دیدم که منفجر شده بود و هلال ماهی که از گلدسته آویزان مانده بود.»

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «ساختمان‌های اداری و جاده‌هایی که خود گذرگاه رفح را تشکیل می‌دادند نیز ویران شده است؛ گذرگاهی که به عنوان دروازه‌ای حیاتی برای نوار غزه تلقی می‌شود و حتی پیش از حمله اسرائیل به این باریکه محاصره شده بود. برج نگهبانی که پنجره‌هایش بر اثر انفجار شکسته شده بود نیز خالی از نگهبان بود و بالای آن تابلوی بزرگی که از انفجارها جان سالم به در برده بود، به عربی بر روی آن نوشته شده "به فلسطین خوش آمدید".»

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار تن نیز مفقود هستند.

تل‌آویو به جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری به منظور ممانعت از نسل‌کشی و بهبود وضعیت بد انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با نخست‌وزیر این رژیم بر سر نبود برنامه‌های سیاسی برای غزه پس از جنگ دچار مشکلاتی شده است و این مناقشات از ماه گذشته میلادی زمانی که ارتش اذعان کرد جنبش حماس با زور تسلیحات «نابود نخواهد شد»، شدت گرفت.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار