| کد مطلب: ۱۱۲۷۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

چین تصمیم به تلافی با اروپایی ها گرفت

در روزهای گذشته اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی از چین تعرفه گمرکی گذاشت و حالا چین تصمیم به مقابله به مثل گرفته است.

چین تصمیم به تلافی با اروپایی ها گرفت

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از راشاتودی، پکن اعلام کرده است که دور جدیدی از تحقیقات خود درباره واردات برندهای اروپایی را کلید زده است.

اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه اعمال تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین را آغاز کرده و وارد کنندگان خودروهای برقی از چین به اروپا از این پس باید از ۱۷ تا ۳۷.۶ درصد تعرفه گمرکی پرداخت کنند و این در حالی است که نرخ تعرفه وارداتی این محصولات به بروکسل تا پیش از این ۱۰ درصد بود.

اروپا می‌گوید چین به شرکت‌های خودروسازی خود به طور غیر عادلانه یارانه تخصیص داده است؛ وزارت بازرگانی چین گفته که تا چند روز دیگر جلسه استماع برای برندهای اروپایی که با قیمتی پایین‌تر از بازار در بازار چین به فروش می رسند برگزار خواهد شد.

اتاق بازرگانی چین ضمن محکوم کردن اقدام طرف اروپایی اعلام کرده که اعمال تعرفه بر واردات خودروهای برقی چینی اقدامی سیاسی بوده و رویکردی حمایت گرایانه داشته است. این نهاد البته اظهار امیدواری کرده که اختلاف پیش آمده با گفتمو حل شود.

در این بین البته آلمانی‌ها نگران تبعات تقابل تجاری بروکسل با پکن هستند و از آنجا که یک سوم کل تولیدات خودروسازان آلمانی طی سال گذشته در بازار چین به فروش رسیده، احتمال می‌دهند که ضرر این اقدام بروکسل بیش از منافع آن باشد.

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار