| کد مطلب: ۱۰۹۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

اسرائیل: حماس همچنان بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس چهار شرط کلی را برای به سرانجام رساندن توافق مبادله اسرا قرار داده است که آزاد تمامی اسرا تنها یکی از آنهاست.

اسرائیل: حماس همچنان بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند

 به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ ماکو پایگاه شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی در فضای مجازی در گزارشی که با عکس بزرگی از یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه منتشر شده، اعلام کرد، توقف فوری و کامل جنگ و عقب نشینی اسرائیل از نوار غزه فقط بخشی از پیش شرط‌های حماس برای آغاز گفتگو جهت امضای توافق مبادله اسرا می‌باشد.

آمیت سیگال خبرنگار این شبکه تلویزیونی و تهیه کننده گزارش در این رابطه گفت: حماس در پاسخ به ابتکار عمل‌های ارائه شده برای مبادله اسرا، شامگاه امشب چارچوب کلی که حاضر است در قالب آن روند توافق مبادله اسرا را عملیاتی کند را به میانجی‌ها اطلاع داده است.

شرط‌های حماس به روایت این رسانه عبری زبان به به این ترتیب هستند:

  1. اعلام پایان فوری و فراگیر جنگ در نوار غزه
  2. عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه
  3. اعطای تضمین‌های بین المللی در رابطه با ادامه حضور حماس در قدرت
  4. پرداخت هزینه آزادی اسرای اسرائیلی (که آزادی اسرای فلسطینی است)

به گفته این تحلیل‌گر صهیونیست، پیش شرط‌های حماس نشان می‌دهند که حماس به دنبال اثبات این امر است که اسرائیل از غزه خارج شده و دیگر تا ابد به آن باز نخواهد گشت، همچنین تلاش می‌شود این هدف از طریق حملات مستمر موشکی نشان داده شود، امری که بیانگر عدم تغییر مواضع حماس طی روزهای گذشته از جنگ است.

در بخش دیگری از این گزارش هم آمده است: پیشنهاد حماس به هیچ عنوان اشاره‌ای به امکان اخراج رهبران حماس از نوار غزه که در مورد آن رایزنی‌‌هایی با میانجی‌ها صورت گرفته هم نشده است، این در حالی است که منابع آگاه در کابینه اسرائیل به شبکه 12 خبر دادند که نشانه خاصی از موافقت کابینه با شرط‌های حماس دیده نمی‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار