| کد مطلب: ۱۰۶۳۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

آشوب های نیجر به سنگال هم سرایت کرد

به دنبال آشوب های رخ داده در نیجر ، سنگال هم درگیر اعتراضاتی شده که به گفته وزارت کشور سنگال پس از دستگیری عثمان سونکو، چهره مخالف دولت آغاز شده و تاکنون جان دو تن را گرفته است.

آشوب های نیجر به سنگال هم سرایت کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین٬ وزارت کشور سنگال روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اجساد بی‌جان دو مرد» در شهر زیگوینچور، جایی که عثمان سونکو، نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سنگال شهردار آن است، کشف شد. این در حالیست که معترضان در خیابان‌ها جمع شده‌اند و با روشن کردن لاستیک، اجازه عبور و مرور نمی‌دهند و پرچم فرانسه را هم آتش زدند.

به نوشته ایسنا و به نقل از الجزیره٬ در همین حال وزارت کشور سنگال از مردم خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند و می‌گوید که اقداماتی را برای «حفظ صلح و آرامش در کشور» انجام می‌دهد.

تظاهرکنندگان روز دوشنبه در حالی که عثمان سونکو به اتهاماتی از جمله توطئه برای شورش و ارتباط جنایتکارانه با یک نهاد "تروریستی" در بازداشت قرار گرفت، به خیابان‌ها ریختند.

وزیر کشور سنگال دوشنبه اعلام کرد که دولت حزب «میهن‌پرستان سنگال» (PASTEF) متعلق به عثمان سونکو را به دلیل «تحریک ناآرامی» در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز ماه گذشته در پایتخت داکار منحل کرده است. این اولین مرتبه‌ای است که فعالیت یک حزب سیاسی در این کشور غرب آفریقا از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۰ ممنوع اعلام می‌شود.

براساس دستوری که توسط وزیر کشور سنگال به امضا رسیده، حزب میهن‌پرستان عثمان سونکو متهم شده که «مکررا حامیانش را به جنبش‌های شورشی دعوت می‌کند که منجر به عواقب جدی، از جمله تلفات جانی و همچنین غارت اموال عمومی و خصوصی شده است.»

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار