| کد مطلب: ۱۱۳۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی، از احتمال وقوع سیلاب در استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال سمنان، شمال و شرق تهران، شمال و غرب خراسان‌شمالی خبر داد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، حسین ظفری روز شنبه افزود: پیرو صدور هشدار سازمان هواشناسی به استان‌هایی که تحت تاثیر بودند اطلاع‌رسانی شد تا در صورت لزوم، جلسه ستاد بحران استان و شهرستان‌ها برای نظارت‌ بر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط‌ تشکیل شود.

وی ادامه داد: دیروز جمعه ۲۳ شهریور روز اول هشدار نارنجی بود و برخی رودخانه‌ها در استان گلستان سیلابی شد ولی آب از بستر رودخانه بیرون نزد و در استان مازندران هم از ساعت ۱۲ نیمه شب تا ۵ صبح امروز شنبه ۲۴ شهریور و برای حفظ جان مردم، محور هراز بسته شد که در بخش‌هایی هم ریزش کوه وجود داشت و امروز این محور بازگشایی شد.

ظفری اضافه کرد: در همین فاصله زمانی در تعداد محدودی از واحدها در روستاهای شهرستان میامی در استان سمنان، آب گرفتگی رخ داد که در هیچ کدام از این استان‌ها خسارت جانی نداشتیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این هشدار نارنجی برای فردا یکشنبه ۲۵ شهریور هم معتبر است. در استان گلستان علاوه بر بارش، احتمال بروز صاعقه وجود دارد و به همین دلیل از مردم این استان می‌خواهیم که از صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

وی گفت: مردم استان‌های مازندران، سمنان، خراسان شمالی و گلستان باید مراقبت‌های ویژه‌ داشته باشند زیرا انتهای فصل تابستان است و باید از اتراق کنار بستر رودخانه‌ها خودداری کنند همچنین مواظب لغزندگی جاده‌ها باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که همکاران ما در سازمان‌های متولی حوزه مدیریت بحران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به شهروندان بکار بندند.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار