| کد مطلب: ۱۱۳۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

وزیر کشور : در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم

وزیر کشور بر ضرورت تدوین برنامه مشخص و مدون با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: در این حوزه با برنامه پیش خواهیم رفت.

 وزیر کشور : در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛  اسکندر مومنی امروز، ۱۵ شهریور در سفر به شیراز و دیدار با آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف اصلی وزارت کشور است که سال گذشته نیز معاونت مربوط به این موضوع تبدیل به سازمان شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی شاید در لحظه به چشم نیاید، اما به مرور زمان ضربه سختی را به تمام حوزه‌ها در کشور خواهد زد لذا باید توجه به رفع این آسیب‌ها را مدنظر قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه آسیب‌های اجتماعی یک موضوع بین بخشی است، گفت: کار‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برای مردم آگاهی‌بخش و ایجابی باشد.

مؤمنی بر ضرورت تدوین برنامه مشخص و مدون با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در این حوزه تأکید کرد و افزود: در این حوزه با برنامه پیش خواهیم رفت تا بتوانیم موضوع آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کنیم.

وزیر کشور همچنین به برنامه توسعه هفتم کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم توسعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی چند تکلیف را مشخص کرده است که یکی از آن‌ها ساماندهی اتباع خارجی است که با موضوع آسیب‌های اجتماعی هم درتنیده است.

وی با بیان اینکه کشور توان پذیرش این همه مسافر و میهمان را ندارد، افزود: حتی یک خانه هم گنجایشی برای پذیرش میهمان دارد و بیش از ظرفیت آن، هم صاحب‌خانه و هم میهمان را آزرده می‌کند، بنابراین در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم، زیرا وجود اتباع غیرمجاز باعث شده علاوه بر ایجاد مشکلات، فرصت‌های شغلی زیادی هم توسط این افراد گرفته شود که این مسئله هم در بازدید امروز از محله سنگ سیاه شیراز به خوبی مشهود بود.

وزیر کشور تأکید کرد: سیاست کلان ما عمل به چشم‌انداز‌های رهبری، قانون اساسی و اجرای برنامه هفتم توسعه است تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

مومنی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش فارس در حوزه‌های مختلف گفت: فارس دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و دولت هم تلاش می‌کند تا در حد توان خود به همه استان‌ها از جمله فارس کمک کند.

وی با بیان اینکه دولت بر ضرورت وفاق و همبستگی ملی در تمام جلسات خود تأکید دارد، افزود: رئیس جمهور معتقد است که باید همه مردم و تفکرات مختلف باید در اداره کشور نقش داشته باشند چرا که بر ضرورت رعایت عدالت تأکید دارد لذا همه باید در برنامه‌ریزی و ایجاد فرصت‌های برابر تلاش کنیم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار