| کد مطلب: ۱۱۳۴۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

برای جلوگیری از خواب قهوه نخورید؛ خطرناک است!

معمولاً بسیاری از افراد برای کم خوابی و جلوگیری از خواب آلودگی از قهوه استفاده می‌کنند ولی مطالعات نشان داده که این روش می‌تواند به مغز انسان آسیب وارد کند.

برای جلوگیری از خواب قهوه نخورید؛ خطرناک است!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، معمولاً بسیاری از افراد برای کم خوابی و جلوگیری از خواب آلودگی از قهوه استفاده می‌کنند ولی مطالعات نشان داده که این روش می‌تواند به مغز انسان آسیب وارد کند.

کافئین موجود در قهوه یک ماده طبیعی است که با مسدود کردن گیرنده های آدنوزین مغز که مسئول ایجاد احساس خواب آلودگی و خستگی هستند، هوشیاری را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش نتایج تحقیقات جدید آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) کافئین موجود در مغز ممکن است برای مدت‌های طولانی باقی بماند و موجب عوارض ناگواری شود.

به گفته محققان این آکادمی ۸۵ درصد از آمریکایی‌ها روزانه محصولات کافئین دار مصرف می‌کنند ولی این بیدار نگه داشتن مصنوعی می‌تواند موجب خطر شود.

به گزارش بست لایف، در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Scientific Reports، محققان این آکادمی دریافتند که مصرف کافئین بعد از یک خواب بد شبانه می‌تواند منجر به کاهش حجم ماده خاکستری در مغز شود. ماده خاکستری نوع خاصی از بافت در مغز و سیستم عصبی مرکزی است که از اجسام عصبی، پایانه های آکسون و دندریت ها تشکیل شده است که وظیفه ارسال و دریافت سیگنال های الکتریکی از سلول های دیگر را بر عهده دارند.

ماده خاکستری حرکات، حافظه و احساسات بدن شما را کنترل می کند و تقریباً ۴۰ درصد از مغز شما را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، ماده خاکستری بسیار مهم است و آسیب رساندن به آن می تواند برای سلامت مغز مضر باشد.

آزمایش‌ها و اسکن‌های مغزی با استفاده از روش تشدید مغناطیسی (MRI) و توموگرافی پوزیترون (PET) این کاهش حجم ماده خاکستری را در موارد بالینی به وضوح نشان داد.

منبع : بهداشت نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار