| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

باندی که با ترفند اجاره نامه‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند

باند کلاهبرداری با ترفند اجاره نامه‌های جعلی منهدم شد.

باندی که با ترفند اجاره نامه‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از انهدام باند کلاهبرداری با ترفند اجاره نامه‌های جعلی خبر داد.

بنابر گزارش مهر، سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان اجاره و رهن املاک افراد غیر به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم تهران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان‌های با ارزش را شناسایی کرده و سپس از طریق سایت دیوار و تحت پوشش بنگاه‌های معاملات ملکی و مشاورین املاک، با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و جلب اعتماد آنان، در ادامه با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره نامه‌های جعلی می‌کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه این افراد شیاد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش پرداخت دریافت و متواری شده بودند، گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۴ نفر از متهمان اصلی دستگیر، در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم بررسی دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک و عجله و طمع‌ورزی از جمله عوامل تأثیر گذار بوده است.

سرهنگ چولکی تصریح کرد: مهمترین موضوع در این خصوص ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری می‌باشد که شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کنند تا در دام شیادان نیفتند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار